Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:bijzonder dat voor jou gemeente dan andere wetten gelden dan voor de rest van Nederland. Ik kan in de uitspraak nergens de een uitzondering lezen voor welke gemeente dan ook.
Waarschijnlijk vind jou gemeente zelf dat ze het niet meer kunnen maken. Veel gemeentes hebben na aanleiding van de eerste uitspraak besloten in 2014 niet meer te gaan heffen en niet te wachten op de uitspraak van de Hoge raad. Diegene die wel besloten te wachten die hebben nu dus het voordeel dat ze nog steeds de hondeneigenaren kunnen uitmelken.
De eerste rechtzaak is namelijk aangespannen n.a.v. wat jij noemt: deze dame vond het discriminatie dat zij meer belasting moest betalen omdat zij een hond had, terwijl het geld niet voor de hond gebruikt werd. Dit is gehonoreerd door de eerste uitspraak, maar bij de hoge raad tenietgedaan.

KimD schreef:Je weet dat je hond in beslag kan worden genomen? Aantal jaar geleden gebeurt in het dorp waar ik toen woonde. Heeft een flinke boete gekregen en voor alle jaren dubbele belasting moeten betalen.
), die zijn hond ook niet aangegeven had. Eerste jaar niets over gehoord.. Jaar erna een brief in de bus, dat ze waren langs geweest om te controleren, een hond hadden aangetroffen, en of hij het formulier even wilde invullen om de hond aan te geven. Geen boete of niks
secricible schreef:is het voor jullie niet goedkoper een kennelnaam aan te vragen voor de (duitse) raad van beheer? In NL kost een kennelnaam aanvragen je namelijk niet zo heel veel, vergeleken met de kosten van een hond in sommige gemeentes...
Nies_ schreef:Jeetje wat een geld.. En dan kun je de stront nog zelf op gaan scheppen ook dus? Katten schijten overal. Vind het van de zotte en dan heb ik zelf geen hond en die komt er ook echt niet.. In mijn gemeente 1e hond €97,08 2e hond €163,56
Ook vind ik het vreemd dat de 2e, 3e honds steeds duurder wordt. Normaal krijg je toch korting als je veel van iets neemt?