Overburen hebben kippen gekocht, al 3 nachten wakker!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Overburen hebben kippen gekocht, al 3 nachten wakker!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:44

Nou dat zal wel mee vallen, denk dat ze eind van de week al stil zijn.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:51

In een drukke woonwijk hoor je toch liever kippen gekakel dan schreeuwende mensen of autolawaai. Of zie ik dat verkeerd?

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:55

Ik merk dat je geen antwoord geeft op de vraag: waarom de buren niet bevraagd. Wel naar de politie, maar niet even naar je buren. Ik zou dit wel fijn vinden, misschien slapen zijn vast, of aan de andere kant.
Uit ervaring weet ik dat een goed nachthok, goed donker, kan helpen, dat ze later wakker worden.
Eerst naar je buren gaan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:15

en hoe gaat het nu?

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:24

Ik had op vakantie 6 weken lang een haan en meer dan 10 kippen achter het huisje zitten.

Na 6 weken hoor je ze niet meer. Ik kom weer thuis en ik mis die haan en de kippen.
(Deze hadden geen nacht hok)

Je went er wel aan :o

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:46

Ook ik denk dat de kippen wakker worden door "lichtvervuiling". Breng het daarom eens anders: begin eens een enthousiast praatje over de kippen (goh wat een leuke beessies en eieren ja leuk blablabla) en breng terloops eens ter sprake dat kippen het wel fijn vinden om tochtvrij en donker te slapen. Verzin maar iemand die daardoor véél gelukkiger kippen had en daardoor veel meer eieren. Als het geen dierenvrienden zijn, zijn ze vast geïntereseerd in een extra omeletje.

Met een beetje geluk gaan ze aan de slag met een beter hok en zijn de schatten straks stil. Ik vraag me bovendien af of de buren er snachts zelf niet wakker van liggen, kippen kunnen erg irritant zijn (ik heb ze zelf) als ze schreeuwen ☺️, daar wordt iedereen wakker van.

En hey, werkt het niet? Kun je alsnog klagen. Eerst maar ff stroop smeren

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:54

Ik heb hier sinds vorig jaar kippen, de eerste dagen hebben ze ook wel wat kabaal gemaakt en gingen ook niet zelf in het nachthok daar moesten we ze echt even bij 'helpen' binnen een week waren de dames gewend en nu horen we ze bijna nooit meer

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:00

Wennen de kippen niet dan wen jij wel :D
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 24-07-14 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:00

Wat vervelend, zeg. Wij hebben zelf kippen en 3 :o :') hanen (wonen wel niet in een woonwijk) en een gedeelte slaapt buiten (eens ben je het moe om ze elke avond in het hok te zetten) en een gedeelte binnen, maar heb ze echt nog nooit 's nachts horen schreeuwen, de hanen kraaien wel al vroeg :') .
Hoop dat ze snel gewend zijn, denk idd dat het ook een stuk meer straatverlichting bv zal zijn dan bij ons op de boerderij... :(:)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:10

[***] schreef:
kohtje schreef:
Jeetje al 3 dagen,kijk het eens een week of twee aan.

Dus twee weken lang elke nacht wakker liggen? Lijkt mij echt een ideale situatie.

Na een paar nachten ben je zo moe dat je wel in slaap valt. Daarna hoor je ze 'nooit' weer. Je er niet aan storen, want echt, je went er wel aan! :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:16

tamary schreef:
Goed nachthok zal inderdaad helpen. Ik denk dat ze door combi lichtvervuiling (straatlantaarn) en geen veilige, echt donkere slaapplaats ook 's nachts wakker zijn.

Dat denk ik ook. :j

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:26

Eigenlijk snap ik dit soort topics nooit. Oké, een lawaai schoppende haan in een woonwijk is misschien niet zo leuk maar kippen? Ik heb zeer afgezonderd gewoond met kippen, hanen, schapen, koeien en paarden maar ik had toch echt meer last van de uitgaanders op mijn tweede adres.

In het buitengebied hoor je veel dierengeluiden en klaagt niemand daarover. In de woonwijken zijn mensen allergisch voor dierengeluiden die volkomen natuurlijk zijn maar ze storen zich blijkbaar niet aan de auto van de buren en de brommer van het buurkind of een schreeuwend persoon wel.

