Het is zover, we hebben vlooien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:46

WillemYntJee schreef:
Eliminall is dezelfde werkzame stof als frontline hoor..

Advantage is een goed product TS, ik weet niet wat er allemaal in België verkrijgbaar is ( producten moeten geregistreerd worden per land dus wat in misschien wel te verkrijgen is hoeft niet ook in België te koop te zijn.) maar anders kan je ook activyl nog proberen.
En zeker 3 maanden blijven behandelen zodat de vlooien die evt nog uitkomen uit de eitjes ook t loodje leggen. En inderdaad je omgeving aanpakken.

Wij bestellen eigenlijk altijd online spulletjes, via medpets. Dat vind ik persoonlijk gewoon sneller en makkelijker. Ons mama moet nog even informeren of we hier bij de apotheek Stronghold kunnen kopen. Frontline heb ik daar al zien liggen maar dat hoef ik eerlijk gezegd niet meer :o
Er wordt elke dag gestofzuigd, hete wassen ga ik nog even doorgeven aan mams. Komende maanden zeker nog pipetjes smeren (elke keer gewoon een andere pakken! Staan er toch genoeg hier in het topic ;) ) en ook ontwormen. Ahja we gaan deze nacht ook waxinelichtjes plaatsen!

Als iemand nog een tip heeft voor een goede omgevingsspray, graag!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:54

Laulitz schreef:
(elke keer gewoon een andere pakken! Staan er toch genoeg hier in het topic ;) )

Hoop dat je dat niet serieus meent :P Ik zou niet elke maand een andere pipet nemen, als de ene toch net iets langer dan de maand werkt heb je kans dat ze door elkaar heen lopen. En soms kunnen twee verschillende stoffen niet goed samen. Ik zou het risico niet nemen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:59

Brechtje_A schreef:
Laulitz schreef:
(elke keer gewoon een andere pakken! Staan er toch genoeg hier in het topic ;) )

Hoop dat je dat niet serieus meent :P Ik zou niet elke maand een andere pipet nemen, als de ene toch net iets langer dan de maand werkt heb je kans dat ze door elkaar heen lopen. En soms kunnen twee verschillende stoffen niet goed samen. Ik zou het risico niet nemen.

Ik dacht juist dat de meeste pipetjes maar 4 weken werkten? Maar dat kan ik ook verkeerd gelezen hebben :+

Brechtje_A

Re: Het is zover, we hebben vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:07

De bijsluiters heb ik nu niet bij de hand. Maar er is wel een verandering in de laatste jaren over het ontvlooien, vooral over hoe vaal je het nu moet doen.
Er wordt nu aangeraden om elke maand te ontvlooien en elke 3 maanden te ontwormen.
Maar dit is vaak wel met hetzelfde middel. Mochten je dieren slecht op een middel reageren dan kan je natuurlijk overstappen. Maar ik zou niet aanraden elke maand een andere te proberen. Het blijft naar spul :P

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 19:33

Ik heb nu Advantage gekocht en dat zou werken voor 3 weken. Maar dan zal ik beter niet nog is wisselen, maar gewoon hetzelfde pakken? Ik ga er namelijk vanuit dat we er over 3 weken toch nog niet volledig vanaf gaan zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:44

Mijn kat heeft vlooienallergie en daar werkt alleen het vlooienmiddel Advantage nog voor. Frontline etc hebben totaal geen effect meer hier op de vlooien. En het werkt een maand.
Gewoon heel je omgeving sprayen, alle dieren met advantage of advantix (voor de hond) druppelen. Dan moet je er vanaf zijn :) Zeker na 3 weken :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:18

Laulitz schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik haalde tabletjes bij de dierenarts en zonder maandenlang extra stofzuigen, soppen sprayen of wat ook waren die vlooien met een dag of wat dood. Allemaal.
Gewoon spul halen bij de dierenarts dus, dat werkt gegarandeerd en van middeltjes uit een winkel moet je dat maar afwachten.

Enig idee hoe die tabeltjes heten? Ik heb nu advantage besteld maar moest dat niet (voldoende) werken sta ik voor alle tips open en ga ze allemaal gebruiken!

Helaas ik heb geen idee meer hoe die tabletjes heten, het is al weer een tijdje terug dat het nodig was, maar ik bedoelde er mee, dat je bij een dierenarts de meest succesvolle middeltjes krijgt omdat de vlooien daar nog niet immuun voor zijn.

Bij middeltjes uit de dierenwinkel kan het wel zijn dat de vlooien er immuun voor zijn, hoewel een goede verkoper kan vertellen welke middelen nog wèl goed zijn, dat is een kwestie van vertrouwen of mensen kennen die goede ervaringen hebben met die dierenwinkel...

