Door de bomen het bos niet meer zien! Vlooien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:07

Jans schreef:
Ja ik ben twee dagen bezig geweest :') en de schoonmaker ook nog een dag _O-

HG is gewoon bij de supermarkt inderdaad :j kleding en beddengoed heb ik een kwartiertje laten weken in goed soppig heet (uit de kraan) water en daarna in de wasmachine. Kleedjes buiten uitgeslagen en ook even met zeepwater ingespoten (met een plantenspuit). :+

Huis was wel lekker schoon daarna :D

Hou op hoor :') Was zowiso van plan een grote schoonmaak te gaan houden, maar ik stel die al een paar dagen uit, haha! Nu maar morgenvroeg alle middeltjes halen, en gaan beginnen!

Springs schreef:
Dan zal ik mijn verhaal maar niet vertellen zeg...
Wat een *beesten...
Toen onze poes ze had hebben we alle slaapkamers dicht gehouden, zeker met beddengoed en kleding enzo. Mevrouw ligt ook erg graag in de wasmand met schone kleding erin >;)
Dus dat weg houden, al loop je ze nog wel eens naar binnen als het er echt veel zijn. En dan weer goed stofzuigen :O

Je maakt me wel nieuwsgierig, vertel :))

Iris82 schreef:
Als je mazzel hebt wel. Ik was een paar weken verder en 3 bussen spray en alles uitwassen op 60 graden en heel veel zenuwen.

Oh verschrikkelijk.. := bah bah, rotbeesten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:08

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:08

Salama schreef:
cassini schreef:
Ik zou ook opletten met het behandelen van de moeder. Ik neem aan dat de kittens nog bij de moeder drinken en op die manier kunnen ze ook 'vergiftigd' worden met anti-vlooienmiddel. Ik denk dat de DA het beste advies hierover kan geven. En geef hier ook duidelijk aan dat je spul wil dat echt helpt, dus laat je geen frontline aansmeren.

Nee, die Frontline zooi ga ik zeker niet meer gebruiken!
Trouwens over die Frontline, bij de katten van mijn ouders, die veel in het bos komen, (5 katten overigens), werkt die Frontline al jaren wél goed, hoe zou dat kunnen? Iemand enig idee?

En de kittens mogen van moederpoes eigenlijk zo goed als niet meer drinken bij haar, waar ze vroeger elke minuut vd dag bij de melkbar zaten, betrap ik ze eigenlijk nooit meer drinkend bij haar.. Dus ik denk dat ik moeder wel kan behandelen met een 'volwassen' middel, toch?

Moeder zeker behandelen ook als de kittens nog zouden drinken dat maakt totaal niet uit. Vlooien zijn erger (kunnen zelfs dodelijk zijn in grote aantallen) dan anti vlo middel wat je tussen de schouderbladen geeft.

Frontline werkt dus gewoon als je zeer goed doseert. Hier heb ik voor mijn ene hond nu ook frontline pipetten. Deze hond weegt 36 kg en krijgt een pipet voor een hond van 40-60 kg en is vlo vrij. Deze hond komt werkelijk overal en bij vele andere honden/dieren in aanraking dus ik durf wel te beweren dat het werkt.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:10

dierenfan schreef:
advantage is voor katten advantix is voor honden (advantix is er niet voor katten advantage misschien wel een honden variant?)
http://www.medpets.nl/teken+vlooien+kat/

Verder vele middelen van de kruidvat, action enz. zijn wel super goedkoop maar werken gewoon NIET.

Frontline werkt wel maar moet je heel goed doseren. Zeker als je de spuitbus hebt dan moet je ze zo ongeveer erin wassen (echt zeiknat spuiten en wrijven en niets vergeten) Frontline kan al bij kittens vanaf 2 dagen leeftijd maar advantage kan je zonder problemen al geven aan kittens van 12 weken. Wij geven in principe in de opvang bij kittens van 12 weken altijd stronghold omdat het ook wormen e.d. aan pakt. Echter een advantage pipet voor katten onder de 4 kg is gewoon mogelijk.

Advantage en advantix (de honden dan dus) heb ik zelf hele goede ervaringen mee! Omgevingsspray zeker gebruiken (van HG) als het nodig is maar als je niet meer vlooien ziet dan 2 á 3 en minimale hoeveelheid vlooien poepjes dan zou ik daar nog mee wachten tenzij je zelf panisch bent. Een kleine populatie krijg je vaak met een goed middel op het dier zelf al dood en weg.

