Yamcha schreef:Ik geloof idd dat het goed is als een pup zo lang als mogelijk bij de moeder blijft, ik denk dat de reden is dat honden zo vroeg weggehaald worden dat de inprentingsfase met 8 weken begint, maar ik denk dat je daar als fokker echt wel iets mee kunt, puppen meenemen met de auto, puppen meenemen naar de dierenarts, naar het bos, verzin het maar. Ze leren vanaf die 8 weken tot ongeveer 16 weken nog onvoorstelbaar veel van de moeder, waaronder idd andere honden benaderen, de bijtrem, noem het maar op.
8 weken is gewoon een leeftijd waarop de moederhond de puppies niet echt meer accepteerd hoor,ik heb hier nu 4 puppen én de moederhond nog,en ze was er met 7 weken echt wel klaar mee,een andere hond hier heeft veel meer de puppies opgevoed als de moederhond,die alleen maar als een soort wandelende melkbar gezien wordt door puppies.
het is juist goed en fijn als puppies met 8 weken mee gaan met een nieuwe eigenaar,hou er gewoon rekening mee dat puppies met 8 weken oud echt elkaar goed de tent uit kunnen knokken.
nee hoor 8 weken oud is een prima leeftijd om mee te gaan naar nieuwe eigenaren,dat is een zeer flexibele leeftijd en het meest makkelijk voor puppies om aan een nieuwe situatie en baasjes te wennen..
maar ik ben een groot voorstander om een roedeldier als een hond niet als alleen zijnde hond te houden,maar goed,tegenwoordig schijnt het zelfs gewoon te zijn om kooitjes voor honden te kopen ,welke voor konijnen te klein bevonden worden,maar waar wel volwassen grote honderassenn voor uren in eenzame opsluiting in opgesloten worden...
ze kunnen zo zelfs niet bij hun "vervangende roedel"de mens zijn,maar moeten zich leren om in eenzaamheid te leren leven en vermaken...
tja,zelfs een goudvis wordt om geroepen dat deze dieren niet alleen moeten leven,maar een hond,waarvan iedereen heel hard roept dat het roedeldieren zijn,worden heel gemakkelijk eenzaam gehouden,dan is een paar keer per dag een andere hond zien wel genoeg blijkbaar...of dan kunnen wij als mens zijnde ineens wel een soort genoot vervangen..