snowdon schreef:Wat een mooi voorbeeld zo! Wij hebben ook een FH met een kleiner konijn samen. Hadden eerst 3 kleine konijnen, dus je raadt het al...nachthok is al snel te klein! Wij willen ook een nachthok zelf gaan maken, maar zat echt nog te broeden op wat en hoe.... ben dus blij met je topic!
Dat krukje, staat dat er voor jezelf of voor het konijn?
Een buitenverblijf geschikt voor 2 franse hangoren (zijn nu op zoek naar een vriendje) konden we niet vinden. Dan kwamen we uit op een hondenhok, die nog al aan de prijs waren. Ook vonden we dan verhoudingsgewijs de ingang erg groot en het hok van binnen donker.
Zelf hebben we aan de zijkant een ingang van 30 x 30 cm. Aangezien mijn dochter van bijna 4 daar doorheen kan kruipen
zal een volwassen franse hangoor er ook wel door passen.In de grote deur aan de voorkant heb ik van plexiglas een raam gemaakt. Ik merk dat ons konijn het erg fijn vindt om daardoorheen naar buiten te kijken. Ook is het hok nu lekker licht van binnen.
Dat krukje is idd bedoelt om zelf op te kunnen zitten. Als het regent kunnen de kinderen in het hok schuilen en zo hun konijn aaien. Ikzelf kan ook rechtop in het hok zitten en dat is best handig
. Maar ons konijn vindt het heerlijk om tussen de poten te liggen en springt er op en zit dan enorm triomfantelijk rond te kijken

Zit in Galder, net onder Breda.
(hen hebben de hele tuin tot hen beschikking
ik ben wel van plan een raster met gaas op de voorkant van het afdak te maken, want ze kan daar zo op springen en onder het afdeknet glippen. Daar ben ik toch wel bang voor.
Iemand die weet wat ze doet, waar ze het over heeft, en duidelijk genoeg verstand heeft van dr beestjes om ze een mooi hok dat ruim genoeg is en een vriendje te geven. Top!!