'Afschrik' hond maar welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:16

Wij hebben een munsterlander gehad. Een onwijs lieve hond, met een zeer lief en trouw karakter, maar zeer goede erfbewakers! Echter, niet kortharig, maar wellicht het overwegen waard.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:16

packer schreef:
Weimaraner, zijn waaks, kortharig. Had een teef en reu, niemand die het flikte om ongenodigd op m'n erf te komen, de reu viel namelijk wel aan bij onraad. Deze honden zijn zeer intelligent, en weten precies wanneer er iets niet deugt.

Leuk, van dit ras heb ik nog nooit gehoord, maar ze zien er inderdaad erg goed uit.

We zitten naast een rotweiler ook te denken aan een rodesion ridgeback. Iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Regallie op 06-08-14 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:17

Ik heb een Duitse Herder en een Border terrier, ik heb een bedrijf op een industrieterrein. Als t volk niet goed is merk je dat aan de hond, maar dat zou bij ieder ras zo zijn ! Een herder schrikt af maar is niet per definitie waakser dan mijn terrier. Ik zou een hond kiezen die bij je past, ook een golden retriever ( bijvoorbeeld ) kan prima waken !

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:17

Dobermanns zijn inderdaad geweldig, maar met flaporen en een lange staart niet bepaald intimiderend :=
En een staffordje dan? Als je die vanaf begin goed laat wennen kunnen ze prima met andere honden. Cane Corso's zijn ook leuke beesten.

Aresje601

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:18

Ook ik zeg een Duitse dog :) Ik heb ook 1 en hij is echt een schat van een hond, heel vriendelijk naar mensen maar blaft wel als er vreemden komen. En geen enkele ongenode gast gaat het risico nemen om deze joekels uit te dagen :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:19

Zelf heb ik een kruising Fila Brasileiro x Hollandse herder.............waakt fantastisch maar zijn gezondheid laat te wensen over.
Hij heeft HD (vanaf jongere leeftijd) en dat spelt (mede) parten nu hij 9 jaar is.

En een kruising American Bulldog x Hollandse herder............. een sort 2.0 versie van de eerste hond.
Gezondheid is goed en de trainbaarheid nog bêter.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:19

Nirvana_ schreef:
Wij hebben een jonge boerboel rondlopen. Ontzettend lief ding, geen greintje kwaad in, maar worden behoorlijk groot en breed. Het zijn waakhonden die, veel meer als een herder, zelfstandig op kunnen en zullen treden :)

Zo, daar zou ik zelf ook met een boog omheen lopen als die op mij afkomen inderdaad haha.

Eilinora

Goh onze rottweiler word in december toch al 14 jaar.
wij hebben in heel mijn leven heel wat rottweilers gehad.
1 is ingeslapen vanwege kanker en 1 opgevangen reu aan artrose omdat de vorige eigenaar hem te vet had laten worden.

De rest allemaal aan ouderdom, waren de 10 jaar al gepasseerd.

tienus63

Een Rhodasian is Oost-Indisch doof, wel lieve honden. Blaffen heel weinig, slaan niet snel aan.
En ze hebben soms moeite met het Nederlandse nattige klimaat.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:20

Wij hebben een Cane Corso x Mastino en een Staff. Beide enorm fijne waakhonden!
Onze Cane Corso is een knuffelbeer met de mensen die hij kent. Vreemde mensen hoeven bij ons nooit zomaar binnen te staan want dat vertrouwd hij voor geen meter!

Beide lieve, fijne waakse huishonden! Onze Cane Corso loopt ook altijd los bij de garage van mijn vriend.
's avonds gaat hij mee naar huis!

Afbeelding

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:21

De Rhodesians die ik ken zijn echt waanzinnig druk en luisteren niet heel geweldig :=

Cane Corso zijn echt heeel geschikt inderdaad :j

Paintlinger

Een Rhodesian is over het algemeen niet de meest dappere hond..... ze staan er om bekend dat het nogal mietjes kunnen zijn :)

Crazy_boon

Wij hebben 2 duitse herder, een lang harige en een kort harige. Ze zijn super intelligent, en waken ook ontzettend goed, ontlangst hebben ze poging tot inbreken gedaan bij ons thuis, ze zijn niet verder gekomen als de voordeur, zijn per direct omgedraait en weggelopen, dankzij onze 2 herders.

Ze kunnen in zulke omstandigheden echt wel 'lelijk' doen, maar van het moment dat gevaar weg is veranderen ze ook weer terug in onze 2 maatjes, ik zou ze letterlijk als hoofd en voetkussen, ze mak zijn ze. Zusje van 6 kan er alles mee, ze vinden niets te veel als zij ermee bezig is.

EN het beste van al? Alletwee geadopteerd uit een Hondenasiel, waren alletwee 1 jaar toen we ze meenamen, dus het viel goed mee om ze een beetje heroptevoeden.

