elenaMM77 schreef:Snollygoster schreef:Oh jeetje dat wist ik helemaal niet, bedankt voor de opheldering!
Ik heb namelijk een vriendin die met al haar honden naar een hondenschool is gegaan en daar hadden ze dat haar aangeleerd om te doen omdat moeders dit ook bij hun pups zouden doen, en je zo je dominantie moest laten zien. Ik weet in ieder geval bij welke hondenschool ik nooit ga gaan!
een jaar of 25 was dat hetgene wat als 'goed' werd geleerd.. pakken en schudden..
rond 20 jaar geleden ging men de grote fout hiervan inzien..
rond die tijd stopte men het 'schudden' advies en ging zelfs tegen adviseren omdat het een kill betekent..
rond diezelfde tijd werd ook geadviseerd om liever geen piepbeestjes te geven waar de honden wild van worden.. dan zien ze het als prooi en kunnen ze agressie naar kleine dieren gaan vertonen.. bij (vooral teven) piepbeestje waarbij de vrouw het kopje schuin gaat houden ook beter weghalen, dit is het eerste teken dat ze het als 'pup' ziet waardoor ze schijndrachtig kan worden (schijndracht verhoogt de kans op baarmoeder kanker).. met piepspeeltjes mag allleen gespeeld worden als ze er neutraal als speelgoed mee om kunnen gaan.
ik denk dat ze ooit een keer ergens getraind heeft en verder dat altijd heeft toegepast.. of ze heeft getraind bij een hondenschool waar de eigenaar niet bijschoolt ben ik bang.
Wij hebben hier inderdaad ook geen piepspeeltjes meer omdat beide bullen hiervan schijndrachtig werden
Nou ja, in diezelfde hondenschool waar die vriendin getraind heeft werd iedereen ook verplicht om een wurghalsband om z'n hond te doen, snap zelf ook nog steeds niet dat die vriendin het daar zo lang heeft volgehouden. Haar hond luistert trouwens ook voor geen meter, kan buiten zitten en pootje geven ook niets.
). De bull wil corrigeren, maar krijgt daar vervolgens straf voor terwijl de aansteker dus door kan blijven gaan (degene die hem wil corrigeren wordt immers door een meerdere gecorrigeerd, dus wat hij (de chi dus) doet zal dan wel goed zijn)