Konijn liep los en geen baasje te bekennen... Nu van ons!:)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:21

Wat een lief konijntje.
Ik heb 2 jaar geleden ook zo een konijntje gevonden (exact dezelfde kleur en ook kleine oortjes).
We zijn er 99% van overtuigd dat die werd gedumpt, het was zo eind juni/ begin juli.
Het zou dus kunnen dat deze vriend ook gedumpt werd zodat de 'baasjes' op vakantie kunnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:24

Ik vind het erg snel om hem of haar te houden eerlijk gezegd... ik heb een kat hier gehad die ik 18 April heb meegenomen met haar kittens. Op 4 Augustus is ze naar een collega gegaan, zij is haar nieuwe baasje. Maar al die tijd lang heb ik alle instanties blijven bellen en opnieuw oproepen geplaatst, opnieuw flyers opgehangen alles continu blijven herhalen... ik kon het niet over mijn hart krijgen dat er misschien ergens een gezin zat die haar kat heel erg mistte.

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:33

Het konijntje is welkom, en als het baasje hem nog zoekt dan hebben wij i.g. goed voor het beestje gezorgd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:36

lovebente schreef:
Het konijntje is welkom, en als het baasje hem nog zoekt dan hebben wij i.g. goed voor het beestje gezorgd.

Precies. *\o/*

Shirley

Re: Konijn liep los en geen baasje te bekennen... Nu van ons!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:36

Daar zullen ze je dankbaar voor zijn.
En het konijntje ook :D

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:47

leuk ding!
kan je zien of hij is gecastereerd?

als je met m naar een konijnen opvang gaat kan hij zelf zijn nieuwe vriendinnetje uitkiezen en die mag je dan mee nemen naar huis :)
ik heb even wat gegoogled:

http://www.konijnenopvangjoy.nl/
http://www.knaagdierenopvangsnuitje.nl/
http://www.dierenopvangcentrum-groningen.nl/

veder, wat voor een hok heb je nu? die bench? dan zou ik een echt hok kopen of bouwen(wel veilig genoeg) en een grote ren erbij met daarin speeltjes. voor voorbeelden mag je me pb'en :)

succes :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:50

Shirley schreef:
Wat een leukerdje !

Briefjes ophangen, dierenbescherming, Amivedi etc. inlichten is het eerste dat in me opkomt.

Diertje kan gemakkelijk ergens ontsnapt zijn of uit de handen van een vakantieoppas geglipt zijn ...

Precies dit.
Je kan geen konijn van straat plukken en besluiten om het te houden.. rondvragen alleen is niet voldoende..
En Uuhh als je opleiding dierverzorging heb afgerond kan je toch wel met zekerheid zeggen of het een voedster of rammelaar is? Zo simpel bij konijnen! :=

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:54

Nou bij de ene konijn is dit simpel en bij de andere is dit moeilijker te zien... Zoals wij zagen is het een rammelaar.. Ik ga van de week voor de zekerheid naar een da om het beestje te laten controleren.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:02

Ik zal eventjes wachten met een vriendje erbij.

Vaak zijn mensen op vakantie etc. en zorgen vrienden voor de konijnen etc.
wij zijn er zo eentje verloren uit onze grote ren ( 20+ dametjes en 2 mannen) en niemand die toen wij op vakantie waren ervoor zorgde was opgemerkt dat er eentje miste...
uiteindelijk toen terug kwam ik erachter en heb ik meneer 4 huizen verder opgehaald.
hij zat al 2,5 week daar :')

zo kan ik nog tig dingen bedenken waarom nog niemand is komen melden..
o.a. doordat hij van verder komt dan jij denkt ;)

Dus, ik zou eens een maandje afwachten,
het bij de supermarkt(en) proberen, wat briefjes ophangen in de buurt etc.