Ah, dat is een goede tip! Ik ben heel panisch ja, krijg gelijk overal jeuk :')
Ik ga die HG spray maar gewoon erbij halen, al is het misschien alleen maar voor mijn eigen gevoel, kan vast weinig kwaad :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:10

Had ze zelfs in mn auto. :oo
Ingespoten en eerst een uur de ramen dicht en toen de ramen vol open met een briefje onder de ruit: 'Ja, ik weet dat de ramen open staan. Doe geen moeite om m mee te nemen, zit vol vlooien'

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:12

Kun je trouwens al die middelen bij de dierenwinkel kopen, of is dat alleen te verkrijgen bij de Dierenarts, of online?

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:13

Iris82 schreef:
Had ze zelfs in mn auto. :oo
Ingespoten en eerst een uur de ramen dicht en toen de ramen vol open met een briefje onder de ruit: 'Ja, ik weet dat de ramen open staan. Doe geen moeite om m mee te nemen, zit vol vlooien'

Oh verschrikkelijk! Ik durf bijna niet eens meer naar bed vanavond, gister 1 van de kittens nog lief op bed gehad.. brr, even bed verschonen zo, en de beestenboel beneden houden.. is het minste wat ik nu kan doen :')

Anoniem

Re: Door de bomen het bos niet meer zien! Vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:14

Stronghold is echt dierenarts only :j

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:15

Jans schreef:
Stronghold is echt dierenarts only :j

Oke, dan ga ik die morgen halen, dankjewel!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:17

DA is ook helemaal niet zo duur, ik was afgelopen week voor een pipetje voor een kat van 8 kilo 4.75 kwijt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:24

dierenfan schreef:
advantage is voor katten advantix is voor honden (advantix is er niet voor katten advantage misschien wel een honden variant?)
http://www.medpets.nl/teken+vlooien+kat/

Aha, dan hielden mijn ogen mij toch niet voor de gek :+ Dan hebben wij thuis zowel Advantix als Advantage haha.

Op de manege had een kat ook een flinke vlooieninfectie opgelopen. Die heeft toen druppels van Advantage gehad en de volgende dag was er serieus geen vlo meer te vinden. Terwijl de dag er voor na 3 keer een kammetje door de vacht te halen er al 20 vlooien in het bakje lagen -O-

Dus ik durf te zeggen dat die zeer goed helpt.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:29

Sinds ik vlooien door een plasje Frontline heb zien zwemmen en daarna gewoon doorlopen kun je me niet meer wijsmaken dat het werkt. En ja, als het werkt zie je dat meteen.

Advantage kan vanaf 8 weken, kijk anders maar op de verpakking. Als de volwassen katten groter zijn dan 4 kg, hebben die wel een grotere maat pipet nodig dan de kittens.

Alle commotie over vlooien in huis is echt niet nodig, als het er niet veel zijn worden ze vanzelf weggevangen door de katten. Vlooien springen niet snel op mensen als er katten of honden in de buurt zijn. Maar als je je beter voelt door poetsen, sprayen en wassen en er de tijd voor hebt, waarom niet?
Realiseer je wel, dat eitjes nooit worden gedood door vlooienpipetten, en voor zover ik weet ook niet door omgevingssprays. Ze zullen echt een keer uitkomen en kunnen dan gedood worden. Stofzuigen scheelt wel weer, maar doe inderdaad een beetje spray/leeg pipet/stukje vlooienband (wel eentje die nog werkt) in de stofzuigerzak, om latere verrassingen te voorkomen.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:38

Salama schreef:
Springs schreef:
Dan zal ik mijn verhaal maar niet vertellen zeg...
Wat een *beesten...
Toen onze poes ze had hebben we alle slaapkamers dicht gehouden, zeker met beddengoed en kleding enzo. Mevrouw ligt ook erg graag in de wasmand met schone kleding erin >;)
Dus dat weg houden, al loop je ze nog wel eens naar binnen als het er echt veel zijn. En dan weer goed stofzuigen :O

Je maakt me wel nieuwsgierig, vertel :))

Nou die poes van ons had die krengen dus (waarschijnlijk buiten opgelopen). Wij gingen op vakantie, poes moest natuurlijk ergens anders heen. Helemaal vlooivrij afgeleverd bij pension (laatste dag voordat ze ging helemaal uitgekamt en spul erin, vervolgens in ''quarantaine'' op een zeker weten vlooi vrije plek).
We moesten de boot halen en zijn dus wat gehaast vertrokken... Zonder die laatste dag nog te stofzuigen...

