pup uit buitenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leanneXXnona

Re: pup uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:43

Lovingtweety ik herken jou verhaal.
Wandelen op vreemd terrein is ook hier drama.
Ga ik het vaste pad op de polder in is z helmaal blij en net een konijntje in het hoge gras.ga ik dr andere kant op drama stress

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:31

Klopt, hier ook. Op de vaste wegen is het een heel vrolijk en hyper hondje. In een nieuwe omgeving moet ik hem meetrekken of constant roepen en loopt hij met de staart tussen de benen. Na 2 keer is het dan ook weer over.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:34

Hier helpt het dan ook niet om mijn super stabiele alles leuk vindende hond mee te nemen.
Het blijft eng. Maarja weten wij veel wat ze mee hebben gemaakt, voordat ze hier kwamen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:46

Als ik kijk hoe hij droomt vrees ik het ergste. Het begint na een maand nu minder te worden, maar in het begin kroop hij regelmatig ineen en begon hard te gillen/piepen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:06

Mijn griekje is met 4 maanden ongeveer naar Nederland gekomen, en twee weken later bij ons terecht gekomen. Op het begin was hij bij het pleeggezin echt heel bang, en ook vel over been. Heel bang voor 'harde' geluiden en met haar zoon wou hij absoluut niet mee lopen. Hier was hij op het begin ook angstig en hij vergat zelfs de eerste paar dagen dat hij zijn behoefte buiten moest doen zo onder de indruk was hij.

Hij is een straathondje geweest en daardoor gelukkig ook heel sociaal, het enige wat hij doet is heel enthousiast piepen naar andere honden als hij aangelijnd zit, gelukkig wordt dat al minder. Onze hond vond auto rijden, op het begin zo vreselijk eng dat hij helemaal kletsnat werd, hierbij hebben wij hem wat bachbloesem gegeven en dat heeft zo ontzettend geholpen, en het natuurlijk het koppelen aan leuke dingen koppelen. Nu springt hij super enthousiast in de auto en vindt het helemaal leuk.

Geef haar gewoon lekker wat tijd, laat haar aankomen ga vooral leuke dingen met haar doen, neem haar overal mee naar toe. En trek je vooral niets aan van wat andere mensen zeggen want die hebben toch altijd wel een oordeel!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar een foto! Ook naar de andere honden van de mensen hier! Ik vind vaak honden uit het buitenland echt de leukste. Herkennen jullie ze ook als je andere op straat of in het bos tegen komt?

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:12

Vaak kan je ze er wel uitpikken. De meesten hebben net iets speciaal.
Ik zal zo als ik achter de computer zit een paar foto's van mijn hondjes showen

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:29

dit is onze vida uit spanje. ze is zo een stabiel hond echt een voorbeeld voor de opvangers die ze echt op sleeptouw neemt, een echte tophond
Afbeelding

dit is alice uit griekenland kwam als opvanger maar ik kon geen afstand meer van haar doen, dus die mocht blijven :') maar zij is nog erg angstig voor vreemden en vreede situaties
Afbeelding

en dan nog lucy. zij zit nu in opvang hier tot haar gouden mandje komt,
zo kwam ze binnen
Afbeelding
en zo is ze nu
Afbeelding

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 15:51

:wow: :wow: wow die is veranderd zeg! jeetje dat is echt een goed staaltje werk geweest! wij hebben ervoor gekozen een hond uit buitenland te nemen, om ook hun een kans te geven. Sja foto euhm heb ik nog nooit geplaatst op bokt dus dat gaat een drama worden!

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:16

je mag de foto wel naar mij sturen mail of pb wil ik hem hier wel plaatsen voor je hoor :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:25

TS, jouw hondje moet, zoals anderen al zeiden, vast wennen aan alle nieuwe dingen in zijn/haar leven.
Zijn er tests gedaan om ziektes uit te sluiten? Bij honden, en vaak ook katten, gebeurt dat in landen zoals Spanje en Griekenland meestal wel.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:40

Als het goed is is ook ts haar hondje op allerlei ziektes getest anders mogen ze NL niet eens binnen.

eanneXXnona wat een leuke hondjes! En wow ik dacht dat die van mij mager was, maar wat is die goed opgeknapt zeg!