Het kan best zijn dat dit konijntje uit zijn ren is geschrokken door de katten en dat die hem al enige tijd opjaagde en hij dus al wat verder van zijn huis is als jij denkt..alleen een beetje rondom vragen is dus niet echt een optie op de baas terug vinden..
en ik geloof echt wel dat dit diertje een baas heeft :j

Als je na een maand nog niks hebt gehoord kan je gaan zoeken naar eentje voor erbij, is altijd beter voor konijnen...
dan kan je hem misschien laten helpen en er een dame bij zetten(mannen bij mannen gaat bijna nooit goed)
maar ik zal vooral niet te snel vooruitlopen in de zaken en eerst eens de baas gaan zoeken :)

(zomaar iets houden vindt ik persoonlijk belachelijk, er zijn 100 manieren om de eigenaar te vinden en als je ene dier vindt mag je van mijn part deze allemaal uitvoeren voordat je zomaar iets 'int'!)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:05

goed dat je even langs de dierenarts gaat. Als je het lastig kunt zien zijn ze vaak nog heel jong en misschien gaat hij dus nog een stukje groeien.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:08

Mijn tip is om toch op meerdere site's bekend te maken dat je een konijn hebt gevonden en eventueel een briefje bij de plaatselijke supermarkt op te hangen.
Daarbij vind ik het toch ook een klein beetje zorgwekkend dat je helemaal niks van konijnen af weet.
Normaal neem je een weloverwogen beslissing om een huisdier te nemen en lees je goed in en laat je je informeren.
Voordat je de definitieve beslissing neemt het konijntje te houden zal ik me toch eerst nog is goed inlezen.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:09

als ik op vakantie zou zijn zonder mijn beesten en ik kreeg te horen dat ze vermist zijn dan blijf ik niet stil zitten in de zon op een terrasje op vakantie ;) zou ik met de middelen die ik dan voorhanden heb gaan zoeken.. als TS aangeeft dat ze alle instanties heeft gemeld en ook op FB een bericht heeft geplaatst (en idd niet iedereen heeft fb maar vrienden van vrienden waarschijnlijk wel) en nog geen reactie heeft gehad dan lijkt het mij een gevalletje van gedumpt.. en daarbij als iemand op vakantie is dan zo er toch ook iemand voor het beestje moeten zorgen die zou dan toch merken dat hij vermist is??

maar goed ik zou er idd nog even mee wachten het konijntje een naam te geven tot zeker maandje voor de zekerheid.. gewoon doen wat je nu ook doet +:)+

en internet is een goed media om alles over konijntjes te weten :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:14

Misschien is de vakantiehulp daar ook hard mee bezig ?
Zou ook niet gelijk iemand waarschuwen en zijn vakantie bederven eerlijk gezegd :o

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:15

Ik wacht ook nog af voordat ik beslissingen ga nemen. Ik wil me ook nog even goed verdiepen in het houden van een konijn...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:16

Hij is bij Amivedi aangemeld. Ik vind dat ts genoeg haar best gedaan heeft om een eventuele eigenaar te achterhalen. Ts, succes met de kleine man.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:19

mvermeulen1 schreef:
als ik op vakantie zou zijn zonder mijn beesten en ik kreeg te horen dat ze vermist zijn dan blijf ik niet stil zitten in de zon op een terrasje op vakantie ;) zou ik met de middelen die ik dan voorhanden heb gaan zoeken.. als TS aangeeft dat ze alle instanties heeft gemeld en ook op FB een bericht heeft geplaatst (en idd niet iedereen heeft fb maar vrienden van vrienden waarschijnlijk wel) en nog geen reactie heeft gehad dan lijkt het mij een gevalletje van gedumpt.. en daarbij als iemand op vakantie is dan zo er toch ook iemand voor het beestje moeten zorgen die zou dan toch merken dat hij vermist is??

maar goed ik zou er idd nog even mee wachten het konijntje een naam te geven tot zeker maandje voor de zekerheid.. gewoon doen wat je nu ook doet +:)+

en internet is een goed media om alles over konijntjes te weten :)

Dan zou je niet stilzitten en thuis komen, dat zou ik ook voor mijn dieren doen :j
maar als niemand weet dat het konijntje vermist is,
zoals mij eentje uit een grote groep en mijn opa en oma wisten toen echt niet of ik 22 of 21 konijnen had en telde ze niet elke dag..
ik daarin tegen merk het meteen op :j

Er zijn meerdere redenen waarom je niet altijd gelijk merkt dat een konijn weg is en nog duizend meer redenen waarom de eigenaar van het konijn niet 123 bij je op de stoep staat.
vaak is dit een geval, als je zoekt vindt je het dier niet
ga je opgeven kom je het in een keer tegen het lijf ;)
(wie zoekt zal niet vinden..)

