Leuke vis voor in Juwel 600

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:25

De galaxy (Danio Margaritatus.) is eigenlijk een ideaal visje, wordt maar 2.5 cm groot en moet in school worden gehouden. In een 60L bak zou je dus best een leuk schooltje voor de overige 50cm (-10cm van je ancistrussen) kunnen houden. Dan zijn wel de Betta's niet echt een optie. Maar een mooi ingerichte bak, met een behoorlijke school galaxy's is prachtig

LoveUggs

Re: Leuke vis voor in Juwel 600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:27

Hoe grote school raden jullie aan? :D kan dat natuurlijk altijd in de winkel nog vragen maar nu ik toch bezig ben... :+ :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:33

Dwerg knor gourami's? :) hele leuke en interresante visjes. Ik heb er een stel samen met een schooltje blauwe neons. Ze hebben van zichzelf niet echt felle kleuren, maar ze hebben een soort van parelmoer effect. En ja, je kunt ze echt horen "knorren" :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:39

volgens mij zijn die gele vissen de l144..
lekkere school roodkopzalmen is erg leuk,scholen ook heel goed samen!
bij een Koppel beta's heb je vaak kans dat ALS ze mekaar leuk vinden ze dan erg druk zijn met elkaar.De dood van het vrouwtje is nogal eens een gevolg hiervan.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:40

Indien galaxy en enkel je 2 andere algeneters zonder andere visjes dan denk ik aan een klein schooltje van ongeveer 15 visjes

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:08

julius_juut schreef:
Ah gelukkig, ancistrussen zijn in elk geval niet lastig om in je bak te hebben. Wel mooie dieren trouwens, die albino versie kende ik nog niet!

Helemaal hot op het moment en inderdaad ancistrussen zijn makkelijke en vriendelijke visjes. :D

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:11

connie64 schreef:
volgens mij zijn die gele vissen de l144..
lekkere school roodkopzalmen is erg leuk,scholen ook heel goed samen!
bij een Koppel beta's heb je vaak kans dat ALS ze mekaar leuk vinden ze dan erg druk zijn met elkaar.De dood van het vrouwtje is nogal eens een gevolg hiervan.

Ik zou zelf zeggen dat roodkopzalmen wel erg groot zijn voor in deze bak a 4,5 cm per stuk. Het zijn inderdaad wel geweldige echt scholende visjes.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:14

LoveUggs schreef:
Misschien dan toch maar 1 algeneter eruit met op zijn minst de twee guppen.

De tetra's kijk ik even aan hoe dat gaat. Volgens waterweelde gast dat de ene keer goed, en de andere keer niet. Kunnen mijn black molly's blijven? Vind ze qua gedrag best op de guppen lijken, dus misschien dat deze ook van de vinnen snoepen..?

De albino's heb ik trouwens wel gewoon 'samen' gekocht, en daarbij mijn aquarium vermeld.. (Samen tussen haakjes om de volgende reden; had er twee gekocht, volgende ochtend was er 1 dood. Wss al niet echt in topconditie, dus terug gegaan en heel netjes een nieuwe mee gekregen.)

Mocht je voor een betta gaan zou ik zowel de guppen en molly`s weg doen, dit gaat hoogst waarschijnlijk problemen opleveren bij elkaar.
Tetra`s is bij mij 5 maanden goed gegaan, hierna zijn ze niet meer van de betta afgebleven..

Let nog wel op met de acistrussen dat je niet twee mannen hebt, dat kan wel echt ruzie veroorzaken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:54

Wispeltuur schreef:
LoveUggs schreef:
Misschien dan toch maar 1 algeneter eruit met op zijn minst de twee guppen.

De tetra's kijk ik even aan hoe dat gaat. Volgens waterweelde gast dat de ene keer goed, en de andere keer niet. Kunnen mijn black molly's blijven? Vind ze qua gedrag best op de guppen lijken, dus misschien dat deze ook van de vinnen snoepen..?

De albino's heb ik trouwens wel gewoon 'samen' gekocht, en daarbij mijn aquarium vermeld.. (Samen tussen haakjes om de volgende reden; had er twee gekocht, volgende ochtend was er 1 dood. Wss al niet echt in topconditie, dus terug gegaan en heel netjes een nieuwe mee gekregen.)

Mocht je voor een betta gaan zou ik zowel de guppen en molly`s weg doen, dit gaat hoogst waarschijnlijk problemen opleveren bij elkaar.
Tetra`s is bij mij 5 maanden goed gegaan, hierna zijn ze niet meer van de betta afgebleven..

