Eponine kun je niet kijken of er op marktplaats iemand uit je buurt is die een oppas adres zoekt, dan kun je zo oefenen? Of ga op ''puppy'' cursus daar leren ze ook sociaal worden. Ik zou persoonlijk helemaal niet voor een hond kiezen als er fulltime wordt gewerkt. Vanuit mijn ouderlijk huis heb ik toch veel ellende meegekregen. Honden waren vaak druk en nerveus omdat het toch vaak de kwestie is dat als 't baasje uiteindelijk thuis is deze ook wel even languit op de bank wilt en hond moet dan alsnog in de mand. Niet dat jij zo bent hoor, maar dat was met mijn ouders vroeger wel zo.
Mijn vriend werkt fulltime en ik zit thuis. We hebben het gisteren besproken en hij wilt het liefst wachten tot de baby er is zodat we kunnen kijken hoe een herplaatser reageert op onze baby in plaats van een willekeurig klein kind waar we mee mogen oefenen. Ik ben het daar deels mee eens. Anderzijds kies ik er zelf eerder voor om te kijken naar een hond zodra ons huis af is. Dan kan ik wennen met de hond voordat de baby er is en is hij ''klaar'' ervoor en zijn draai kunnen vinden binnen ons gezin.
Voorlopig wordt het nog praten en nadenken erover al zei hij wel ''stel dat we naar die Kilo gaan kijken...'' (asielhond link staat ergens in dit topic). Dit vond ik wel weer tof dat hij er zo voor open staat en ik merk ook aan hem dat hij het sneu vind voor onze hond dat ze nu geen soortgenoot heeft.
Ik heb verder genoeg aan mijn hoofd, moet nog meubels uitkiezen en kleuren voor op de muren dus ik leg het even op de stapel en dan zien we wel wat we gaan doen. Zoals het gisteren ging hebben wij over een aantal maanden een tweede hond.