Bokkers met een beagle ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:59

xxxMarleen schreef:
ajspruit schreef:
Dus ik zou zeggen: haal een leuk hondje uit het asiel, want daar zitten er genoeg met smart op een baasje te wachten.

Dit hebben we al gekeken, er zitten 2 beagles bij ons in de buurt. 1 heeft gedragsproblemen en de anders is hier heen gebracht omdat hij de meubels op eet...

Jaa ik bedoel dan ook niet specifiek een beagle.
Wij waren ook op zoek naar een niet te grote maar ook niet te kleine leuke hond en hebben nu al bijna 14 jaar geleden een kerngezonde, onwijs leuke hond uit het asiel gehaald.
Geen flauw idee wat er voor rassen in zitten en ze voldeed toentertijd alleen aan de eis "niet te groot", maar zou haar voor geen goud willen missen.
Bedoel ik met name mee te zeggen dat ik je zou aanraden je niet je zinnen op een beagle te zetten, maar op een hond die je aanspreekt en waarmee het 'klikt'.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:08

Ik heb een Beagle en dat is echt de makkelijkste hond die je maar kunt wensen. Loopt los, kan alleen thuis blijven, kan ook overal mee naar toe, lust alles, slaapt overal, mag bij iedereen logeren.
Ik ben nooit met hem op cursus geweest met veel liefde en consequent behandelen is hij zo geworden.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:51

xxxMarleen schreef:
ajspruit schreef:
Dus ik zou zeggen: haal een leuk hondje uit het asiel, want daar zitten er genoeg met smart op een baasje te wachten.

Dit hebben we al gekeken, er zitten 2 beagles bij ons in de buurt. 1 heeft gedragsproblemen en de anders is hier heen gebracht omdat hij de meubels op eet...

En dat is precies wat er gebeurd als de opvoeding niet consequent gebeurd :o

Wat ga je de beagle voor uitdaging bieden en wat wordt de rol van jou ouders en niet te vergeten blijft die rol het zelfde als jullie straks gaan studeren en het huis uitgaan?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:03

Ik heb ook al jaren een beagle.
Weet ook niet of ik het nog een keer zou doen :Y)

Hij is met zijn eerste eigenaar op puppycursus geweest maar toen der tijd weggestuurd omdat het echt niet ging. Daarna kwam hij bij ons, het is een ongelooflijk lief dier maar man wat is ie eigenwijs!! Kan geen seconde de prullenbak alleen laten die trekt hij helemaal leeg en hij eet alles op, van plastic tot koffiepads..... Alles is eetbaar........ Zet je de prullenbak ergens neer waar hij niet bij kan, plundert ie wel iets anders: zakken rauwe aardappels, de kattenbak, de wasmand, alles......
Laatst kreeg ik de medicatie van mijn paard thuis gestuurd en daar zaten allemaal kleine piepschuimpjes in, die piepschuimpjes heeft hij ook opgegeten.

Op ons boerenerf eet ie de voerbakken van de kippen leeg, eet de vetbolletjes voor de vogeltjes op en pikt mest van de paarden van de mesthoop. Hij krabt mijn hele deur eruit als ie weer naar binnen wil en hij vind altijd wel iets om te ontsnappen: is het iemand die de poort open laat staan, is het over de sloot als er ijs licht.

Met verjaardagen kun je niks op tafel laten staan zonder dat je constant oplet, anders ben je alles kwijt.

Hij kan tassen open maken, lippenstift, medicijnen alles is lekker. Ook van de visite. En oh de panty kousen van mijn oma zijn ook heerlijk.

Nou ik kan nog wel even doorgaan hahaha

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:21

Alles wat ik hier lees komt me zo bekend voor.
Ook wij hebben een beagle. Het eerste jaar was verschrikkelijk. Vooral heel veel blaffen en zeuren.
Nadat eerste jaar is het blaffen fel geminderd. Als ze haar zin niet krijgt en tijdens het spelen blaft ze nog.
Voorderest is eten nogal een obsessie voor haar. Bijna constant op zoek naar eten. Alles wat ze denkt dat eetbaar is probeert ze aan te komen. Iets vergeten op te ruimen en ze is er mee weg. Onze buren gooien nogal eens etenresten in de tuin en dat heeft er toe geleid dat ze is beginnen uitbreken. Uitbreken probeert ze ook nog geregeld. En altijd vindt ze wel ergens een uitweg ( diepe putten graven onder de draad door gebeurd geregeld). Luisteren gaat altijd beter als je 'koekje' roept :p. Behalve als haar neus aangaat, dan kan niks haar nog afleiden.
Maar het is buiten dat echt zo een lief dier. Altijd vrolijk en goed gezind. Als ze dan zo op je afgelopen komt al kwispelend ben je al derest snel vergeten :) Maar ooit nog een beagle hoeft voor mij niet meer hoor ;-)

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:03

Ik, naja mijn zus, heeft er ook 1..
Eigenwijs maar erg leuk en grappig karakter. Wat wel een aanrader is om echt op cursus te gaan, hier leer je echt om consequent te zijn! Mijn zus is nu zelfs zo ver dat ze behendigheid met hem doet, iets waar hij echt heel veel plezier in heeft en echt goed doet!. De mensen van de club hebben nog nooit zo'n goed luisterende beagle in de groep gehad!