Toen na twee weken kwamen we terug... en jawel, er waren eitjes uitgekomen...
Ze zaten gewoon een theekransje te houden met zn allen op de bank >;)
En groot dat er een was :oo

Net aangekomen, dan wil je ff op de bank zitten en koffie drinken. Nou nee dus.
Hele huis ondersteboven gehaald en alle beesten móesten weg zijn. Daar waren we de hele avond mee zoet _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:26

Advantix gebruikte ik altijd, maar op de één of andere manier bleef mijn kater vlooien houden. Heel vervelend want ik las overal dat het super werkte en dat deed het eerst ook.

ik heb nu vlooienspul in pil vorm. Weet nog niet of het goed werkt, hij heeft de pil pas net gehad en ga hem vanavond even kammen om te kijken of hij vlo vrij is.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:04

Advantix is hartstikke giftig voor katten!!! Daar zit permethrin in en is echt alleen voor honden. Advantage is er voor hond en kat en tegenwoordig ook bij de dierenwinkel te koop (wel een stuk duurder dan bij je DA).

Sakkia jij bedoelt denk ik de comfortis.

Stronghold is ook ontworming (maar niet tegen lintworm wat juist door vlooien kan worden overgebracht).

Ts zeker 3 maanden strak elke 4 weken ontvlooien ivm eitjes en larven in de omgeving die nog gaan uitkomen, succes!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:09

Mensen mensen mensen! Wat raden jullie toch allemaal aan!!

Advantix mag je nooit maar dan ook nooit gebruiken op katten, zie post hierboven!! Hartstikke giftig en ze kunnen er zelfs dood aan gaan. Waarom snappen mensen niet dat middelen voor honden voor honden zijn, en middelen voor katten voor katten zijn! LEES toch eens. Heb gister nog een filmpje van een kat met vergiftiging van advantix gezien en dat is echt wreed en wreed zielig.

TS, waarom ga je hier op internet zoeken? Bel toch gewoon je DA op en leg situatie uit. Die mensen zijn namelijk OPGELEID voor dit soort dingen, de mensen op internet vaak niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:48

Oh zie nu mijn fout pas. Ik gebruikte helemaal geen advantix, maar activyl.
Idd is advantix giftig voor katten en ik denk ook niet dat een DA dat meegegeven zou hebben.

Sorry voor de verwarring

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:01

Ik denk dat er over het algemeen nogal wat verwarring ontstaat tussen Advantix en Advantage :P Het moet dus Advantage zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:17

Waarom lijken die namen dan zo op elkaar.... Ze worden trouwens allebij geproduceerd door Bayer!
Noem ze dan potverdorie zo dat het niet op elkaar lijkt.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:25

Eerder vaak last van vlooien en van alles geprobeerd, sinds een jaar gebruik ik vlooienbandjes van de action (2 euro) en hebben de kat en hond geen vlooien meer

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:37

Jans schreef:
Ik gebruik stronghold, is iets van 30 euro voor 6 pipetten. Haal ik ook bij de DA, een stuk effectiever dan Frontline :j

Stronghold doodt ook de eitjes geloof ik, en pakt meteen de omgeving rondom de kat ook mee.

waar haal jij stronghold voor 30 euro voor 6 pipetten? Die wil ik ook wel! Gebruik standaard stronghold maar de goedkoopste ligt bij toch op de 48 euro.

Stronghold ontwormd ook meteen alleen niet tegen lintwormen. Die moet apart.

Voor de hond laatst advantage gebruikt. Ben ik ook tevreden over.

Frontline heeft idd geen nut meer.

Andere optie is ook nog pillentjes. Deze werken ook erg goed tegen vlooienallergie. Deze zijn ook via de DA te krijgen maar wel weer duurder dan Stronghold.

Verder heb ik een stoomreiniger in huis voor het stomen van de kleden etc zodat alles ook goed dood gaat

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:41

WillemYntJee schreef:
Sakkia jij bedoelt denk ik de comfortis.

Had hier overheen gelezen en ik heb idd deze. Heb nog geen vlooien weer gevonden.
Pillen is natuurlijk niet altijd even makkelijk en zelfs door het vlees wilden ze hier eigenlijk niet zoveel van weten, dus dat maakt het wel lastiger te geven. De kater ging serieus kokhalzen :')