buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:58

Ik wil er mee zeggen dat als het straks fout gaat tussen de hond en de kids dat de hond het dan gedaan heeft en dat er niet naar wordt gekeken hoe het zover heeft kunnen komen.
Wie ben ik om te zeggen tegen mijn buren: joh vind je dat normaal om je hond zo alleen achter te laten? Dan komt de vraag van hun af: heb je er last van gehad? Nee toen niet nee. Dan ben je uitgekletst toch?
Maar nu is het wel anders en vraag ik gewoon om ideeën waar ik zelf niet op kom. Wat is daar mis mee?
Een bot bij de slager was ik zelf niet op gekomen omdat ik dat simpelweg niet aan onze eigen honden geef.
Ik zal de buren er zeker op aan spreken, rechtstreeks en niet via een andere buur of omweg. Ik heb er last van en moet dat zelf oplossen met hun.
Ik heb verder niets tegen de buren, ze zijn me prima, heb er verder weinig last van, neem ook gerust de kinderen mee op de koets als ik naar het bos ga, of maak een praatje.
Punt alleen nu is dat ik er wel 2 weken mee opgescheept zit als de hond dit elke nacht vol blijft houden.
De eerste nacht had ik zoiets van oké, wellicht moet de hond even aan het idee wennen dat ze er niet zijn, maar na 3 nachten ben ik er wel klaar mee. Denk een hoop buren hier in de straat met mij, bij hun slaan de honden ook continu aan door het geblaf van deze hond.

meggiemeg

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:00

Heb net de jongen gesproken die de kalveren moet doen in de vakantie.
Hij weet geen mobielnr van de buren, hij weet alleen een nr van de eigenaar van het spul. De buren zijn een soort van bedrijfsleiders, mogen daar wonen en hij runt dan de kalveren.
Dus de buren opbellen gaat m niet worden.
Heb in de tussentijd een enorm bot gehaald bij de slager, deze neergelegd op het erf.
Legde de situatie uit aan de jongen en hij vond het erg rot dat hij me niet verder kon helpen.
Kan wel de baas van het hele spul gaan bellen maar die schijnt ook op vakantie te zijn.
Iemand nog tips om de hond stil te krijgen?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:16

Ik zou toch die baas proberen te bellen, wellicht is er daar iemand aanwezig die je wel verder kan helpen. Anders even bedenken of er andere buren zijn die veel contact met ze hebben om te kijken of je op die manier het nummer kunt achterhalen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:09

Ik zit er aan de denken om politie in te schakelen maar die brengen dier natuurlijk naar asiel. Hond is waarschijnlijk ook bedoeld als waakhond.... Zijn er geen mensen in de buurt die meer contact met hen hebben en wel mobiele nr hebben. Komt toch ook iemand planten water geven en zo?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:15

tsja en dan heb je net een hond die niet gewend is aan botten, kan ie kapot aan gaan als het verkeerd valt, kan ie in stikken o.i.d.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:19

Wat een vervelende situatie TS. Ik ben ook erg op mijn (nacht)rust gesteld en functioneer zeer slecht als ik geen rust krijg. Ook is het natuurlijk sneu om aan te horen als de hond zo staat te piepen.
Ik ben zelf helemaal niet bekend met het thuis laten van dieren zonder toezicht, maar hier boven heb ik begrepen dat het normaal is onder '' de boeren''? Lijkt mij zelf een heel eng idee(naast dat ik het sneu vind), weet jij veel wat iemand over het hek kan gooien of stel dat de hond ziek wordt, schrikt, ontsnapt en weet ik het..
Misschien dat er andere buren zijn die wel het 06 nummer hebben en die je dan verder kunnen helpen.
Anders misschien toch de dierenbescherming inschakelen, al is het maar voor advies? Wie weet komt hij dan wel in een asiel/pension terecht, maar aan de andere kant gaan er wel meer honden daar naar toe waar veel honden bij een pension het toch naar hun zin hebben. Als ik het nu hoor is die hond ook niet helemaal op zijn gemak.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:19

Nachtje een blaf-band om doen... Als je tenminste iemand kent die er eentje uit wil lenen. Kopen gaat em vast niet worden. Is duur voor ander mans hond.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:21

WendyLotte schreef:
Nachtje een blaf-band om doen... Als je tenminste iemand kent die er eentje uit wil lenen. Kopen gaat em vast niet worden. Is duur voor ander mans hond.

