Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Murosch schreef:Eerst alleen laten, enkele dagen steeds wat water verversen, loodje van plant af, andere visje observeren en temperatuur in de gaten houden. Als andere visje na een week nog vrolijk leeft kun je er een andere bij halen, maar dan moet je wel weten of je een man of een vrouw moet halen. Ik zou gewoon wachten tot ze terug zijn van vakantie, dan kunnen ze zelf een andere halen.
Murosch schreef:Als je nu per dag even 1/4 deel water ververst 3 dagen achter elkaar dan gooi het er maar gewoon meteen bij in, hoeft niet staan. Wel even kijken dat de temp van het leidingwater ongeveer hetzelfde is dan in de kom. Niet te warm water erin doen

Magrathea schreef:Nope, helemaal niets. Ik heb eventueel wel een vriendin met een aquarium die me wel wat uit kan lenen (zij had onlangs ook een paar vervelende ziektes in de bak en heeft veel moeten verschonen).
De bodem is momenteel ook wel behoorlijk vies. Straks eens proberen of ik het eruit krijg met een lepel ofzoiets, ik heb geen slangetjes in huis helaas.
Magrathea schreef:stofvlieg schreef:De guppen zitten in een kom zonder pomp (en verwarming?)?
Guppen, en trouwens geen enkele vis, horen niet thuis in een kom maar in een aquarium die groot genoeg is met genoeg andere vissen, een pomp en een verwarmingselement.
Dat is allemaal leuk en aardig maar ze zijn niet van mij
Overigens heb ik als kind jaren guppen gehad zonder pomp en/of verwarming, en die werden allemaal 1,5-2 jaar(ik zou het niet weer zo aanpakken, maar guppen zijn daar redelijk robuust in op zich)
Kaus schreef:Ik las eerst logeerPuppy!
Ik zou het inderdaad ook pas na de vakantie vertellen en geen nieuwe kopen.

Het is wel echt sneu hoor... Ik hoop maar dat m'n buurmeisje het niet erg vindt...