We hebben al een tijd geen kat of hond meer dus ik kan niet met zekerheid zeggen welke middelen uit de dierenwinkel op dit moment nog werken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:52

Comfortis is dat denk ik, maar die is in NL alleen bij de DA te verkrijgen. Of is t al heel lang geleden? Comfortis bestaat nog niet zo lang namelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:17

al ene hoop tips gehad zie ik...door dit topic heb ik wel eerst even bij zooplus een scalibor anti beestjes band besteld (en beloningsbrokjes... en nieuwe voerbakken in een standaard ...:roll: )
die werkt tegen vlooien, teken en ander gespuis, de vlooien hebben we hier wel onder de duim, alleen teken heeft ie nu een paar keer gehad en daar reageert hij best heftig op (flinke bulten) dus dan maar bandje om

maar zoals al aangegeven werd, ook de omgeving...en alle mandjes, kussentjes, kleedjes etc
herhaal de behandeling ook op relatief korte termijn, anders komen ze met dezelfde gang terug (of uit , beter gezegd )

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:32

WillemYntJee schreef:
Comfortis is dat denk ik, maar die is in NL alleen bij de DA te verkrijgen. Of is t al heel lang geleden? Comfortis bestaat nog niet zo lang namelijk.

Ik denk dat Comfortis nog te nieuw is, het is al weer een paar jaar terug... maar ook andere mensen kwamen lelijk te kijken toen hun katten ineens resistente vlooien hadden... zelfs de ongedierte bestrijding (van de gemeente) kon ze niet wegkrijgen... het ene dierenwinkelmiddeltje dan het andere, niets hielp.
Daarom kozen wij uiteindelijk voor middeltjes via de dierenarts, toen wij ook al resistente vlooien hadden.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:34

Laulitz schreef:

Iemand? Sinds deze week boven een ware vlooienplaag. Heb gesprayd met Beaphar en vandaag met Freeguard. Nog niet echt succesvol te noemen :( Op dit moment twee soepborden met zeepsop en een kaars erin. Duimen dat ik er morgen heel veel dode vlooien in vind!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 06:29

Laulitz schreef:
Ik heb nu Advantage gekocht en dat zou werken voor 3 weken. Maar dan zal ik beter niet nog is wisselen, maar gewoon hetzelfde pakken? Ik ga er namelijk vanuit dat we er over 3 weken toch nog niet volledig vanaf gaan zijn :+

Nee met 3 weken ben je er nog niet vanaf. Reken op een aantal maanden.
De hoeveelheid eitjes die zijn gelegd zijn echt enorm! 1 vlo kan tot 50 eitjes per dag leggen.
Dus tel maar uit hoeveel er al minimaal in huis liggen, en deze kunnen overal liggen, je verspreid ze namelijk ook zelf doordat je ze aan je schoenen/kleding/sokken/slippers enzovoorts mee neemt naar iedere ruimte waar je komt.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:31

Letitia1991 schreef:
Ik ben geen fan van Stronghold, en onze hele kattenstichting ook niet :o we hebben er te vaak slechte resultaten mee gehad. Het is bovendien enorm duur. Frontline werkt ook niet meer voldoende. Advantage geen ervaring mee, we zijn nu overgestapt naar een vrij nieuw en heel betaalbaar product: Eliminall. Dat zijn pipetjes en wij hebben er intussen meerdere vlooienplagen mee weggekregen :j natuurlijk ook je omgeving niet vergeten te behandelen met spray, wassen en stomen :)

Dit is eerste klas troep zeg. Heb 8 katten en vier van hun werden helemaal kaal in hun nek van deze troep. Heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:37

Ik zweer bij Bolfo Gold of Advantage/Advantix! Met 4 katten in huis, 1 buiten is het prima onder controle te houden.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 07:40

Pendrag schreef:
Laulitz schreef:

Iemand? Sinds deze week boven een ware vlooienplaag. Heb gesprayd met Beaphar en vandaag met Freeguard. Nog niet echt succesvol te noemen :( Op dit moment twee soepborden met zeepsop en een kaars erin. Duimen dat ik er morgen heel veel dode vlooien in vind!

Ik ga bestellen voor de binnenkatten hun verblijf: http://www.medpets.be/bolfo+fleegard+fogger/
En deze voor de andere ruimten: http://www.medpets.be/bolfo+fleegard+spray/

Bakjes met lichtjes erin werken hier niet echt, alleen bij de binnenkatten had ik er wat te pakken (stuk of 7 maar daar zitten echt veel vlooien heb ik gister ontdekt...) maar we geven de hoop nog niet op :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:02

ik spray trouwens preventief met een schoonmaakazijn oplossing, dat beschadigt de eitjes dermate dat ze niet meer uitkomen .
heb ik ook gedaan toen we vorig jaar dus wel een vlooienprobleem hadden, de vloeren, maar ook meubels sprayde ik er mee in. dat heeft hier indertijd goed geholpen naast de hond behandelen.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:00

deflin schreef:
Letitia1991 schreef:
Ik ben geen fan van Stronghold, en onze hele kattenstichting ook niet :o we hebben er te vaak slechte resultaten mee gehad. Het is bovendien enorm duur. Frontline werkt ook niet meer voldoende. Advantage geen ervaring mee, we zijn nu overgestapt naar een vrij nieuw en heel betaalbaar product: Eliminall. Dat zijn pipetjes en wij hebben er intussen meerdere vlooienplagen mee weggekregen :j natuurlijk ook je omgeving niet vergeten te behandelen met spray, wassen en stomen :)