Blaffen doet die van ons nauwelijks, iets wat je wel in de gaten moet houden is zijn/haar gewicht.. veel beagles worden snel te dik.. Veel aan de wandel en opletten met wat je hem allemaal geeft.. hij zou alles opeten namelijk!

Los laten we hem alleen samen met zn andere beagle vriend uit de buurt.. en dan op een grasveld waar ze eigenlijk nergens naar toe zouden kunnen. Of samen met een andere hond die wel erg goed luistert. Door de cursus komt hij echt wel weer bij je.. tenzij hij een geur oppikt.. dan kun je nog wel even wachten.

Afbeelding kijk nou... ik zou het doen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:40

Wij hebben twee beagles met een verleden, eerst kwam Goofie. Een angstig hondje dat met 6 maanden bij ons kwam, gehaald ergens in belgië.

We weten bijna zeker dat hij mishandeld is, de eerste week dat we hem hadden konden we hem niet eens uitlaten, hij durfde gewoon niet te lopen. Ik heb er echt alle tijd in gestoken en we vertrouwen elkaar meer dan ooit. Alleen... Laatst gooiden we dus een stok over de plaats, onze andere hond (labrador) vind dat geweldig, maar goof zag die stok dus aankomen, en kruipte piepend in een hoekje. Ook als er iemand nieuw binnenkomt plast hij altijd wat. Het zal er dus nooit meer uitgaan bij hem, maar hij heeft een hartje van goud als hij je kent <3 Zo enorm slim, hij kan alles qua trucjes, en bij mij kan hij overal los. Bij mijn moeder niet, hij moet je wel echt vertrouwen!

Afbeelding

Sinds een maand hebben we er ook Tess bij, een labratoriumhondje die we op hebben gehaald in het noorden. Ook tess durfde op het begin helemaal niets. Ze vind alles nog eng omdat ze natuurlijk nooit iets heeft gezien en alles nu (op 6 maanden leeftijd) moet leren kennen. Vliegtuigen, auto's, mee in een dierenwinkel ze vond het doodeng.

We hebben haar nu een maand, maar het gaat steeds beter. Je merkt echt het verschil tussen een hond die gebruikt is of mishandeld. We dachten dat Tess een grote uitdaging ging zijn, Maar achteraf hebben we het een stuk lastiger met Goof.

Afbeelding

Hier hadden we haar net, je ziet gewoon de angst in haar ogen

Maar het zijn en blijven twee beagles waar ik ontzettend veel van hou <3

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:26

Wat een leukertjes zeg. Die van mij was toen hij klein was ook niet zo'n held. Maar had een hele stoere grote "oom" waar hij achter kon staan. Ze zijn heel erg slim en zelfstandig dus ze hebben ook snel door dat het bij jou wel leuk is.

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 12:59

wat een schatjes hier boven!
Bedankt iedereen voor de tips enz.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:42

Wij denken al een tijdje aan een nieuwe hond en ook de beagle is voorbij gekomen als optie.

Ondanks onze ervaring met wat moeilijkere rassen waaronder een border collie, ons inlezen i het ras bij de sites, onze voornemens cursussen te gaan doen en de beweging die we kunnen bieden begin ik door dit topic wel erg te twijfelen aan het ras.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 25-07-14 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:49

Jennyj01 schreef:
Wat een leukertjes zeg. Die van mij was toen hij klein was ook niet zo'n held. Maar had een hele stoere grote "oom" waar hij achter kon staan. Ze zijn heel erg slim en zelfstandig dus ze hebben ook snel door dat het bij jou wel leuk is.

Wij hebben ook een labrador die nergens bang voor is, maar het maakt het karakter van goof niet minder. Tja, ik snap het wel. Als je mishandeld bent heb je gewoon minder vertrouwen misschien in de mensen. Goof heeft tot zijn zesde maand in een kennel gezeten, hoogstwaarschijnlijk omdat hij maar 1 bal heeft en niemand een hond met een bal wil...

Salsa Onze twee beagles zijn super actief, die kun je echt niet een dag thuis laten zitten. Wij lopen er elke dag minstens een flinke wandeling mee van 1,5 uur!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:56

Dat kan je ook niet met een border collie en dat is geen enkel probleem. Ik zeg ook nergens geen beweging te kunnen bieden. Sterker nog we willen een actieve hond.

