Vlooienplaag.... handen in het haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:33

Heb je je kat laten behandelen tegen de allergie? Anders is het wel heel erg wreed als ze een kap om heeft terwijl ze zo'n vreselijke jeuk heeft.... Verdere tips zijn al gegeven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:38

Emerald schreef:
Heb je je kat laten behandelen tegen de allergie? Anders is het wel heel erg wreed als ze een kap om heeft terwijl ze zo'n vreselijke jeuk heeft.... Verdere tips zijn al gegeven.

uiteraard, ze heeft haar jaarlijkse spuitje hiervoor gekregen ;) maar helaas blijft de jeuk nu wel heel lang aanhouden, maar dit komt mede dankzij de vlooien die er gewoon nog zijn. op het moment dat de vlooien weg zijn is het voor haar ook eindelijk rust :j zo erg als nu is het nog nooit geweest

zo kleedje is in vuilniszakken getaped, mochten er vlooien zitten zullen ze hopelijk stikken :') morgen in de schuur zetten en dan pas weer tevoorschijn halen als alles weer weg is. Ga nog wel wat omgevingsspray bij kleedje sprayen

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:42

Ken je iemand die een stoomapparaat heeft trouwens? Of anders misschien huren? Dat kun je heel goed gebruiken voor je meubels en alle naadjes, gaatjes en kieren. De eitjes worden gedood door de stoom. Als je de vlooien hebt weg gekregen en dan ook de eitjes nog, *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Vlovrij!!! *\o/*

Rennie89

Re: Vlooienplaag.... handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:52

oef dat klinkt wel ideaal! Helaas ken ik niemand vrees ik met een stoomapparaat :=

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:54

Zoveel mogelijk alles wassen, soppen, afnemen en dweilen met vlooienshampoo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:57

Bitchy schreef:
Zoveel mogelijk alles wassen, soppen, afnemen en dweilen met vlooienshampoo

die standaard dingen heb ik dus al 2 x gedaan, maar waar haal je vlooienshampoo om mee te dwijlen en wassen?

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:04

Ik denk dat ze gewoon bedoelt dat je je vlooienshampoo in een emmer kwakt lifaya. Als je kunt, zou ik toch echt gaan kijken of je ergens een stoommachine kunt huren. Het scheelt je weken in vlooien. Als ik dichterbij zou wonen mocht je hem zo lenen, maar helaas... beetje ver. Het is gewoon een ellende, en zeker als je een kat hebt met allergie. 1 beet is al genoeg. Klote is het wel, die rotbeesten!

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:10

Ik gebruik gewoon die uit de dierenspeciaalzaak. Nu heb ik het geluk dat ik nog geen last heb gehad van een hele vlooieninvasie, dus ik gebruik het eigenlijk preventief. Mijn kat smeer ik dagelijks in met de vlooien/tekenspray van ecostyle, naast de reguliere maandelijkse vlooiendruppels, werkt vooralsnog prima.
Naast de kat heb ik nog twee honden, waarvan er een frontline combo druppels krijgt, en de ander de druppels van ecostyle. Met het wekelijks goed zat heet wassen van de dekentjes, en regelmatig dweilen met een sopje van vlooienshampoo hou ik alles vlo-vrij.
☆klopt af☆ ;-)

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:13

Emerald schreef:
Ik denk dat ze gewoon bedoelt dat je je vlooienshampoo in een emmer kwakt lifaya.