Ik wil in de staat hoe het konijntje er nu uitziet niet geloven dat dit diertje zo slecht is behandeld, laat staan gedumpt..
ik denk dat de katten hem misschien uit zijn buiten ren hebben gejaagd terwijl baas op het werk zat ofzo..
en dat de baas nu gewoon opzoek is en alleen misschien uit onwetendheid waar te zoeken als je je dier kwijt bent, gewoon nog niet is tegengekomen waar hij nu zit :j
facebook is een goede ja,
maar een stad heeft vaak meer dan 100.000 inwoners, het duurt wel even en iedereen moet meewerken, voordat je misschien zo vaak gedeeld hebt dat je echt diegene tegen het lijf loopt ;)
instanties zoals amivedi doen super werk, maar baasje moet maar van het bestaan afweten etc.

zo super gemakkelijk is het niet altijd om je dier terug te vinden hoor!
geef het een maandje tijd en steek er nog wat energie in! ;)
Ook jij zal blij zijn als iemand bijvoorbeeld als ze je konijn of hond vinden, alle moeite doen om hem terug bij jou te krijgen.
het terugvinden van dieren en zoeken op de juiste plekken is enorm moeilijk op zich, laat staan als je in paniek bent omdat je je geliefde dier verloren bent... ;)

En in de tussen tijd, ga je flink inlezen en geef het diertje de juiste voeding etc.
Als je twijfelt, raadpleeg een andere konijnenhouder of breng het diertje misschien weg naar een konijnenopvang :)
Maar met wat willen kun je prima voor een konijn zorgen ;)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 11-08-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:21

Dankje Iris.
Ik heb liever een goed gevoel dat ik er goed voor kan zorgen, ookal vind hij zijn baasje terug.
Dan dat ik m weg ga doen naar een opvang en dat hij nooit terug naar zijn baasje kan gaan als zijn baasje hem zoekt. En is er toch helemaal niemand op zoek naar hem.. dan is hij hier welkom!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:23

lovebente schreef:
Dankje Iris.
Ik heb liever een goed gevoel dat ik er goed voor kan zorgen, ookal vind hij zijn baasje terug.
Dan dat ik m weg ga doen naar een opvang en dat hij nooit terug naar zijn baasje kan gaan als zijn baasje hem zoekt. En is er toch helemaal niemand op zoek naar hem.. dan is hij hier welkom!

Dat vindt ik de juiste keuze :)
als je alle tijd en energie voor dit diertje hebt is het alleen maar super dat het konijntje bij jou blijft ;)
en dan zie je wel hoe de tijd loopt en of de eigenaar zich nog meldt,
zolang je nog maar even doorzoekt naar de eigenaar en in de tussen tijd goed voor het dier zoekt is er niks mis ;)
vind je toch niemand, dan houdt het diertje lekker :D

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:24

KingYasFenn schreef:
lovebente schreef:
Dankje Iris.

