help wat heeft mijn kip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: help wat heeft mijn kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:03

Ik vind het belachelijk dat je 3 KM richting OV te ver vind om met een dier naar de DA te gaan... al moest ik mijn dieren dragen tot daar. Als ze medische zorg nodig hebben dan kun je altijd wel een oplossing vinden, desnoods bel je een taxi! Die komen je zelfs met dier aan huis ophalen...

Maar als het mijn kip was geweest was ik nu soep aan het maken. ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:04

KimD schreef:
Ik vind het belachelijk dat je 3 KM richting OV te ver vind om met een dier naar de DA te gaan... al moest ik mijn dieren dragen tot daar. Als ze medische zorg nodig hebben dan kun je altijd wel een oplossing vinden, desnoods bel je een taxi! Die komen je zelfs met dier aan huis ophalen...

Maar als het mijn kip was geweest was ik nu soep aan het maken. ;)

* sproeit thee over beeldscherm*
_O- _O-

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:05

Ik vind dit heel vreemd. Mensen zitten te mieren****en over dat die kip perse naar de dierenarts moet maar eigenlijk moet de kip dood?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:08

Axel_Valerie schreef:
Ik vind dit heel vreemd. Mensen zitten te mieren****en over dat die kip perse naar de dierenarts moet maar eigenlijk moet de kip dood?

Nee deze kip heeft medische zorg nodig want wij bokkers en TS weten niet wat het dier heeft, bokkers gokken op een gebroken poot en dat is voor een vogel erg moeilijk om te herstellen. ;) Dus de kip moet niet dood, de kip kan misschien beter af zijn dood.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:08

faunty schreef:
kunnen morgen medicijnen ophalen

Kun je gelijk de kip meenemen :o

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 11:12

ja , morgen kan ik ook met m'n kip , maar vandaag niet . dus hij gaat morgen mee om te kijken wat het precies , ondertussen dokteren we gewoon effe verder.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:54

KimD schreef:
Nee deze kip heeft medische zorg nodig want wij bokkers en TS weten niet wat het dier heeft, bokkers gokken op een gebroken poot en dat is voor een vogel erg moeilijk om te herstellen. ;) Dus de kip moet niet dood, de kip kan misschien beter af zijn dood.

Dat is niet moeilijk te herstellen. Ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt met de kippen van mijn opa en oma.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:57

Axel_Valerie schreef:
KimD schreef:

Dat is niet moeilijk te herstellen. Ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt met de kippen van mijn opa en oma.

Als dat op normale basis voor komt bij opa en oma zou ik me daar meer zorgen om maken dan die daadwerkelijk gebroken poot. :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:19

Ik wist dat deze opmerking zou volgen. kinderachtig. Ik heb het hier over een periode van 20 jaar.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:38

KimD schreef:
Axel_Valerie schreef:

dus als jij je nek gebroken hebt wil je ook dood? (oké flauwe opmerking :') )
maar een kip kan best herstellen van een gebroken poot.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:45

Axel_Valerie schreef:
Ik wist dat deze opmerking zou volgen. kinderachtig. Ik heb het hier over een periode van 20 jaar.

Bij vrienden van ons is dit welgeteld twee keer voorgekomen en die heb al jaren kippen. Zeg gerust 50 jaar.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:50

Niet zomaar zelf medicijnen geven die niet voor dieren bedoeld zijn! Dat kan vreselijk fout gaan en dan nog niet een sprekende over de dosering. Die zijn bedoeld voor mensen met een gewicht van zon 70kg, niet voor kippen die nog geen kilo wegen!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:54

Heb je een foto van zn poot?
Zit t in de hak? Of bij de tenen?
Meestal duidt dat vaak op infecties evt verder in het lichaam.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 14:13

hij heeft niks gehad een hebben hem apart in een hokje gezet , de poot is dikker en vooral op het middenvoetsbeentje denk ik .waar de poot en de tenen bij elkaar komen , bij mensen is dat het middenvoetsbeentje. hijheeft bovenaan zijn poot een zwart vlekje , we denken ( samen met de DA ) dat het waarschijnlijk een infectie is . hiervoor gaan we hem behandelen. ik plaats nog een wel een update als daar interesse in is

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:27

Ik hoop dat goed komt. Poten zijn altijd maar een lastig iets bij kippen
Hier gingen ze op die plaatsen altijd direct de kadaverbak in.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:28

Denk dat het wel uitmaakt waarvoor je de kippen houdt. Mijn kippen zijn echt mijn kindertjes

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:29

faunty schreef:
hij heeft niks gehad een hebben hem apart in een hokje gezet , de poot is dikker en vooral op het middenvoetsbeentje denk ik .waar de poot en de tenen bij elkaar komen , bij mensen is dat het middenvoetsbeentje. hijheeft bovenaan zijn poot een zwart vlekje , we denken ( samen met de DA ) dat het waarschijnlijk een infectie is . hiervoor gaan we hem behandelen. ik plaats nog een wel een update als daar interesse in is

Ja zeker wel! Beterschap en succes bij de da.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:56

Qimm schreef:
Denk dat het wel uitmaakt waarvoor je de kippen houdt. Mijn kippen zijn echt mijn kindertjes

Is helemaal zo.
Wij hadden een klein pluimvee bedrijf, bij dit soort pootproblemen.stuurde we kippen naar t lab om medicatie (nee geen ab) af te stemmen.
Maar vaak is t terugkerend en gaan ze op.den duur niet meer eten.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:52

Hij eet en drinkt nog en zit samen met z'n broer in ons oude duivenhok. Het gaat al beter en hij piept minder nu , morgen naar de da