Onverwachts een mini pupsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onverwachts een mini pupsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:00

ik vind het ontzettend tof dat je Frommel onder je hoede hebt genomen, ik lees graag mee hoe die kleine uk uitgroeit tot een mooie hond. Dat gaat je vast wel lukken zo te lezen. Leuk!! Heb je ook foto's van je andere honden? Zijn dit ook allemaal bloedhonden of ander ras?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:05

Dat wordt een band met Frommel die niet meer te verbreken is
Hoop dat het zo goed blijft gaan.

Hoe gaan de andere met de kleine om?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 19:13

Mijn dog vind hem interessant maar is te "lomp" Die wil zoo graag en duwt haar neus dan onder het puppetje, te wild.. maar dat komt wel goed strakjes.
Mijn basset vind hem ook leuk, maar als er geluid uit komt is het een raar wezen. de achteruitgang is wel interessant :D
De herder is een softy.. die laat ook alles aan zn staart zitten enzo. Hij komt ruikt en t i goed.
De mini's... tja leuk maar beetje eng en het ruikt vreemd. Maar het is natuurlijk ook niet niks zo'n klein molletje wat piept kreunt en zelfs beweegt.
We houden geen van de honden weg bij Frommel. alles mag komen kijken maar niet zonder toezicht.

de woeste bende haha
Afbeelding

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:14

Zonder je te willen aanvallen vindt ik het ook jammer dat deze hond toch niet mede opgevoed wordt door andere moederhond. (En overtreedt je de wet.). Maar good luck.
Laatst bijgewerkt door Biepmiep op 17-08-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:17

Wat valt er nu al op te voeden dan? Beestje is twee dagen oud, t is nog maar afwachten of hij het redt. Ik neem aan dat TS nu even iets anders aan haar hoofd heeft dan zich druk te maken om de opvoeding. Voeding komt eerst ;)

TS, wat een enorm leuke Frommel. Heel veel succes *\o/*

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:17

Groot brengen dan ipv opvoeden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 19:19

Tja, hij is er net een dag. Denk, dat de basset hem wel onder haar hoede neemt. Is ze wel een typje voor. Of de herder.. de goedsul

Afbeelding

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:22

Er zijn in sommige gevallen bepaalde redenen om niet voor een pleegmoeder te kiezen. Ik heb ervaring dat een pleegmoeder vaak gezonder is voor een pup ivm voeding enz
Vandaar mijn vraag, waarom daar in dit geval niet voor gekozen is.
Maar het is een schatje en ik hoop natuurlijk dat hij een gezonde, lieve hond wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:22

Biepmiep schreef:
Zonder je te willen aanvallen vindt ik het ook jammer dat deze hond toch niet mede opgevoed wordt door andere moederhond. (En overtreedt je de wet.). Maar good luck.

Tja, maar als mams er op een zo danige manier mee omgaat dat van de 4 pups er al 3 dood zijn wat doe je er dan mee?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:23

Wat een humpie, succes ermee!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:26

Succes en hoop dat ie het haalt en groot wordt. Wat een leuke poesje zeg en wat een leuke dierenbende die het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Die is bij jou in de goede handen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:53

pipo schreef:
Mijn dog vind hem interessant maar is te "lomp" Die wil zoo graag en duwt haar neus dan onder het puppetje, te wild.. maar dat komt wel goed strakjes.
Mijn basset vind hem ook leuk, maar als er geluid uit komt is het een raar wezen. de achteruitgang is wel interessant :D
De herder is een softy.. die laat ook alles aan zn staart zitten enzo. Hij komt ruikt en t i goed.
De mini's... tja leuk maar beetje eng en het ruikt vreemd. Maar het is natuurlijk ook niet niks zo'n klein molletje wat piept kreunt en zelfs beweegt.
We houden geen van de honden weg bij Frommel. alles mag komen kijken maar niet zonder toezicht.

de woeste bende haha
[ Afbeelding ]

De sociale contacten met andere honden zit dus wel goed!
Succes!!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:01

DeMolenhoek schreef:
Biepmiep schreef:

Tja, maar als mams er op een zo danige manier mee omgaat dat van de 4 pups er al 3 dood zijn wat doe je er dan mee?

Je weet niet waaromdepups zijn overleden...en er kan pleegmoeder gezocht.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:17

Het had misschien wel gekund, maar de fokker zou m eventueel zelf groot brengen. Maar aangezien ik daar ook ervaring in heb hebben we besloten om hem hierheen te halen. Dus verder ook niet bij stil gestaan eigenlijk.

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:22

pff knap hoor.
Je neemt een hele zorg op je. Erg knap en uiteraard goede beslissing.
Ik hoop voor jullie dat hij maar een grote man mag worden :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:09

Hoop op alleen maar positive berichten in dit topic, dat het steeds beter gaat met je frommeltje. Succes met frommel!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:00

Dooooooh wat een snoepie. En wat een leuke roedel heb je! Ziet er allemaal heel gezellig uit. Dat gaat Frommel ook zeker helpen om toch een grote, stabiele reu te worden :j

Ik duim mee voor Frommel (wat een leuke naam ook trouwens)!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:07

Heel veel succes met je knappe Frommel.
Volgens mij hebben jullie echt een hart voor dieren, al die opvang pechvogels.