Alleen ik lees hier bij bijna iedereen met beagle matige tot best wel ernstige gedragsproblemen.

Weglopen ondanks opvoeding, bijten, agressie, angstig gedrag, blaffen zonder reden. Kortom echt niet luisteren ondanks training.

Op de rasvereniging wordt de beagle omschreven als leuke gezinshond. Maar imo blijkt dat nu niet. Je kan nergens een klein steekje laten vallen of je hebt er later een probleem mee.

Anoniem

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:04

Het blijven jacht/speur honden, dus dat los laten lopen is echt gewoon vanaf begins af aan leren. Tess doet het super goed, die kan overal los. Goof kan nog wel eens achter een vogel o.i.d. aangaan, maar bij mij komt hij terug zoals ik al in m'n eerste bericht zei...

Die van ons zijn angstig omdat we ze allebei met een verleden hebben, en dit bewust. Anders zouden ze worden afgemaakt. Natuurlijk kun je niet alle honden meenemen, maar zo lever je toch een kleine bijdrage..

Beagles worden juist als labratoriumhonden gebruikt omdat ze zo lief zijn en alles toe laten. Zodra je Tess oppakt geeft ze zich over, is net dood een lappenpop die je vast hebt. Zo sneu...

Een goede opvoeding is gewoon erg belangrijk!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:30

Salsa schreef:
Dat kan je ook niet met een border collie en dat is geen enkel probleem. Ik zeg ook nergens geen beweging te kunnen bieden. Sterker nog we willen een actieve hond.

Alleen ik lees hier bij bijna iedereen met beagle matige tot best wel ernstige gedragsproblemen.

Weglopen ondanks opvoeding, bijten, agressie, angstig gedrag, blaffen zonder reden. Kortom echt niet luisteren ondanks training.

Op de rasvereniging wordt de beagle omschreven als leuke gezinshond. Maar imo blijkt dat nu niet. Je kan nergens een klein steekje laten vallen of je hebt er later een probleem mee.

Oh maar de negatieve verhalen ervaar ik echt niet zo hoor. Dit is m'n tweede Beagle en die luisteren echt wel. En ik weiger om als een viswijf in het park te staan blèren. Wel is het belangrijk om heel erg consequent te zijn. Ook als ze nog heel klein en koddig zijn.
Ze zijn gefokt om zelfstandig te jagen. En daar zijn ze dus gewoon heel goed in. Ook in de keuken. Maar daar zijn Beagle's echt geen uitzonderingen in. Verder zijn het roedelhondjes die zich in hun roedel gewoon het lekkerst voelen. En als jonge hond alleen in de wereld kan dat best eng zijn.
Het is meer werk om ze op te voedden. Maar ik merk ook dat veel mensen er niet eens aan beginnen omdat ze denken dat het onmogelijk is. En daar kan de hond natuurlijk niks aan doen.

En ik heb ook echt wel eens een steekje laten vallen hoor. Ze kunnen wel eigenwijs zijn maar ze zijn niet dwars. Ze lopen ook niet weg omdat ze niet meer bij jou willen zijn. Maar omdat ze nieuwsgierig zijn naar wat er aan de andere kant zit.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:36

De beagle van mijn ouders heb ik oorspronkelijk voor mijzelf aangeschaft toen ik 21 was, echter toen ik het huis uit wilde toen ik 23 was, wilde mijn ouders haar niet meer afstaan. Kortom, ze waren verliefd op mijn draakie en al bij al heeft ze daar echt een hemel op aarde <3 .

Toch zou ik ook niet snel opnieuw voor een beagle kiezen, voornamelijk omdat ik ervaren heb met onze beagle dat je ALTIJD consequent en oplettend moet zijn, geef je 1 vinger toe, dan pakken ze je hele hand. Wij hebben de gewoonte om de honden altijd voordat we 'weg' gaan even snel een extra rondje te geven. Vergeet het maar met even snel, want alles op hun tijd :D of je moet ze aan de riem houden.

Daarbij heb ik nu gekozen voor een hond, die jou als baas in de gaten houdt, tijdens het wandelen interactie met mij maakt en waar geen jachtdrift in zit.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:41

Ik vind het prachtige honden, echt waar, maar ze zijn gewoon erg moeilijk op te voeden en hebben vaak gedragsproblemen. Er zijn natuurlijk ook hele lieve, gehoorzame Beagles, maar dat zijn naar mijn idee toch altijd de uitzonderingen of wellicht een kruising met de Beagle.

