TS: ik zou de kitten houden, je geeft aan dat jij hem meer te bieden hebt en in het geval van een dier vind ik dat je altijd moet kijken naar waar hij het het beste heeft.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:Is de kitten overigens al geent in de eerste weken dat ze normaal horen te krijgen ? Dan staat t paspoort de eigenaar en die kan je veranderen,maar de chip staat voor de database van de dieren in nl geregistreerd..
Ik zou mijn kitten nooit terug kunnen doen,was vanaf t eerste keer dat ik haar zag verliefd...
@cyella een stamboom is geen eigenaarbewijs... aangezien europese kortharen geen stambomen hebben (oftewel hoe ze de HTK noemen) is dus niemand ooit eigenaar? dat kan dus niet kloppen...
Chip staat landelijk geregistreerd
Vjestagirl schreef:hwn schreef:Verkocht is verkocht, maar anderzijds... als ze het diertje nu toch niet kunnen missen, en je geld teruggeven (plus mss een extraatje voor de zorgen), dan zou ik het wss toch doen. Er zijn genoeg kittens in de wereld die dringend een thuis zoeken.
Zelf hebben we indertijd een gevonden kitten weggegeven aan onze poetsvrouw. Twee uur later zijn mijn moeder en ik in tranen er terug om geweest, konden maar niet wennen zonder haar.
Na 2 uur al? Natuurlijk ben je niet gewent na 2 uur, probeer 2 weken
TS: als het voor jou 'een' kitten is, niets bijzonders waar je een eeuwigheid naar gezocht hebt, dan zou je erover kunnen denken om hem terug te geven, gewoon vanuit goedheid.
Als jij hem graag wil houden zou ik ze een nette mail sturen dat je er nu ook al aan gehecht bent, en dat hij een geweldig huisje bij jou krijgt.
Cyella schreef:Mioux schreef:Is de kitten overigens al geent in de eerste weken dat ze normaal horen te krijgen ? Dan staat t paspoort de eigenaar en die kan je veranderen,maar de chip staat voor de database van de dieren in nl geregistreerd..
Ik zou mijn kitten nooit terug kunnen doen,was vanaf t eerste keer dat ik haar zag verliefd...
@cyella een stamboom is geen eigenaarbewijs... aangezien europese kortharen geen stambomen hebben (oftewel hoe ze de HTK noemen) is dus niemand ooit eigenaar? dat kan dus niet kloppen...
Chip staat landelijk geregistreerd
Een Europese Korthaar is niet hetzelfde als een HTK ten eerste, Europese korthaar is gewoon een mooie naam voor een straatkat zonder stamboom. Maar dan zou je ook kunnen zeggen: de katten die in Engeland rondlopen op straat zijn Britse Kortharen, dat klopt ook niet...
Als je een Europese Korthaar bij een cattery koopt, krijg je er wel degelijk een stamboom bij omdat het dan een raskat is.
Een Stamboom is een officieel bewijs. Hierin staat vastgelegd wat de afstamming is, wie de eigenaar is en wat het chipnummer is. Hierdoor kan je ALTIJD aantonen dat jij de eigenaar bent. Als je kat geen stamboom heeft, dan kan je door middel van aanwijzingen (geregistreerd chipnummer, dierenarts kosten, foto's) aantonen dat jij de eigenaar bent. Dus dat betekend niet meteen dat als je geen stamboom hebt, de kat geen eigenaar heeft. Het wordt dan alleen moeilijk aan te tonen omdat het indirect bewijs is. Chip staat landelijk geregistreerd, maar er zijn ook systemen waarbij je alleen maar een random chipnummer hoeft in te typen wat bij een random hond of kat hoort, en je je gegevens erbij kan zetten. Ben jij dan de eigenaar? Nee. Stamboom is alleen via officiële formulieren overdraagbaar en daarom betrouwbaarder als eigendomsbewijs.
Mioux schreef:Cyella schreef:
Een Europese Korthaar is niet hetzelfde als een HTK ten eerste, Europese korthaar is gewoon een mooie naam voor een straatkat zonder stamboom. Maar dan zou je ook kunnen zeggen: de katten die in Engeland rondlopen op straat zijn Britse Kortharen, dat klopt ook niet...
Als je een Europese Korthaar bij een cattery koopt, krijg je er wel degelijk een stamboom bij omdat het dan een raskat is.
Een Stamboom is een officieel bewijs. Hierin staat vastgelegd wat de afstamming is, wie de eigenaar is en wat het chipnummer is. Hierdoor kan je ALTIJD aantonen dat jij de eigenaar bent. Als je kat geen stamboom heeft, dan kan je door middel van aanwijzingen (geregistreerd chipnummer, dierenarts kosten, foto's) aantonen dat jij de eigenaar bent. Dus dat betekend niet meteen dat als je geen stamboom hebt, de kat geen eigenaar heeft. Het wordt dan alleen moeilijk aan te tonen omdat het indirect bewijs is. Chip staat landelijk geregistreerd, maar er zijn ook systemen waarbij je alleen maar een random chipnummer hoeft in te typen wat bij een random hond of kat hoort, en je je gegevens erbij kan zetten. Ben jij dan de eigenaar? Nee. Stamboom is alleen via officiële formulieren overdraagbaar en daarom betrouwbaarder als eigendomsbewijs.
Bij een cattery ja, maar 90% van de katten op straat of bij iemand thuis hebben dit niet, en zo kan je dus nooit aantonen dat je de eigenaar bent. Je chipnummer krijg je ook zonder stamboom,die heb ik ook voor alle 3 mijn europese korthaar katten,huis tuin en keuken beestjes. Dus ook ik kan aantonen dat ik de eigenaar ben en ze heb laten chippen
Cyella schreef:Een Europese Korthaar is niet hetzelfde als een HTK ten eerste, Europese korthaar is gewoon een mooie naam voor een straatkat zonder stamboom. Maar dan zou je ook kunnen zeggen: de katten die in Engeland rondlopen op straat zijn Britse Kortharen, dat klopt ook niet...
Maar dat heeft langer nodig dan 1 dag.
dees_daan schreef:Ik zou hem houden, wat als ze over een week weer mailen dat hij toch maar weg moet?
Dat hij nog niet gechipt is vind ik een slechte zaak, het is zelfs strafbaar..
Kittens moeten een geregistreerde chip hebben als ze het nest verlaten.
Brainless schreef:dees_daan schreef:Ik zou hem houden, wat als ze over een week weer mailen dat hij toch maar weg moet?
Dat hij nog niet gechipt is vind ik een slechte zaak, het is zelfs strafbaar..
Kittens moeten een geregistreerde chip hebben als ze het nest verlaten.
Nee dat geldt alleen voor honden, niet voor katten.