Dat vindt ik de juiste keuze :)
als je alle tijd en energie voor dit diertje hebt is het alleen maar super dat het konijntje bij jou blijft ;)
en dan zie je wel hoe de tijd loopt en of de eigenaar zich nog meldt,
zolang je nog maar even doorzoekt naar de eigenaar en in de tussen tijd goed voor het dier zoekt is er niks mis ;)
vind je toch niemand, dan houdt het diertje lekker :D

Ja, zo denk ik ook!
En hij vind het vast prima! :)

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:26

maar dan nog als je konijn vermist is dan ga je (lijkt mij in elk geval) opzoek op internet toch en dan komt je vast en zeker op sites die vermiste dieren aangeeft? en hij is niet echt vermist hij zit veilig bij iemand thuis waarvan de gegeven bekend zijn dus zou het niet al te moeilijk moeten zijn dan bv een hond of kat die nog ergens bang rond loopt..

ik ken niet zoveel mensen die rond de 20 konijnen heeft rondhuppelen :D

maar nogmaals wat ik eerder schreef.. even afwachten :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:32

Ik snap jou ook echt, @mvermeulen1
Maar als ik mijn konijntje kwijt was zal ik ook eerst de buurt afzoeken en aanbellen etc.
zo snel denk je niet "och, die zit bij iemand thuis"
al helemaal niet als je zelf misschien wel getuigen was van dat de katten hem opjaagde en dat je er niet tussen kwam en je het konijn zo weg ziet schieten,
dit is misschien een extreme 'case' maar ik zou echt niet snel denken, 'die zit bij iemand binnen', ik zou de buurt aflopen en gaan roepen, voerbakje in de tuin klaar zetten etc. in de hoop dat hij de weg terug vindt,
in alle bosjes gaan kijken etc etc.
Misschien hebben mensen wel gezegd 'ochja, die heb ik zien lopen gisteren!" en ben je rond die plekken aan het zoeken etc. denk je er nog niet eens aan dat iemand hem al heeft binnen gepakt..
maar niet zo snel amivedi bellen... ik ken de site door het verlies van een hond van kennissen, maar zal toch niet snel die stap nemen.
wel zal ik eerder richting supermarkt stappen etc. en de buren etc. vragen.
maar dit konijn is opgejaagd en kan misschien wel van een paar kilometers verder op zijn gekomen..
want door twee katten opgejaagd worden is echt niet prettig...

Het moeilijke is, je weet mensen hun bewegingen niet als ze in paniek zijn door het verlies van een dier..
dus dan toch maar op elke manier mogelijk bekent maken dat het bij jou zit ;)
daar zal ik mij als diegene die hem gevonden heeft prettig bij voelen, omdat je dan uiteindelijk na een maand ook zekerheid hebt dat je alles eraan gedaan hebt.
En dat je het diertje gerust nu een leventje bij jou kan bieden :j

In alle gevallen,
het diertje zal het goed krijgen hoor ;)

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 13:48

Tot heden is er niemand geweest en hebben we niks gehoord.
Inmiddels hebben wij er een konijn bij..
Het gaat erg goed samen en wil bij deze ook zeggen dat deze konijnen lekker bij ons blijven..

Is er misschien ook iemand bekent met de gewichten van een kleurdwerg?
Op welk gewicht moet ze zitten als ze volwassen is e.d?
Misschien dat ik zo een beetje kan achterhalen hoe oud ze is..

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:14

Goed dat je er een konijn bij het gezet. Let je er alleen wel op dat het rammetje gecastreerd moet zijn anders heb je zo een nestje! En 2 konijntjes van hetzelfde geslacht gaan vaak (niet altijd) vechten.

Op de foto's ziet het konijn er volwassen uit (en eerder te dik dan te dun). Mogelijk kunnen ze bij het asiel wel een inschatting van de leeftijd maken.

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 15:10

Mijn kleurdwerg is niet heel erg dik.. Haar ruggengraat is makkelijk te voelen en ze heeft niet echt een buikje. Sinds een paar dagen begint ze goed te eten in haar droogvoer. mijn ander konijn is een ram en word met een paar weken gecastreerd. Ze hebben wel eens aan mekaar gesnuffeld maar niet alleen los geweest. Baby nijntjes zijn leuk, maar er zijn zoveel andere konijnen die een huisje zoeken :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:13

Veel mensen kunnen maar beter een voorbeeld aan je nemen TS! Het konijn krijgt zo te horen een fijn leven bij je. Ga je ze binnen of buiten houden?