Magere hond! Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:07

Als je kvv wilt voeren dan vind ik Darf of Meat4dogs goede merken. Zijn ook wat vetter en kwalitatief goed vlees. Mijn honden moeten er minder van hebben dan van andere merken.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:09

Trouwens nog iets...
Onze lab krijgt al sinds vrij jong lam&rijst of kip met rijst brokken.
Hier zit veel minder zout in geloof ik, in ieder geval, poept tie (veel) minder, het is wat vaster, ze laat minder (geen) scheten, ze zet beter aan (dikker), en haar huid en haren zien er veel beter uit !
Ze halen er dus veel meer voedingstoffen uit.

xSCWx

Re: Magere hond! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:40

Jeetje, 300 gram brok? Mijn Sheltie van bijna 10 kg zit al op 150 gram. En jouw hond is 3x zo zwaar!
De hoeveelheid zou ik persoonlijk opvoeren tot 500 gram, echt geloof me: 300 gram is niks.
Momenteel krijgt mijn witte herder (32 kg, wordt snel te licht) 600 gram vlees en 200 gram brok.

Overigens voer ik het gewoon tegelijk en nooit problemen mee gehad.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:29

Onze hond (9kg) krijgt op het moment even wat minder voer, maar heeft heel lang op 270g renske (gestoomd vlees) en nog een flinke hoop rijst, omgerekend zou hij zo'n 400g renske gekregen hebben, dat is voor 15kg hond. Nu krijgt hij enkel nog 270 gram renske. Dat is omgerekend dus zo'n 135g brok. Maar onze hond weegt wel nog geen derde van jouw hond.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:54

Iedereen zegt dat ik te weinig geef nu hier maar zoals je waarschijnlijk wel weet is dit per brok ontzettend verschillend! Dit voer hebben ze niet zoveel nodig dna ander voer onze andere lab doet het er echt prima op. Zei is mooi op gewicht zelfs soms opletten dat ze niet te dik word.

Diesel heb ik van dit voer wel eens meer gegeven dit uitte zich in diarree