Papegaai in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 20:18

Ik weet in ieder geval zeker dan het koningsparkieten zijn. Ik kan er best dichtbij komen (helaas zijn onze bomen aardig groot en kan je er dus niet bijkomen). Daarom denk ik ook dat het geen wilde vogels zijn. Ik heb ook nog nooit gehoord dat deze vogels in het wild in Nederland voorkomen, maar het valt natuurlijk altijd onder de mogelijkheden.

In principe maakt het mij ook niet uit qua geluid. Ik zou het alleen zielig vinden als ze de winter niet zouden overleven. Ik zal eens kijken of ze op voer afkomen. Toen ze er net waren in ieder geval niet. Toen hebben we een tijdje voer achterin de tuin gelegd, maar toen zaten ze lekker de besjes/peren etc. uit de bomen te eten :P

Simbaa

Re: Papegaai in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:45

Zeker weten koningsparkieten? Heb je de link van opsporing verzocht toevallig bekeken? :)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 23:57

Ja ik kan redelijk dichtbij komen en als ik ze vergelijk met afbeeldingen op internet zijn dat echt koningsparkieten. Ik had inderdaad gehoord dat er vogels gestolen zijn. De vogels in de link die iemand op de vorige pagina heeft gezet zijn het in ieder geval zeker niet.

Ik had ook foto's gemaakt maar mijn telefoon heeft veel foto's helaas verwijderd. Waaronder ook deze. Ik zal bij mijn ouders even navragen of zij ze toevallig nog op hun telefoon hebben.