Psies!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:27

En als je gordijnen hebt, ook deze wassen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 01:31

oef ik baal echt heel erg dat ik niet zelf een wasmachine heb en ook geen auto tot mijn beschikking := om al die was met mijn scooter te vervoeren naar mijn ouders is gewoonweg gevaarlijk xD of ik moet het in 3 etappes doen, dan zou het wel mogelijk zijn maar ben ik de hele dag bezig := (6 km met scooter heen en weer terug) Ach ik vind er wel wat op. maar gordijnen kunnen dus ook in de wasmachine? Heb van die verduisteringsgordijnen van de Kwantum, best een dikke en stugge stof...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:54

Alle stof kan in de wasmachine :P overigens zullen ze daar niet snel zitten maar de kans is er.
Liefst alles op 90 graden maar gok dat je als je je gordijnen op dezelfde lengte wil houden dat geen goed idee is. Volgens mij is 40 graden standaard voor gordijnen.
Overigens blijken vlooien echt niet tegen dreft te kunnen, er zijn zelfs mensen die de hond met dreft wassen en dat het werkt.
Overigens zijn vlooien ook drager van (lint) wormen dus onwormen kan ook geen kwaad.
Edit. En de eitjes kunnen niet tegen azijn. Dus lekker dweilen met flink wat azijn.
Ook wordt als raad gegeven dingen in de vriezer te leggen zoals kleedjes. Daar kunnen ze ook niet tegen :Y)
Edit: op http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... el=Vlooien staan veel nuttige tips op. Zoals: de eitjes kunnen niet tegen azijn, vlooien haten mottenballen en paarden krijgen geen vlooien dus smeer je huisdier in met mest. Lekker :7

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:06

lifaya schreef:
Emerald schreef:

uiteraard, ze heeft haar jaarlijkse spuitje hiervoor gekregen ;) maar helaas blijft de jeuk nu wel heel lang aanhouden, maar dit komt mede dankzij de vlooien die er gewoon nog zijn. op het moment dat de vlooien weg zijn is het voor haar ook eindelijk rust :j zo erg als nu is het nog nooit geweest

zo kleedje is in vuilniszakken getaped, mochten er vlooien zitten zullen ze hopelijk stikken :') morgen in de schuur zetten en dan pas weer tevoorschijn halen als alles weer weg is. Ga nog wel wat omgevingsspray bij kleedje sprayen

Die dingen stikken niet.......
Ik ben een beetje bang dat je ze met dat kleedje straks weer binnen haalt.
Je kan je kleedje beter mee behandelen........of weg gooien.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:48

En voor de kat heb je ook anti vlo injecties. Die werkt 6 maand en dood ook de eitjes :j

Wij hebben ook ooit es een vlooienplaag gehad en de stoomreiniger hebben we toen gehuurd bij Boels ofzo en verder toch maar blijven sprayen. .

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:57

Hier had ik ook een vlooienplaag afgelopen winter. Allerlei druppels geprobeerd, niks hielp. Van de DA kreeg ik comfortis tabletten. Wat een opluchting was dat. De vlooien op de kat vielen met een halfuur allemaal dood neer en alle nieuwe vlooien gingen dood voor ze haar beten. Overal vond ik dode vlooien. Omgeving behandeld met spuitbus. Je krijgt drie pilletjes a 9 euro per stuk. Na drie maanden is de cyclus voorbij en zijn ze allemaal kapot. Dan kan je weer overgaan op druppels. Ik kan dat spul iedereen aanraden als je je kat zo snel mogelijk wil verlichten, zeker als ze allergisch is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:18

Iemand hierboven schrijft dat je moet dweilen en soppen, maar dat moet je juist NIET doen. Vlooien zijn gek op vochtige hoekjes en kiertjes. Ook zitten ze graag onder drempels, plinten en in vloerbedekking achtige dingen. Dus even niet met water in de weer en echt overal die omgevingsspray gebruiken + blijven stofzuigen en wassen. Wat een drama he... Vieze beesten...

