Ik koppel zelf zoveel mogelijk in koppels in een groep net als ze in het wild leven, koppel man - vrouw binnen een groep. Een ram heeft in het wild ook niet 4 voedsters. Je moet en pittige vent hebben om ze allemaal in toom te houden zeg maar. Ik heb zelf geregeld problemen gezien in groepen met maar één ram en meerdere voedsters. Groepen blijven altijd wat complexer en ik zeg altijd zorg dat je genoeg ruimte hebt dat je ze eventueel kan opsplitsen in koppels.
Zorg wel dat je jonge konijnen met 10 weken uit elkaar haalt om voortplanting te voorkomen.
Laptopmuis schreef:Wij vangen de dieren gratis op, krijgen dus ook de gevallen waar mensen totaal niet naar omkijken of niets om geven. De opvang in Born vraagt 30 euro afstandsgeld en daarvan doen ze dus de rammen castreren.
Wij hebben geen budget, sponsors, enzovoort.
Stel je voor, iemand heeft 2 konijnen zitten van de dochter. Niemand kijkt ernaar om. Denk je dat die 60 euro gaan betalen om van ze af te zijn? Die mensen dumpen ze nog liever in het bos.
Ik vind het persoonlijk jammer dat je dit elke keer als excuus gebruikt, want ik heb een enorm grote opvang en vraag ook geen afstandsgeld en laat wel alles castreren en inenten en zelfs grotendeels de dames worden gecastreerd dus ook zonder afstandsgeld kan je dat prima doen, waar een wil is, is een weg natuurlijk. En prima als de wil er niet is natuurlijk, maar dit excuus gaat er niet in op