Wat een gefrustreerde reactie... Gadver. Kan je nog harder een heel ras over dezelfde kam scheren?
Wat jij dus met andere woorden zegt is dat los van de individuele situatie, het sowieso bij elke pitbull, stafford, rottweiler of whatever afwachten is tot er wat misloopt? Dat vind ik gewoonweg een heel zieke gedachte.
Ja ik hoor bij die mensen die het ras 'vergoeilijken' (rottweiler dan in mijn geval) en schattige foto's op Bokt gooien, maar dat houdt niet in dat ik andermans mening niet respecteer. Op wandeling gaat mijn rottie altijd aan de lijn. Niet omdat ik hem niet vertrouw maar omdat anderen hem niet vertrouwen. Jij koppelt mensen die het ras verdedigen meteen aan mensen die hun hond ondoordacht los laten lopen en de schuld op anderen schuiven als er wat gebeurt. Erg sneu vind ik dat.

je hebt ze er wel tussen zitten maar dit ras is niet ontstaan met als doel te vechten met andere honden. Dit is iig wat ik altijd heb meegekregen
en ze was perfect opgevoed (was ze al toen ik haar kreeg toen ze 14 maanden oud was).

) En met een andere komt ze langs en roept ze: "Ja deze doet niks" En dan denk ik bij mezelf toch wel 2x na voordat ik er langs op loop met onze Berner die sowieso nogal een schijterd is.. Maar dat is meer omdat ik de mensen niet vertrouw. Op stal ook een stafford kruising gehad en die hond zat het liefst de hele dag op schoot