Wat het ontvlooien van je kat betreft: aangezien hij allergisch is zou ik even naar de DA gaan (of bellen), gelijk voor een paardenmiddel gaan! Ik geloof dat de kat van een vriendin laatst een injectie had gehad, waarna het heel snel over was.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:22

Wij hebben ook een megavlooienplaag gehad vorig jaar. Alles geprobeerd. Niks hielp. Totdat we Frontline Combo kochten. Dat spul zorgt ervoor dat de vlooien doodgaan, de larven die huidschilfers eten gaan er ook dood van. Dus dan is de cyclus doorbroken. Die pil die hier boven benoemd wordt lijkt ook een goede uitkomst!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:12

Dan heb je mazzel gehad wwillemijn, veel vlooien reageren niet of nauwelijks meer op een Frontline behandeling... Beetje hetzelfde idee als met het ontwormen van paarden, daar moet je ook regelmatig wisselen van werkzame stof om resistentie tegen te gaan.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:15

elke dag je kat kammen(liever meerdere keren), met daarnaast bakje groene zeep.
als je vlooien tegenkomt daarin verdrinken :)

Stronghold kopen voor je kat ( laat die andere rotzooi maar zitten, die werkt voor de helft)
en dan gelijk anti vlooien tapijt spray kopen, deze dan niet altijd op eventueel tapijt, maar ook andere stoffen (zoals de bank etc.)

Wij hebben het ook gehad,
koste helaas 2x stronghold geven en in de tussentijd de kat altijd kammen en de vlooien verdrinken + dan die tapijtspray een enorme tijd gebruikt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:33

Eleionomae schreef:
En voor de kat heb je ook anti vlo injecties. Die werkt 6 maand en dood ook de eitjes :j

Wij hebben ook ooit es een vlooienplaag gehad en de stoomreiniger hebben we toen gehuurd bij Boels ofzo en verder toch maar blijven sprayen. .

Die entingen zijn ideaal.
Het heet Program, jet werkzame bestanddeel Lufenuron zorgt ervoor dat de huidige aanwezige vlooieneitjes niet levensvatbaar zijn. Tegelijk met het aanpakken van je huis en de huidige generatie vlooien zul je het zo niet weer krijgen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:35

Paintlinger schreef:
Mijn katten dragen al sinds april een seresto band...... werkelijk fantastisch!

Ook hier een geweldige ervaring er mee. Al een jaar geen vlo te bekennen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:43

Heb je nu niet veel aan eerst moet je van je plaag af , Maar er is een pil die de vlooien onvruchtbaar maakt
Mijn honden krijgen elke maand een pil heb nooit geen last van vlooien Nu kan je een hond wel makkelijker wassen dan een kat

Je kan m ook proberen te douchen met vlooienshampoo

Succes

Dit zijn de merken die vlooien onvruchtbaar maken
Program en Cyclio
Laatst bijgewerkt door yentl2010 op 09-08-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:46

Als je al zo'n plaag hebt dat ze bijna tegen je opspringen zal je eigenlijk zelfs een bestrijder erbij moeten gaan halen!

Daarnaast kat ontvlooien met comfortis of een seresto band om doen, en naar de DA voor een prik Program. Deze prik zorgt er namelijk voor dat de vlooien zich niet meer voortplanten.

Sterkte!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:47

Kleed een tijdlang in de vriezer leggen wil ook wel helpen. :) Niet een paar dagen maar even langer. Moet je wel een relatief klein kleed en een grote vriezer voor hebben natuurlijk. :+

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:49

F_Orumster schreef:
Eleionomae schreef:

Die entingen zijn ideaal.
Het heet Program, jet werkzame bestanddeel Lufenuron zorgt ervoor dat de huidige aanwezige vlooieneitjes niet levensvatbaar zijn. Tegelijk met het aanpakken van je huis en de huidige generatie vlooien zul je het zo niet weer krijgen.

Mijn katten krijgen die injecties ook en ik ben er ook heel erg tevreden over!! Toch een fijn idee dat de rotzakken zich niet meer voort kunnen planten!!
Verder koop ik geen frontline meer, werkt bij mijn katten echt niet. Ik haal altijd spul bij de dierenarts, ook vroeger voor de hond toch de beste middelen.
Ik gebruik nu Effipro tegen de vlooien bij de katten, maar nu ze de programm injecties krijgen heb ik veel minder last van vlooien!