Let nog wel op met de acistrussen dat je niet twee mannen hebt, dat kan wel echt ruzie veroorzaken.

Bedankt voor de tip!

Wat betreft de acitrussen, ik heb geen idee of het twee mannen zijn ofzo. Maar wat ik wel weet is dat ik ze nog nooit heb zien knokken, van elkaar heb zien eten of wat dan ook. Ze zitten vaak ver uit elkaar of rustig naast elkaar. Misschien wel twee vrouwtjes? Ze gaan in elk geval al heel lang goed samen! :j

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:08

De ancistrussen lijken me nog vrij jong, of is het gewoon een google foto?

Mochten ze nog klein en jong zijn dan zullen er nog geen problemen zijn en kun je ook nog niet zien wat mannen en wat vrouwen zijn. Mannen zijn erg makkelijk te herkennen, op hun neus zullen allemaal punten gaan groeien ofwel een gewei zoals het ook wel eens word genoemd. Mocht je dus 1 of 2 mannen hebben kom je daar vanzelf achter :)

Ze zullen elkaar ook niet meteen de hersens inslaan ofzo :')

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:31

LoveUggs schreef:
Zojuist reactie terug gehad! Betta's zijn uitverkocht. Naar verwachting zijn ze er volgende week weer dus maar goed dat ik gemaild heb. :j

Ik neem aan dat tetra's er ook niet bij kunnen?Ik neem aan dat tetra's er ook niet bij kunnen? Daar kan ik namelijk vast nog wel een ander plekje voor vinden. En de black molly's die ik nog heb?

Ohja, waardes even gemeten! Dit zijn ze;

Nitriet 0-10
Nitraat 0
GH >6
KH 3
pH 6.8

Zuurstof was 8 mg/l. Staat een heel mooi overzichtje bij maar nergens wat goed is voor je aquarium of hoe je berekend wat er goed voor is.

Ik heb tetra's én een betta! Gaat (nog) goed :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:56

Idd een Google foto maar ze lijken sprekend. Ook geen gewei. Denk dat ze er nu zo'n 9 maanden inzitten. :j
Maar dat is dan iets dat ik in de loop van de tijd even in de gaten moet houden. Weet ook niet hoe lang zo'n beestje mee gaat..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:43

Ik heb mijn grote nu 3 tot 4 jaar, en hij was 5 toen ik hem kreeg...

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:23

Inderdaad de rasbora galaxy erg leuke visjes heb ze zelf ook zitten en dan nog de dwergcory panda erg actief maar zo leuk wel zijn het wel wat duurdere visjes.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 22:46

Vjestagirl schreef:
Ik heb mijn grote nu 3 tot 4 jaar, en hij was 5 toen ik hem kreeg...

We gaan vanzelf wel zien hoe ze ontwikkelen.. :j kan voor 1 van de twee vast wel een plekje vinden mocht t mis gaan. :j

Salina, dat geeft niet. Een aquarium houden is sowieso even investeren. En ik heb er behoorlijk in geïnvesteerd, want heb er een hoop problemen mee gehad, en nu weet ik eindelijk hoe ik hem goed draaiend houd, en hoe ik een nitrietpriek kan voorkomen, en mocht het gebeuren, hoe ik hem het beste tegen ga. De laatste keer wat simpele dingetjes gekocht om het water te testen etc. en was minstens €40,- kwijt, voor een kweekbakje (want er zaten eindelijk eens jongen in mijn aquarium en aangezien het niet goed ging wou ik deze graag veilig stellen. Als ze dan dood gingen, kwam dat door het water en niet omdat ze opgegeten werden) en twee mini test sets en filtermateriaal. Dus om dan even te investeren in een leuk visje is geen probleem. :n

Eerst even zoeken waar ze de galaxy's hebben.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:24

Haha dan is het goed, een aquarium en terrariums zijn altijd duurder maar ach je moet maar een hobby hebben he hahaha. Ja je moet inderdaad even kijken waar ze de galaxys verkopen want niet in elke aquariumzaak verkopen ze deze.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 15:30

De zaak waar ik normaal altijd kom verkoopt ze wel. Gister hadden ze er nog 10. (8.50 per koppel en 6 voor 24,-)
Ik denk dat ik met een klein schooltje van 6 begin, en daarna de betta haal. Dan even kijken hoe dat gaat en dan misschien nog 4 galaxy's erbij zodat ik een schooltje van 10 heb. En denk dat dat een mooi aantal is. Moeten er niet meer zijn denk ik ivm de betta.