Ik snap dat niet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 06:40

@Percy: ik heb me er nooit aan gestoord, maar heb zelf een stuk of twintig kippen (en 3 hanen :D ), maar de hanen kukelen idd, maar die kippen die kunnen echt wel flink lawaai maken; hier gelukkig niet 's nachts, al maakt dit ook niet zo veel uit gezien de locatie waar wij wonen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het dan heel veel lawaai is, zeker ongewend met alle ramen open, omdat het zo warm is... en normaal vind ik het dus niet dat ze verbaal zo actief zijn in de nacht..., denk idd dat ze zich niet veilig voelen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 06:45

Nek om draaien als ze het blijven doen? ;)

Ik snap je punt hoor wij hadden ook buren met kippen, waar bij wij ook gratis muizen kregen (door het voer) uit eindelijk heeft de buurvrouw ze opgeruimd omdat ze ook te veel lawaai maakte dat ze er zelf niet meer van kon slapen.

Anders oordoppen in :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:21

En dan je wekker niet meer horen :D heb ze hier nog nooit in de nacht horen kakelen, zal dan toch iets aan de hand moeten zijn.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:39

Ik heb sinds 20 juli ook drie kipjes, 2 zijn er stil..de derde als ze dr zin niet krijgt is het een ramp..buren snappen het,het wordt ook steeds minder

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 16:09

Helaas ben ik de enige die ze 's nachts hoort, de andere buren klagen niet...
Ik zal er denk ik maar aan moeten wennen, want ze doen het nog steeds.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:11

ierusju schreef:
In een drukke woonwijk hoor je toch liever kippen gekakel dan schreeuwende mensen of autolawaai. Of zie ik dat verkeerd?

Heel verkeerd, want het is echt vreselijk als die krengen (en dan heb ik het over onze eigen kippen) elke dag zo absurd vroeg gaan schreeuwen. Wij hebben toen het binnenhok beter lichtdicht gemaakt, omdat ik er zelf gek van werd en helemaal medelijden had met de buren. Leken net 3 hanen die om 3 uur in de ochtend als een idioot te keer gingen. Elke dag...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:15

X_Sam_X schreef:

Heb ik er soms overheen gelezen of zie ik nergens staan of je al een gesprek hierover hebt gehad met je buren?
Als je dat niet doet, zal het best meevallen :)

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 16:33

Cayenne schreef:
X_Sam_X schreef:

Heb ik er soms overheen gelezen of zie ik nergens staan of je al een gesprek hierover hebt gehad met je buren?
Als je dat niet doet, zal het best meevallen :)

Het zijn overburen, dus ik denk niet dat ze het hok voor mij gaan aanpassen of het lichtdicht maken oid.
Het zijn echt het type mensen die schijt aan alles en iedereen hebben... :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:35

Je kunt toch netjes brengen dat je kipjes ontzettend leuk vind, maar dat de dames 's nachts nog wel wat aanwezig zijn.
Als je hen de kans niet geeft, dan zal er idd niets veranderen omdat ze ook niet weten dat er iemand last van de kippen heeft.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:40

Cayenne schreef:
Je kunt toch netjes brengen dat je kipjes ontzettend leuk vind, maar dat de dames 's nachts nog wel wat aanwezig zijn.
Als je hen de kans niet geeft, dan zal er idd niets veranderen omdat ze ook niet weten dat er iemand last van de kippen heeft.

Precies leg uit dat ze zich in een hok veiliger voelen en minder stress hebben. Echte dieren vriend denkt dan echt wel mee.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:43

Eerst zeg je dat je met de buurvrouw langsgaat bij de overburen en vervolgens hebben jou buren nergens last van? Ook zeg je dat het mensen zijn die schijt aan alles hebben terwijl je ze over de kippen nog niet eens hebt gesproken. Als je het niet aangeeft bij ze, weten ze ook niet dat je er last van hebt. Ik zou er toch nog even heen gaan om het aan te geven. Wie weet hebben ze er zelf ook last van snachts en zoeken ze nog tips. Dan kan jij die mooi meegeven :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:47

Nee heb je, ja kun je krijgen ts! :)