Dit is ons mannetje

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 865cf2eea6
Afbeelding

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:43

ja lucy is erg goed opgeknapt een beetje te goed, ze word wat te vol zeg maar :')
maar micha heeft jouw hond nou een lichtere plek op zn neus? wat ziet dat er grappig uit zeg.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:47

Ja dat klopt, zijn pigment is niet super :') tandvlees is ook roze, zijn nageltjes etc ook. Maar ach ik vind het juist super schattig. En hij krijg alles voor elkaar met zijn schattige blik.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:48

ik vind het echt schattig eruit zien dat roze vlekje op zn neus <3

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 17:42

leanneXXnona schreef:
je mag de foto wel naar mij sturen mail of pb wil ik hem hier wel plaatsen voor je hoor :)

haha zit nu op mijn werk, enige wat ik heb is foto's op mijn mobiel :) maar wel lief van je!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:01

Wauw, wat is die lucy opgeknapt zeg,ik kan bijna niet geloven dat dat dezelfde hond is.
Zit vast Beagle in.

TS komt vast goed met je hondje, gewoon even de tijd geven.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:22

Ik hoor vaker dat er beagel in kan zitten.
Alleen is ze wel echt een grote hond.
Nu ben ik ook benieuwd naar de andere hondjes hier hoor hihi

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:37

ik vind het echt heel fijn de verhalen van een ieder te horen. Het is toch anders dan een puppy hier kopen. En zo zie ik dat bij iedereen het toch net even anders verloopt als een normale pup. Stelt mij ook weer gerust

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:41

leanneXXnona schreef:
Ik hoor vaker dat er beagel in kan zitten.
Alleen is ze wel echt een grote hond.
Nu ben ik ook benieuwd naar de andere hondjes hier hoor hihi

Mijn Beagle is ook vrij groot(zie profiel)

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:47

dito schreef:
ja dat denk ik ook. Gekke is dat ik onzeker word door de reacties om me heen. Ze heeft wel wat drukke momenten maar kakt snel in. Als ze een hond ziet gaat ze liggen later durft ze wel wat meer. Ik vind kwestie van wennen, mijn schoonvader zegt niks aan aan die hond weg ermee. Terwijl wij er allemaal dol op zijn, maar schoonpa zegt het weer eens op een manier dat je denkt pfff. Ik snap hem wel, ze is ook heel rustig maar een te drukke pup had die ouwe wrs ook niet leuk gevonden haha

Wat voor reacties krijgje dan???

Neem vooral de tijd voor je pup, wees heel selectief in met voor honden je haar in contact brengt! Ik zou kiezen voor individuele begeleiding; bijvoorbeeld een gedrags deskundige, zij kunnen je eens in de tijd goede tips geven.

Een hondenschool is al vaak te druk, vooral voor zo'n pup met verleden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:57

dat het geen pup is want die zijn druk, dat ze wrs ziek is, dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt etc
Maar ze is helemaal nagekeken, oogt en is niet ziek, heeft een natte neus. ja is is tam, slaapt veel maar ik vind dat niet gek. Ik ben blij dat we haar een mooi leven kunnen aanbieden. Ik laat haar lekker slapen maar neem haar wel overal mee naar toe, zodat ze kan wennen. wel gedoseerd hoor. Voor nu kies ik nog niet voor een training, ik ben bang dat dat voor nu net even te overweldigend gaat worden. Ze maakt nu kennis met alles, en alles is nieuw voor haar.

Ik begreep dat belangrijkste periode is de eerste 12 weken, voor haar begint dat helaas pas nu maar ik hoop en denk dat ze er wel gaat komen hoor, daar doen we iig alles aan! En Lana is Lana, en ik hou nu al enorm veel van haar:)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:08

Ach een beetje hond slaapt wel 17 uur op een dag...

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:09

Slaap ze niet veel vanwege de vele indrukken?
Dat is hier wel zo, zodra er iets nieuws is geweest of na het wandelen, direct in coma.
Even alles verwerken en lekker bijkomen

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 22:11

ja leanne dat denk ik dus ook. Alles is nieuw en ze heeft best veel mee gemaakt. Maar vind het wel fijn te horen dat andere deze ervaring ook hebben

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:34

Volgens mij is het vrij normaal voor de buitenlandertjes hoor. Tenminste van wat ik hoor via de stichting, doen bijna alle opvangers dat. En word dat echt minder. :)