Agressie op honden+claimt moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: Agressie op honden+claimt moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:52

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 20:04

maj0 schreef:
http://Www.maroef.nl zit in hengelo. Daar lessen wij ook.

Dank je wel, ik zal het aankaarten bij mijn moeder.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:22

jaleesa89 schreef:
@ Cyella: Heel erg en enorm bedankt voor je mega uitleg, vind ik echt tof van je en idd Maastricht is toch iets te ver weg. Beetje jammer weer :P

@ Mayo: Ik en tijdelijk mijn moeder wonen in Hengelo door een banketstaaf van een vader, mijn zus en de hond wonen in Deventer. Mijn moeder is daar elke week een paar dagen en in Deventer moet het dus ook gebeuren. Thanks voor je tip trouwens :)

Hahaha, geen probleem hoor! Als er iets kleins is of je hebt vragen kan je me altijd een PB'tje sturen hoor ;)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:32

Top top, jou methode spreekt me het meest aan tot nu toe, klinkt t meest logisch in de oren en ben wel n beetje een boeren nuchtere trien, de pup die ik volgend jaar graag wil aanschaffen gaat ook waarschijnlijk Truus heten, dat zegt denk ik wel genoeg ;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 04:52

Jeetje wat een lastige situatie, jij wil graag en het goed doen, maar gezinsleden werken niet mee.
Ik verbaas me er over dat het bij vorige probleemhonden wel goed gegaan is want zoals ik lees is de kennis er niet, hond claimt je moeder en toch op de bank bij haar, hond valt aan maar word toch los gelaten.....
Idd treft hondlief een x de verkeerde, ik heb mijn rott redelijk onder appel maar als hij aangevallen word dan zal hij dat niet over zich heen laten gaan.
Mijn rott wil ook uitvallen aan de lijn als hij de kans krijgt, train veel met hem en belangrijk punt is daarin dat zijn aandacht bij mij blijft, zelfs loeren naar een andere hond mag hij niet, ik ben leuker en interessanter als de andere hond, ik gebruik daarbij een bal waar hij helemaal waus van is, op het moment dat er een hond aankomt haal ik zijn aandacht naar mij en kunnen we gewoon rustig passeren omdat hij op mij gericht is, soms erg vermoeiend maar werpt echt zn vruchten af.

Ik zie goede adviezen voorbij komen en ik denk dat jullie er idd goed aan doen om een GT in te schakelen.
Waar ik wel voor wil waarschuwen is het omdoen ve muilkorf, zie dat ook bij je posts staan, althans dat je moeder dat wil doen, vertel haar dat als hondjelief dan in de aanval gaat ze zich ook niet meer kan verweren en er heel nare dingen kunnen gebeuren, een muilkorf laat het aanvallen nml niet stoppen maar kan ze zich alleen niet meer verweren.

succes, geen gemakkelijke opgave om bij je gezinsleden de neus de juiste kant op te krijgen.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 08:06

@ Tinkermuts: Nee 't is zeker moeilijk en ik denk dat het meespeelt dat mijn moeder nog niet over de scheiding heen is, die is ondertussen 5 jaar terug en hij is nog steeds een ontzettend grote banketstaaf. We hebben niet voor niets geen contact meer met hem. Ik denk gewoon dat ze sindsdien niet meer zo sterk in haar schoenen staat ofzo en dacht dat ze dat wel stond toen ze t hondje deed aanschaffen.
Ik vind het vooral jammer voor de hond, want ze kan heel leuk en lief zijn, ze heeft alleen totaal geen respect in mijn ogen.