Anoniem

Pyreneese Berghond is erg imposant en vaak ook waaks. En nog mooi ook haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:22

inowa schreef:
Goh onze rottweiler word in december toch al 14 jaar.
wij hebben in heel mijn leven heel wat rottweilers gehad.
1 is ingeslapen vanwege kanker en 1 opgevangen reu aan artrose omdat de vorige eigenaar hem te vet had laten worden.

De rest allemaal aan ouderdom, waren de 10 jaar al gepasseerd.

Fijn dat het bij jou zo goed uitgepakt is.
Maar dat betekend niet dat het een gezond ras is.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:24

Weimaranar of viszlas zijn mss ook wel honden die aan jou eissen kunnen voldoen. Mss kun je die ook bekijken of je ze wat vind :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:24

Duitse Dog moet ook nog eens in je budget passen. Bovendien worden ze niet zo heel oud. Duitse Dog van onze buren staat overigens bekend als super lief door zijn labrador karakter. Kan volgens eigenaar ook helemaal niet blaffen. Daar tegen heeft onze lab een rottweiler karakter en is uiterst waaks. Vorige lab was weer het tegenovergestelde van deze lab.
Onze rottweiler die we daarvoor hadden blafte ook nooit en ging direct op de rug liggen als er een vreemde het erf op kwam. Was wel weer een killer naar andere dieren.....

Ik bedoel daarmee dat het ras niet bepalend is of ie wel of niet waaks is. Wel schrikt inderdaad de rottweiler wel goed af door zijn brede kop :D

Maar je moet echt de hond nemen waar je hart naar uitgaat. Inbrekers hebben normaal gesproken een hekel aan elke hond.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:25

Renee_S schreef:
Weimaranar of viszlas zijn mss ook wel honden die aan jou eissen kunnen voldoen. Mss kun je die ook bekijken of je ze wat vind :)

Mee eens.
Op de meeste punten zijn dit fijne en relatief gezonde honden.
Beide hebben wel veel beweging nodig en uiteraard een duidelijk opvoeding.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:25

De Cane Corso. Wij hebben er vier. Enorm lief, maar prima waakhonden. En door hun indrukwekkende uiterlijk zul je niet snel ongenode gasten krijgen.
Ik heb nog wel een pup voor je in de aanbieding ;)
Laatst bijgewerkt door Diablo op 06-08-14 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:26

Om die reden heb ik nu, na jarenlang herders gehad te hebben, een cane corso pup. Waaks, trouw en erfvast.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:27

Denk overigens dat je bij onze Cane Corso wel binnenkomt... Maar mag blijven staan waar je staat en zeker niet naar buiten hoeft te lopen. :')

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:28

Zelf zou ik (als ik puur een waakhond wilde) gaan voor een hollandse of een mechelse herder.
Gezonde rassen, goed te trainen en als je de juiste kiest een goede will to please.

Maar.... deze honden hebben wel iets meer nodig dan een terrein om rond te kunnen lopen......ze vervelen zich snel en gaan dan op eigen initiatief dingen doen, wat kan resulteren in neurotisch gedrag, maar dan ben je zelf bij.

Joysieee

Wij hebben een appenzeller (ik weet niet precies hoe je het schrijft) en die is tegen ons gezin echt ontzettend lief, wij kunnen er alles mee (spelen, wandelen etc.) maar vreemden durven nooit in zijn buurt te komen :) Hij heeft wel een goede training gehad trouwens, dat is wel een groot deel van de reden dat hij wel lief tegen ons gezin is (mijn ouders, ik, en mijn zusjes van 6 en 8)

Jillsil

Ik heb het even snel doorgelezen maar had je al eens naar een boerboel gekeken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerboel

Zelf ervaring mee en ik vind ze vriendelijk naar de directe familie en goed waaks als er "verkeerd volk" aan de deur staat. Ze zijn ook behoorlijk groot wat vaak ook wel afschrikt.

Alles valt of staat natuurlijk wel met de juiste opvoeding, dat is bij ieder hondenras zo.

Succes met een juiste waakhond vinden!

Margee

Wij hebben een Mastin Espagnol kruising, een zwarte. Dat zeg ik erbij omdat iemand mij eens vertelde dat donkere honden meer angst aanjagen..... Iedereen hier op het erf deinst in eerste instantie terug voor haar. Ze komt kwispelend op je af maar die grootte doet het hem. Bovendien zien mensen dat vaak al niet, zeker als ze honden niet gewend zijn. Ze is waaks maar erg rustig, een "coole" hond, ideaal karakter voor ons. Lief voor de katten, haar hoofd wordt vaak gewassen, en ook met de paarden en kippen gaat alles prima. Het is een erfhond, ze ligt graag buiten midden op de oprit en altijd in de weg.
En inderdaad, onze kleine (terriermix) hond is het loedertje hier.... de grote is de "enge" lobbes.