Zonder overleg een hond van een ander een blafband omdoen?
En dit terwijl de eigenaren niet weten dat hun hond 's nachts blaft?
:n

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:30

Ze weten blijkbaar ook niet dat tie de hele straat wakker houdt......
Je kunt ook gewoon nog 1,5 week wakker gaan liggen. Ik zou bozer zijn als eigenaar als ik de hond terug zou moeten halen uit het asiel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:34

Als het toch een afgesloten terrein is kan de bedrijfsverzorger er niet voor zorgen dat de hond gewoon op het erf kan lopen??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:34

WendyLotte schreef:
Ze weten blijkbaar ook niet dat tie de hele straat wakker houdt......
Je kunt ook gewoon nog 1,5 week wakker gaan liggen. Ik zou bozer zijn als eigenaar als ik de hond terug zou moeten halen uit het asiel.

Ik kan je vertellen dat een politie de hond niet weghaalt omdat deze blaft omdat de eigenaren op vakantie zijn en er overdag enkele keren iemand aanwezig is.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:40

Dat weet ik. Dusss wil je van het probleem af moet je iets anders verzinnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:41

Dierenarts vragen om een slaappil voor honden en elke avond er eentje met een stukje worst geven.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:23

Daar werkt geen enkele dierenarts aan mee :n
Gewoon zelf een slaappil nemen misschien ? :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:23

Een aantal van jullie zouden een groot probleem hebben als ik thuis kwam en het zou zien. :+

Ik hoop dat het dier niet stikt in dat bot.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:25

Ik mag inderdaad hopen dat die hond niks overkomt met dat bot. Goed bedoeld natuurlijk, maar als ik achteraf hoor dat één van mijn buren, mijn hond iets heeft gegeven zonder mijn medeweten dan weet ik niet of ik rustig kan blijven.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:33

Wil ook even inbreken :o Wij zijn ook boer maar no way dat onze honden alleen blijven als wij op vakantie gaan, dus echt "normaal" vind ik het niet, vind het ook niet prettig dat nu de indruk gemaakt word dat alle boeren zo met hun dieren omgaan.....er zijn namelijk ook zat waakhonden op grote industrie terreinen die zo moeten leven....

Maar hoe je het kunt oplossen TS dat weet ik niet :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:42

Wat ik niet snap: wat nou als er iets aan de hand is met de hond? Dan zijn de eigenaren dus niet te bereiken, bij gebrek aan een telefoonnummer.
Of het nu een erfhond is of niet: ik zou het als eigenaar toch heel graag willen weten wanneer er iets aan de hand is.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:49

Mensen wij weten natuurlijk niet wat de eigenaar van de hond geregeld heeft. Dus waarom gaan we van het ergste weer uit... hoogst waarschijnlijk is er familie, kenissen of vrienden die komen checken.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:02

Onze honden blijven altijd alleen thuis als wij op vakantie gaan. Wonen zelf ook op een boerderij en kunnen daardoor niet langer als een week weg. M'n tante komt dan 2 à 3 keer per dag langs om ze eten te geven en even met ze te spelen. Tuurlijk is het niet fantastisch voor ze als er normaliter 24/7 iemand aanwezig is maar er zijn genoeg honden die overdag heel de dag in de kennel zitten omdat de baasjes moeten werken, dan kunnen onze honden best een weekje alleen zijn met alle ruimte om te bewegen en hun ontlasting te kunnen doen.

Terug naar jouw situatie ik zou even de buren bellen en het probleem melden. Ik weet niet hoe lang ze weg zijn (kan zijn dat ik daar over heen gelezen heb) maar verwacht niet dat dit weken zou zijn zoals als eerder genoemd is. Die hond heeft blijkbaar aandacht tekort op het moment en dat is sneu maar geen mishandeling in de ogen van de autoriteiten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:04

Ik zou gewoon een paar hele zachte oordoppen kopen en lekker gaan slapen. Dat is veel makkelijker dan wachten tot die hond stopt met blaffen :o? .

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:09

Oordoppen?

Anders buren bellen of je een blafband om mag doen?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:17

Doe toch eens normaal met die blafband mensen. Dat doe je niet met andermans hond.

Zit imo niet veel anders op dan deze vakantie uitzitten en daarna even te babbelen met de buren. Ook als je hun nummer hebt zullen de buren vanaf hun vakantie adres niets kunnen doen.

Wel erg vervelend ts! Zou er zelf ook helemaal krankjorum van worden.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:22

Wat een onzin die hond stikt echt niet in dat bot hoor, wat denk je dat hij op die boerderij allemaal vreet dat zijn echt niet alleen zijn brokjes hoor. Met een beetje geluk is hij vanavond lekker aan het kluiven en kun je rustig slapen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:23

Ik zou toch echt niet hun hele vakantie wakker liggen hoor! Ben me daar gek..
Anders maar de politie bellen als eigenaren echt niet te bereiken zijn. Zulke ernstige langdurige overlast is reden genoeg de hond op te halen..