Hond wacht op baasje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Hond wacht op baasje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:04

wat doet ze als je haar daar weghaalt en binnen legt??denk eerder dat je haar uit de routine moet halen,je vriend gaat weg dus zij heeft zich aangeleerd daar te gaan liggen..

zou haar dus uit die cirkel halen en gewoon binnen halen,niet meer bij die deur laten liggen ...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:13

Kan ze niet met je vriend mee op zee?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:23

En de deur naar de gang dicht houden.Maar dan gaat ze natuurlijk bij de kamerdeur liggen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 10:32

Haha, nee ze kan niet mee naar zee. ( het is een groot schip, waar ze niet naar buiten kan, waar allemaal mannen zijn, druk gewerkt wordt en weinig geslapen, weken lang weg, over grote golven etc etc)

En inderdaad dan ligt ze bij de kamerdeur..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:38

Gewoon maar laten. Jij zorgt verder goed voor haar en zij zorgt goed voor zichzelf dus ondanks dat het wat treurig oogt is er eigenlijk niets aan de hand.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:51

Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit geen probleem vinden? Een hond die normaal gesproken meedraait met het gezin en er altijd bij is ligt nu sipjes bij een deur te wachten.

Ik zou de hond eigenlijk aanlijnen en meenemen met wat je gaat doen. Leer ze maar dat als je vriend er niet is, ze nog steeds bij jou kan zijn en blijven. Dus ook als je ze mee naar de bank neemt en dus even opstaat, neem ze maar mee naar de keuken om wat te drinken te pakken. Houdt ze mentaal maar bij jou, ipv je vriend die er niet is.

Want naast dat ze je vriend mist, heeft ze blijkbaar ook niet genoeg band met jou. Die dus ook nog vermindert als hij weg is. Ik zou dus werken aan die band met jou, zodat ze daar genoeg aan heeft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:54

Naar mijn idee is de vriend van TS in de ogen van de hond de roedelleider, daarom zal haar band met TS minder sterk zijn. Dat wil niet zeggen dat er überhaupt geen band is, of dat die niet sterk genoeg is, maar de hond is trouw aan de roedelleider. Het is lastig om dat te doorbreken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:00

Ehm......... Ze wacht ook op mij als ik de deur uit ben voor werk. Ze vertoont précies hetzelfde gedrag als ik weg ben en mijn vriend thuis.. Alleen ik kom na een paar uurtjes weer thuis en mijn vriend is gelijk een X aantal weken weg, dus ik vind dat niet zo'n probleem.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:21

In dat geval heb je gewoon een heel trouwe hond waar je feitelijk heel trots op zou moeten zijn. Voor haar is het blijkbaar doodnormaal om tot in den treure op haar baasje(s) te wachten. Ware het niet dat het wel een zielig gezicht is als ze zo bij de deur ligt te wachten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:29

Dat het 'zielig' zou zijn is menselijke emotie projecteren op de hond, zo ervaart de hond het in elk geval niet.
Zolang ze vrolijk is, lekker mee gaat naar buiten, eet en drinkt zou ik me er echt niet druk om maken. Zet haar mand of kleed bij de deur dan kan ze lekker liggen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 04:30

Whuuttt....

Ik heb paar minuten geleden de film Hachi gezien. En dan zie k dit topic :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:40

Nessah schreef:
Ehm......... Ze wacht ook op mij als ik de deur uit ben voor werk. Ze vertoont précies hetzelfde gedrag als ik weg ben en mijn vriend thuis.. Alleen ik kom na een paar uurtjes weer thuis en mijn vriend is gelijk een X aantal weken weg, dus ik vind dat niet zo'n probleem.

Achzo. Tja dan is het gewoon een roedelhond die niet blij is dat haar roedel niet compleet is!
Toch zou ik dan kijken of het helpt haar mee te laten draaien in de roedel. Werkt het niet is het jammer, maar het zou toch ook voor de hond fijner zijn wel nog gewoon van gezelschap te kunnen genieten die er wel is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:48

Volgens mij doet Ts dat ook. Het is niet zo dat ze niks onderneemt met de hond.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:55

Ons kleine hondje gaat weleens uit zichzelf in de gang op de mat liggen de hele avond.Staat ze aan de deur te krabben,ze wacht op niemand hoor.Maar ik denk dat ze dan even rust nodig heeft.Ik laat het maar zo.Maar het ziet er inderdaad een beetje eenzaam uit.Gelukkig dat het niet is zoals bij jullie hond.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:40

Bedankt voor de reacties :) als we compleet zijn is ze echt een grote schoothond en altijd bij ons. Maar inderdaad, het is een menselijke emotie. Misschien dat ik het ook meer vraag voor mezelf dan voor haar. Ik vind het een naar gezicht.. maar inderdaad als zij er gelukkig bij is, is het goed zo. :)

Edit; ja ik onderneem heel veel met de honden, loop meerdere uren per dag etc ben zeer actief met de honden en mijn vriend ook :)