Ik denk dat het met de sociale contacten wel goed komt met zo 'nl hele roedel, beestje is net een paar dagen oud, valt nog niet veel op te voeden denk.

Ik hoop dat alles goed gaat!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:08

Wat een schatje! Heel veel succes en wat mooi dat je deze zorg op je neemt :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 07:09

Frommel woog 500 gram vanmorgen vroeg. Vannacht wilde hij niet goed drinken, maar uiteindelijk wel.
Ik heb, nee hij heeft zijn voedingen in etappes gedronken. Maar om 3 uur ging het weer goed en heeft ie geslapen tot half 7 gelukkig. Nu rond 7 uur weer in 1 keer goed zijn fles geleegd. Strakjes even mn da bellen om hem te laten zien. Even een apktje voor de zekerheid.
Onze dog Kwielje is de enigste die helemaal uit haar dak gaat als Frommel piept ,kreunt of een ander geluidje maakt. Helaas is ze echt te lomp om haar een stukje verzorging te geven zoals wassen. Ze is ook nog erg jong, net een jaar en overenthousiast. :D

Biepmiep, in dit geval overtreed ik naar mijn weten geen wet hoor. Bij de fokker lag een ander nestje maar die mams moest niets van dit pupje hebben. Die pups zijn ook al bijna zover dat ze uitvliegen.
Ze fokken zo nu en dan een nestje. Ook al een jaar of 40 ervaring dus als mams het zelf had gekund of hun er iets anders mee konden dan hadden ze dat wel gedaan. Soms breekt nood wet. Verder wil ik geen discussie over welles nietes... Het is zo en we doen het er maar mee.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:11

Het gaat me niet over welles/nietes of over over betere oplossingen (soms neemt bij een fokker namelijk een andere teef de zorg voor nest over zelfs de voeding; het grote voordeel van schijnzwangerschappen en roedeltjes), en ik hoop van harte dat het goed komt dus ik discussieer er niet meer over maar ik krijg veel pbtjes over welke wet:
dat is de Wet Dieren:

artikel 2

Het van het ouderdier scheiden van een dier behorende tot een in artikel 1 bedoelde soort geschiedt niet voordat het dier de in artikel 3 voor die soort vastgestelde leeftijd heeft bereikt, tenzij dit noodzakelijk is met het oog op de gezondheid en het welzijn van het dier of het ouderdier.

Artikel 3

1.De leeftijd, bedoeld in artikel 2, is voor:
a. honden: 7 weken;
b. katten: 7 weken;
c. konijnen: 4 weken;
d. Chimpansees: 4 jaar;
e. Rhesus-apen: 2 jaar;
f. Beermakaken: 2 jaar;
g. Java-apen: 2 jaar;
h. Marmosets: 1 jaar;
i. Doeroecoeli's: 1,5 jaar;
j. Doodshoofdapen: 9 maanden.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007862/g ... 18-08-2014

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:24

Het gaat me niet over welles/nietes of over over betere oplossingen (soms neemt bij een fokker namelijk een andere teef de zorg voor nest over zelfs de voeding; het grote voordeel van schijnzwangerschappen en roedeltjes), en ik hoop van harte dat het goed komt dus ik discussieer er niet meer over maar ik krijg veel pbtjes over welke wet:
dat is de Wet Dieren:

artikel 2

Het van het ouderdier scheiden van een dier behorende tot een in artikel 1 bedoelde soort geschiedt niet voordat het dier de in artikel 3 voor die soort vastgestelde leeftijd heeft bereikt, tenzij dit noodzakelijk is met het oog op de gezondheid en het welzijn van het dier of het ouderdier.

Artikel 3

j. Doodshoofdapen: 9

Idd artikel 2 tenzij dit noodzakelijk is met het oog op gezondheid en welzijn van het dier.

Als er niets gedaan wordt gaat hij dood dus is het noodzakelijk.
Veel succes met frommel ts.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:13

Ts heeft de pup in allerijl opgevangen, nu is het belangrijk dat hij die eerste dagen eet en overleeft. Een pleegmoeder kan er nog altijd bij gezocht worden. Daarnaast met een roedel van 6 honden zal er wel eentje bijzitten die de opvoeding voor zijn rekening houdt.
Een pupje die al verzwakt is is meestal geen goed plan om bij een andere moeder te leggen. Je kuntniet zien of en hoeveel ze drinken, en tegen dat je merkt dat het te weinig is kan het te laat zijn.
Ik ben benieuwd of je het pupje er door krijgt! Duimpjes omhoog!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:20

Wat ontzettend leuk om eens een bloedhondje tegen te komen, al is de aanleiding minder leuk. Mijn vader was vroeger een van de grotere fokkers in Nederland.
Ik ga dit zeker volgen en hoop dat je van Frommel een mooie, sterke hond kunt gaan maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:22

Biepmiep schreef:
dat is de Wet Dieren:

artikel 2

Artikel 3

j. Doodshoofdapen: 9 maanden.