Welk voer geven jullie je labrador?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:20

Ik voer mijn lab van 2 jaar canex broxx ze ziet er top uit!

Nsky86

Re: Welk voer geven jullie je labrador?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:11

M'n man is voer wezen halen en is thuis gekomen met Smolke, is graanvrij en bevat van alles en nog wat.. ik ben benieuwd

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:19

Ik voerde vroeger prins brokken. Deed ze het goed op. En zit ook procentueel veel vlees in.

Maar na sterilisatie kwam ze erg aan en toen over gegaan op carnibest en daar doet ze het nu super op.

Ik ben ook niet meteen overgestapt op vers vlees ivm kleine vriezer en heb toen een tijdje smuldier compleet in avond gevoerd en prins brok in ochtend. Ging ook goed.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:21

Nsky86 schreef:
M'n man is voer wezen halen en is thuis gekomen met Smolke, is graanvrij en bevat van alles en nog wat.. ik ben benieuwd

Prijs/kwaliteit vergeleken heb je een prima brok. Houdt dit wel minimaal 2 maand vast. Ze kunnen er eerst veel slechter uit gaan zien en daarna wordt het beter. Maar dat is mijn eigen ervaring en het hoeft natuurlijk niet :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:27

die van mij is dan wel geen volle labrador maar de mijne eet vers vlees.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:41

Leffroi, onze alleseter loopt hele dagen buiten als wij met de paarden bezig zijn, ook speelt ze veel met de Jack Russell. Helaas is ze bang van water anders was zwemmen een goede manier van bewegen voor haar ivm atrose aan haar elleboog.
Uitlaten aan de riem is niet echt een optie, ondanks diverse gehoorzaamheidscursussen lukt het me niet om op ander terrein de aandacht bij mij te houden en word ik min of meer meegesleurd. Ook met speciale anti-trektuigjes of slipketting.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:46

royal canin croc selection voer ik op dit moment, andere varianten van royal canin als sinds 1988 aan al mijn honden gegeven

ik heb hier een zeer actieve 9 jarige teef die best aan de maat kan zijn als we niet opletten, die krijgt een kwart van de royal canin beker 2x per dag

en een zelfgefokt reutje uit teef die nog actiever is, die krijgt tussen een kwart en een halve beker 2x per dag.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:08

uxgranta schreef:
Leffroi, onze alleseter loopt hele dagen buiten als wij met de paarden bezig zijn, ook speelt ze veel met de Jack Russell. Helaas is ze bang van water anders was zwemmen een goede manier van bewegen voor haar ivm atrose aan haar elleboog.
Uitlaten aan de riem is niet echt een optie, ondanks diverse gehoorzaamheidscursussen lukt het me niet om op ander terrein de aandacht bij mij te houden en word ik min of meer meegesleurd. Ook met speciale anti-trektuigjes of slipketting.

Een lab die bang is voor water, hmmmm hahahaha. Die van mij springt in elke sloot/beekje/plas die hij tegen komt, maar zodra hij de tuinslang ziet? Weg!

Dan ben je niet consequent genoeg in je training geweest. Elke hond is het aan te leren, op elke leeftijd. Moet zeggen dat die van mij ook niet 100% goed loopt aan de riem (daarvoor moet hij eerst even zijn energie kwijt zijn), maar daar ben ik ook van ver mee gekomen. Trekken is een absolute no-go bij mij.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:52

leffroi, consequent is niet het grootste probleem, geduld well! Vind het mn heel moeilijk om positief en enthousiast te blijven als de hond duidelijk andere plannen heeft. Onze andere twee labjes luisterden wel perfect en zelfs onze JR luistert goed. Alleen ons huidige teefje is een gevalletje van adhd en daar kan ik toch echt minder goed mee omgaan

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:12

uxgranta schreef:
Wij voeren ons drie jarige llabrador teefje speciaal dieetvoer voor de gewrichten van royal canin. Maar zelf vult ze haar voer aan met peren, pruimen, appels, paardenvoer en alles waar ze maar aan kan komen. Ze is helaas onverbeterlijk. Het fruit plukt ze zelf en het paardenvoer probeert ze te bemachtigen door de bodem uit de zak te eten. We hebben af en toe een zak op voorraad en die leggen we goed hoog, zodat ze er niet bij kan..zij denkt daar anders over. Verder eet ze nog jonge konijntjes en paardenmest. Ze heeft dus helaas wat overgewicht.

Dit gedrag kan dus juist verminderen door vers vlees te geven. Vooral als het nog grof is zoals een lap pens of een stuk hart of lamsribben enz. Je hond is langer met zijn eten bezig en veel meer voldaan. Een afgepast bekertje brokjes is in 2 seconden weg en de hond merkt nauwelijks dat hij gegeten heeft en gaat op zoek naar de volgende maaltijd. Zeker een labrador.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:15

First class lams and rice daar doet die van ons het super op het is een brok zonder granen.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:16

Ons labrador krijgt alleen brokken van Prins, en 1 keer in de week een dierenpoot.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:16

Ik heb overigens ook nog een oudere, kieskeurige eter (geen lab) en die lust geen rauw vlees helaas. Zij krijgt Arden Grange meestal aangevuld met Almo of Renske.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 11:21

Dino krijgt nu een paar dagen Smolke en reageert er heel goed op. Ook al wordt het nu nog gemixt met zijn vorige zak voer. Zijn ontlasting lijkt een stuk steviger

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:23

Mijn labrodor meisje krijgt Orijen. Een voer waar ikzelf helemaal achter sta en waar zij het erg goed op doet. Ze krijgt maar een klein beetje per dag en is gezond, fit en glanst als een spiegeltje.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:27

Kan je niet echt een brok advies geven.. Toen mijn lab allergisch bleek voor graan zijn we overgegaan op KVV en daar doet ie t top op. Ik geef m groente en schapenvet erbij en eens in de zoveeltijd mergpijp, lamsribben, nekken ed..
Dex ziet er super uit, mega glanzend en slank. De da zegt nog nooit zon goed uitziende lab in de praktijk te hebben gehad :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 11:33

ja leuk om te horen he! Zeiden ze toen ook over Dino. Hij krijgt ook groenten en schapenvet. en straks ook KVV in de ochtend en brok in de avond. Maar voorlopig (bij gebrek aan vriezer) zal hij alleen brok(zonder graan) krijgen

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:26

die van mij krijgt Yarrah

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:04

Ja precies even overbruggen das toch top!
Elke hond doet t anders op voer. Ik voer lotgering zijn er heel veel niet over te spreken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:11

Suus___ schreef:
Ja precies even overbruggen das toch top!
Elke hond doet t anders op voer. Ik voer lotgering zijn er heel veel niet over te spreken

klopt ik ook niet maar sinds kort voer ik weer lotgering (omdat ik geen smuldier meer kan voeren want mijn ene hond mag geen rund en geen kip meer) naast naturis om wat kosten te drukken.
Nu voer ik van lotgering de luxere varianten (die zijn behoorlijk goedkoper dan van andere merken) en die zijn in elk geval heel goed qua vlees kwaliteit! Mijn honden doen het nu super met afwisseling op naturis en lotgering.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:51

Hoor over het algemeen wel goede verhalen over Lotgering? heb het ook meedere keren aangeraden gekregen. Alleen er zijn zoveel soorten haha geen idee welke het beste is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:51

Cavom

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:26

Ik voer de wild versie en dan wissel ik met de goedkopere versies

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 09:53

ok bedankt voor de tip