Ik vind een Border Collie niet te vergelijken met een Beagle eerlijk gezegd. Ik heb zelf geen Border Collie gehad, maar ken er verschillende en die zijn toch echt een stuk makkelijker dan een Beagle in mijn beleving. Nu hebben wij misschien een uiterste gehad wat betreft Beagle, maar ik zou er erg goed over nadenken. Zéker met kinderen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:42

Ik heb de mijne gekregen toen hij al zeven was, als herplaatser. Kon niet alleen blijven, kon niet los, plaste in huis en roofde prullenbakken leeg. Niemand wist waar hij vandaan kwam of wat er met hem gebeurd was. En ja, we hebben er een behoorlijke kluif aan gehad, maar... hij kan nu los, hij kan nu een tijdje alleen, is keurig in huis, laat de prullenbakken vol. Opvoeden kan dus wel degelijk, ook als ze ouder zijn. En ook al had ik best ervaring met honden, ik was echt geen gedragstherapeut ofzo, nog geen halve.

En daar komt bij dat ik geen lievere, meer geduldige en zachtaardige hond zou kunnen bedenken. Hij is fantastisch met kinderen en zo ontzettend leuk in het algemeen. Echt een vriendje.

Heb ook nog een kruising border collie en dat is echt compleet tegenovergesteld qua karakter (luistert perfect), maar ik ben op allebei hartstikke gek.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:58

Als je alleen naar de maat kijkt zijn er nog andere rassen die ongeveer overeen komen, zoals de cocker of de entlebucher sennenhond..., er zijn heel veel soorten honden, ga anders een naar een hondenschool, en zeg wat je zoekt, bv. Actief, welke maat, moet zelfstandig zijn, deze mensen trainen vaak honden en kunnen je wel op de goede weg helpen de Beatle is een super hond die met een goede training de beste maatjes zijn maar met jongere kinderen en dus andere visies over wat kan en mag gaat een Beatle profiteren, eigenwijs zijn ze maar ook slim hoor ;)

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:14

vanmiddag toch de knoop doorgehakt en een beagle pup gehaald, genaamd willem :')
eerste wat die deed toen die thuis was is poepen op het tapijt }:)
maar hij gaat niet meer weg <3

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:21

Hoe moet ik nou slapen hij schreeuwt en piept heel het huis bij elkaar? Iemand oordoppen te koop? :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:39

Hey, je was gewaarschuwd, eigen schuld... }:)

Nah, serieus, gefeliciteerd met je pup, ik hoop dat je veel plezier aan hem beleeft.

En wat betreft dat gepiep, het helpt soms een pup in de aanpassingsperiode in je slaapkamer te laten slapen, in een bench bijvoorbeeld, succes ermee.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 05:27

xxxMarleen schreef:
Hoe moet ik nou slapen hij schreeuwt en piept heel het huis bij elkaar? Iemand oordoppen te koop? :')

Gewoon in een doosje of bench naast het bed. Als ze zo uit het nest opeens de hele nacht alleen moeten slapen en gestrest worden kunnen ze verlatingsangst ontwikkelen.
Warme kruik er bij en een lekker dekentje. Veel Beagle's die ik ken, en ook de mijne, houden ervan om ergens onder te slapen. Dekentje of handdoek.

Koekje of plakje worst voor het slapen gaan op de slaapplek. Dat vind hij het snel een topplekje. Want de liefde van de Beagle gaat door de maag ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 06:53

Je hebt gisteren de knoop doorgehakt en direct ook een puppie gehaald? Hopelijk wel van ouders die getest zijn en die je hebt mogen ontmoeten. In de broodfok zitten een hoop gezondheidsproblemen en bij beagles wil je zeker ook geen karakterproblemen.

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Willem is trouwens wel een schattige naam.

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 07:07

Mizora schreef:
Je hebt gisteren de knoop doorgehakt en direct ook een puppie gehaald? Hopelijk wel van ouders die getest zijn en die je hebt mogen ontmoeten. In de broodfok zitten een hoop gezondheidsproblemen en bij beagles wil je zeker ook geen karakterproblemen.

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Willem is trouwens wel een schattige naam.

We hadden al een keer eerder gekeken.
Hij komt niet van een handelaar gewoon toevallig een nestje bij die mensen.

Wij vonden willem ook leuk !
als je het echt wil weten moet je maar even pb-en
Ouders waren aanwezig.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:18

Beagles zijn werkelijk de allerleukste honden ter wereld. Nadat wij onze eerste beagle Muttley veel te vroeg moesten laten inslapen, hebben wij sinds de Kerst Tybo. Tybo is vijf en we hebben m van een bemiddelingssite. En o o wat hebben wij een schik van m. Hij loopt bijna altijd los, gaat mee naar de paarden, tot 6 uur alleen thuis, is altijd vrolijk.... Ik doe behendigheid met m en daar kijk ik echt iedere week naar uit. Ik moet wel zeggen dat n beagle als eerste hond minder geschikt is. Maar met training en duidelijke regels kom je n heel end. Post je even een foto TS?

http://i62.tinypic.com/2j66068.jpg