hond onder de verf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: hond onder de verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:52

Nou nou het valt toch wel een beetje mee? Ze hebben het heel voorzichtig gedaan en daarna de hond ook nog gewassen, dus het zal allemaal wel weggespoeld zijn.
De rest gaat er vanzelf wel uit of slijt er wel uit hoor :j

Wij hebben een kat die nogal graag over pas geverfde dingen mag lopen en die is het na een tijdje echt wel kwijt ;)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:58

Gaat er wel weer af, mijn hond is een paar weken geleden langs een pas geverfd kozijn gelopen..
Ik mijn kozijn onder het haar en hij z'n vacht wit,
heb er niets aan gedaan, inmiddels is het er allemaal alweer af :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:18

Grapjassen, hoe zulke soepele hondentongen hebben jullie dattie zijn/haar eigen hoofd kan aflikken? (En nee, dan niet de snuit) :') Plus daarna hebben ze de hond nog nagewassen met hondenshampoo.

In ieder geval: It takes time... Maar uiteindelijk gaat het er wel weer uit.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:24

Terpentine is inderdaad niet zo verstandig. Je moet nooit met scherpe/bijtende middelen aan een hondenvel komen. Dit veroorzaakt veel irritatie bij een hond. Zal dan ook zeker aanraden dit niet meer te doen..

Als ik jou was zal ik het eens proberen met boter hier heb ik veel goede verhalen over gehoord.
Wrijf het er dan voorzichtig uit/af met keukenrol. Blijf net zo lang met de boter aan de gang tot de verf zo goed als verdwenen is :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:40

Scherpe/bijtende middelen? Als terpentine dat was had natuurlijk geen mens dat op zijn eigen huid gesmeerd.
Nee het valt allemaal echt wel een beetje mee hoor. Voor de volgende keer is het misschien beter iets anders te proberen, maar het kan echt niet zo veel kwaad hoor.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:52

Zucht...... Altijd zo jammer dat er zoveel mensen zijn die met betrekking tot hun hond altijd de vergelijking maken met het menselijk lichaam :n Nee, een hond reageert niet hetzelfde op voedsel als mensen en nee, terpentine is niet minder schadelijk omdat wij mensen er ook redelijk tegen kunnen.

TS, vooral niet meer aankomen met middeltjes. Gewoon laten verharen of anders als het écht weg moet maar scheren. Die verf is voor de hond niet zo vervelend, dus misschien is het zelfs beter om het maar gewoon zo te laten.