Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kan dat natuurlijk altijd in de winkel nog vragen maar nu ik toch bezig ben...
hele leuke en interresante visjes. Ik heb er een stel samen met een schooltje blauwe neons. Ze hebben van zichzelf niet echt felle kleuren, maar ze hebben een soort van parelmoer effect. En ja, je kunt ze echt horen "knorren"
connie64 schreef:volgens mij zijn die gele vissen de l144..
lekkere school roodkopzalmen is erg leuk,scholen ook heel goed samen!
bij een Koppel beta's heb je vaak kans dat ALS ze mekaar leuk vinden ze dan erg druk zijn met elkaar.De dood van het vrouwtje is nogal eens een gevolg hiervan.
LoveUggs schreef:Misschien dan toch maar 1 algeneter eruit met op zijn minst de twee guppen.
De tetra's kijk ik even aan hoe dat gaat. Volgens waterweelde gast dat de ene keer goed, en de andere keer niet. Kunnen mijn black molly's blijven? Vind ze qua gedrag best op de guppen lijken, dus misschien dat deze ook van de vinnen snoepen..?
De albino's heb ik trouwens wel gewoon 'samen' gekocht, en daarbij mijn aquarium vermeld.. (Samen tussen haakjes om de volgende reden; had er twee gekocht, volgende ochtend was er 1 dood. Wss al niet echt in topconditie, dus terug gegaan en heel netjes een nieuwe mee gekregen.)
Wispeltuur schreef:LoveUggs schreef:Misschien dan toch maar 1 algeneter eruit met op zijn minst de twee guppen.
De tetra's kijk ik even aan hoe dat gaat. Volgens waterweelde gast dat de ene keer goed, en de andere keer niet. Kunnen mijn black molly's blijven? Vind ze qua gedrag best op de guppen lijken, dus misschien dat deze ook van de vinnen snoepen..?
De albino's heb ik trouwens wel gewoon 'samen' gekocht, en daarbij mijn aquarium vermeld.. (Samen tussen haakjes om de volgende reden; had er twee gekocht, volgende ochtend was er 1 dood. Wss al niet echt in topconditie, dus terug gegaan en heel netjes een nieuwe mee gekregen.)
Mocht je voor een betta gaan zou ik zowel de guppen en molly`s weg doen, dit gaat hoogst waarschijnlijk problemen opleveren bij elkaar.
Tetra`s is bij mij 5 maanden goed gegaan, hierna zijn ze niet meer van de betta afgebleven..
Let nog wel op met de acistrussen dat je niet twee mannen hebt, dat kan wel echt ruzie veroorzaken.

LoveUggs schreef:Zojuist reactie terug gehad! Betta's zijn uitverkocht. Naar verwachting zijn ze er volgende week weer dus maar goed dat ik gemaild heb.
Ik neem aan dat tetra's er ook niet bij kunnen?Ik neem aan dat tetra's er ook niet bij kunnen? Daar kan ik namelijk vast nog wel een ander plekje voor vinden. En de black molly's die ik nog heb?
Ohja, waardes even gemeten! Dit zijn ze;
Nitriet 0-10
Nitraat 0
GH >6
KH 3
pH 6.8
Zuurstof was 8 mg/l. Staat een heel mooi overzichtje bij maar nergens wat goed is voor je aquarium of hoe je berekend wat er goed voor is.

Vjestagirl schreef:Ik heb mijn grote nu 3 tot 4 jaar, en hij was 5 toen ik hem kreeg...
kan voor 1 van de twee vast wel een plekje vinden mocht t mis gaan. 

) vlak onder de ogen, maar niet helemaal onderaan. Is dat het begin van een 'gewei'? De ander heeft dit (nog) niet. 

) LoveUggs schreef:Doe ik ook.
Ik ga dinsdag naar de ene winkel voor de galaxy's, en donderdag of vrijdag, of misschien zelfs pas volgende week naar de waterweelde. Dan kan ik ergens tussendoor nog langs het tuincentrum want daar zijn de plantjes altijd in de aanbieding..
Heb er laatst 2 waterpest uitgehaald want die dreven los en kreeg ik niet meer fatsoenlijk vastgezet. Wel nog een ander plantje en een plantje met van die grasbladen zegmaar. Dat groeit heel mijn aquarium door.. Begon met 1 plantje en inmiddels zitten er door heel mijn aquarium allemaal van die bosjes met dat 'gras'. (Iemand nog tips om dit een beetje terug te snoeien binnenkort? Ik zie door de planten mijn vissen haast niet meer..)
)