Dit is eerste klas troep zeg. Heb 8 katten en vier van hun werden helemaal kaal in hun nek van deze troep. Heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Wat gek, ik en mijn moeder hebben het ook gebruikt, ik 4 katten en zij 5, geen problemen gehad. Verder ook geen problemen in de stichting met de opvangkatten. We kopen het bij de DA in België, op zijn aanraden, maar misschien doen ze er in NL iets geks in of zo :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:44

@ Letitia: misschien scheelt het of katten veel buiten komen en veel met andere katten in aanraking komen... ik kan me voorstellen dat katten dan vaker "besmet" worden met vlooien en dat er dan misschien meer kans is op een besmetting met resistente vlooien, dan wanneer katten de hele tijd binnen zitten en niet in aanraking komen met andere katten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:12

ik denk niet dat resistente vlooien het probleem zijn als ze kaal worden in de nek na het druppelen ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:14

Sonja_vR schreef:
ik denk niet dat resistente vlooien het probleem zijn als ze kaal worden in de nek na het druppelen ;)

Dat ze kaal worden is raar ja, dan klopt er iets niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:17

sja, het kan gewoon een gevoeligheid voor 1 van de stoffen zijn , hoeft verder niet direct te betekenen dat het troep is , ik heb dieren gehad die overgevoelig tot allergisch reageerden op spullen die gewoon van goede kwaliteit waren en veilig in gebruik , verkregen via de DA, in zekere zin zijn al die reguliere anti vlooien middelen natuurlijk gewoon troep, het blijft insecticide , dus zullen er allicht dieren zijn die er op reageren in negatieve zin.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:29

Dan is het wel heel raar dat er vier van de acht kale nekken kregen, heb dat echt nog nooit gehad, met geen enkele middel. https://www.dierapotheker.nl/product/38 ... 6-pipetten
Bovenstaande heb ik toen gekocht. En ontvlooi regelmatig met verschillende middelen ivm resistentie.
Ben er momenteel vanaf (althans heb nog geen vlo weer gezien ;) ) maar zoals ik al zei met grondig schoonmaken met de stoomreiniger en twee keer daags stofzuigen en NIET dweilen. Dacht altijd dat dweilen zo goed was, maar de da vertelde mij dat dat juist averechts werkte. Je kunt ze trouwens ook laten inspuiten bij de da met een middel, die werkt een half jaar. Is alleen 110 euro p.k. Ongeveer.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:47

Zoolgangster schreef:
@ Letitia: misschien scheelt het of katten veel buiten komen en veel met andere katten in aanraking komen... ik kan me voorstellen dat katten dan vaker "besmet" worden met vlooien en dat er dan misschien meer kans is op een besmetting met resistente vlooien, dan wanneer katten de hele tijd binnen zitten en niet in aanraking komen met andere katten.

Dat kan, durf ik niet met zekerheid zeggen. Wij hebben allemaal binnenkatten in ieder geval. Ze hebben toen vlooien gekregen via 2 opvangkatten die met vlooien binnenkwamen waarvan er een paar van die gezellige beestjes de frontline (die ik toen dus voor het laatst gebruikte) stiekem hadden overleefd :=

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 17:05

Sonja_vR schreef:
ik spray trouwens preventief met een schoonmaakazijn oplossing, dat beschadigt de eitjes dermate dat ze niet meer uitkomen .
heb ik ook gedaan toen we vorig jaar dus wel een vlooienprobleem hadden, de vloeren, maar ook meubels sprayde ik er mee in. dat heeft hier indertijd goed geholpen naast de hond behandelen.

Wat is die schoonmaakazijn oplossing? Wat zit daar in? :+

deflin schreef:
maar zoals ik al zei met grondig schoonmaken met de stoomreiniger en twee keer daags stofzuigen en NIET dweilen. Dacht altijd dat dweilen zo goed was, maar de da vertelde mij dat dat juist averechts werkte. Je kunt ze trouwens ook laten inspuiten bij de da met een middel, die werkt een half jaar. Is alleen 110 euro p.k. Ongeveer.

Okay, niet dweilen staat genoteerd! Dat inspuiten klinkt heel leuk maar 110 euro voor 3 katten en een hond wordt toch een beetje een duur grapje :+

Voorlopig hebben we in huis nog geen vlooien gezien, alleen op de zolder/kamer van de binnenkatten zitten er veel en in mijn slaapkamer zitten er een paar :+ De advantage heeft al goed geholpen maar nog niet voldoende. Maar in de gebruiksaanwijzing staat dat dat kan gebeuren en dat je dan na een paar dagen de behandeling moet herhalen. Ik ben nu dus aan het wachten op de bestelling van medpets dan is het gelijk ontwormen en omgevingsspray en alles erbij. We merken al wel dat het minder wordt, beestjes krabbelen al minder!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:33

Maar tegelijk ontwormen en tegen vlooien behandelen is niet handig. dat is een aardige aanslag op de dierenlijfjes.