Ik wacht nog even de reactie van de Waterweelde af met hun prijs, voordat ik de galaxy's koop. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 22:01

Oh! 1 van mijn algeneters heeft twee dingetjes (ik dacht 'wenkbrauwen' maar die zitten boven de ogen :')) vlak onder de ogen, maar niet helemaal onderaan. Is dat het begin van een 'gewei'? De ander heeft dit (nog) niet.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:08

zorg wel dat je voldoende beplanting/schuilmogelijkheden hebt alvorens je de betta erin plaatst en liefst ook als laatste, nadat de anderen er al ff inzitten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 22:14

Doe ik ook. :j
Ik ga dinsdag naar de ene winkel voor de galaxy's, en donderdag of vrijdag, of misschien zelfs pas volgende week naar de waterweelde. Dan kan ik ergens tussendoor nog langs het tuincentrum want daar zijn de plantjes altijd in de aanbieding.. :')

Heb er laatst 2 waterpest uitgehaald want die dreven los en kreeg ik niet meer fatsoenlijk vastgezet. Wel nog een ander plantje en een plantje met van die grasbladen zegmaar. Dat groeit heel mijn aquarium door.. Begon met 1 plantje en inmiddels zitten er door heel mijn aquarium allemaal van die bosjes met dat 'gras'. (Iemand nog tips om dit een beetje terug te snoeien binnenkort? Ik zie door de planten mijn vissen haast niet meer.. :'))

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 02:35

LoveUggs schreef:
Doe ik ook. :j
Ik ga dinsdag naar de ene winkel voor de galaxy's, en donderdag of vrijdag, of misschien zelfs pas volgende week naar de waterweelde. Dan kan ik ergens tussendoor nog langs het tuincentrum want daar zijn de plantjes altijd in de aanbieding.. :')

Heb er laatst 2 waterpest uitgehaald want die dreven los en kreeg ik niet meer fatsoenlijk vastgezet. Wel nog een ander plantje en een plantje met van die grasbladen zegmaar. Dat groeit heel mijn aquarium door.. Begon met 1 plantje en inmiddels zitten er door heel mijn aquarium allemaal van die bosjes met dat 'gras'. (Iemand nog tips om dit een beetje terug te snoeien binnenkort? Ik zie door de planten mijn vissen haast niet meer.. :'))

Over je post over je ancistrus: Het zou heel goed kunnen. Ikzelf het helaas alleen het genoegen gehad om een vrouw te hebben dus ik weet persoonlijk niets over het ontwikkelen van een gewei. Ik moet wel zeggen dat ik mijn mijn dame nooit stekels bij de ogen heb gezien dus het kan zijn dat je een man hebt!

Ieder aquarium plantje kun je op zijn eigen manier snoeien. Als er te veel uitlopers komen, zoals van dit gras, trek je degene die niet mooi staan er gewoon uit en plaats je op een mooie plek terug. Als je toch alles uit de grond hebt getrokken kun je ze meteen even kortwieken als je ze graag wat kleiner hebt. Wat ik over heb verdwijnt bij mij altijd gewoon in de prullenbak.

Als ik vragen mag, gebruik je ook een vorm van plantenvoeding?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 06:01

Nee helemaal niets. Gewoon wat droogvoer voor de vissen, en als ik net ververst heb een half pilletje algen en dan dus geen droogvoer en thats it. Planten groeien hier gewoon als kool.. Met namen dan dat gras en die waterpest. De rest groeid heel rustig aan door. (Ook moeilijker te kortwieken. :j)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 13:19

Zojuist de galaxy's gehaald en meteen de betta. Het is een mooie gekleurde half moon. Ik heb afgesproken mijn laatste twee guppen even 2 dagen in een andere bak te zetten en dan mogen ze donderdag naar de aquarium speciaalzaak van een nieuw thuis genieten tot ze verkocht worden. Ik wil ze niet door de wc spoelen en kan verder niemand vinden die ze graag wil hebben dus dit is een mooie oplossing. Moet met drie zalmpjes uitkijken omdat die nog wel eens willen jagen en de galaxy's dan foetsie zijn maar het kan ook goed gaan. Zal dalijk een foto maken van de betta, vind hem errug mooi..! Hij is blauw/paarsig met rood.

Ik zorg dat eerst de galaxy's in het aquarium zitten voor ik de betta erbij doe. :j