Oppaskonijn... niet voldoende hooi voor 24/7. Erg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 20:45

Mijn gerbils eten heel weinig hooi(kan 2-3 maanden doen met halve kilo), dus heb nog genoeg in de schuur liggen, dat is dus het grote probleem niet :j

Morgen krijgt ie iig een flinke berg van me, en wat groentes voor hem halen van de week :j (krijgt ie normaal ook hoor).

Mungbean

Re: Oppaskonijn... niet voldoende hooi voor 24/7. Erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:49

Te veel is ook niet nodig he, dan lopen ze enkel door het hok.
Gewoon 2x per dag net zo veel geven dat het bijna op is bij de volgende beurt. Een handje kan voor sommige konijnen al genoeg zijn, de een eet meer dan de ander.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 20:51

Had hem net al een pluk hooi gegeven en na een uur of 2 al op, dus dat moet ik even gaan leren inschatten bij deze :j.

Edit: Heb er nu nog wat ingegooid voor vannacht, dan ga ik hem morgen 2x hooi geven en 1x brok. Heb ooit eens gehoord dat je dat beter 's middags dan 's ochtends kan doen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:07

Ik heb met van die hekken voor een konijne nren en wat andere dingen een ren om het hok gebouwd, daar kan hij in als ik thuis ben (dus flink wat uren).
Ik heb besloten om er 's morgens een berg hooi in te gooien en dit eventueel 's avonds aan te vullen, zo heeft hij het grootste deel van de dag hooi!

Verder komt het dus goed met hem hier, en ik zal de eigenaars als ze terugkomen de belangen van hooi uit proberen te leggeb zodat het zo hopelijk blijft!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:12

Ik zou het gewoon doen hoe de eigenaar je het zegt te doen. Ben je het daar niet mee eens, dan zou ik bedanken voor de rol als oppas. Maar op een dier passen en dan maar "je eigen zin" (bij wijze van ;) ) gaan doen, daar zou ik als eigenaar absoluut niet blij mee zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:35

Ik doe verder weinig anders, misschien wat meer hooi dan normaal, maar niets anders :)
Heb info gevraagd over groente, dat krijgt ie af en toe, dus daar ga ik ook niet mee klooien :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:38

2 kg is zeker genoeg voor 3 weken hoor, dus je kunt gerust onbeperkt geven!