damian23 schreef:Ik bedoelde dat als hun kruisband gescheurd is dat ze kreupel blijven lopen (hoewel je uitzonderingen hebt). Niet erna. Mijn hond is echt super goed gerevalideerd. Het was wel zwaar om haar drie maanden rustig te houden. Haar pootje staat nu wat anders maar voor de rest zie je niks aan haar.
inderdaad, als ze na een weekje nog kreupel is dan naar de dierenarts. Als je nu gaat zal de da waarschijnlijk ook 14 dagen lijnrust en rymaldi voorschrijven.
Ik heb trouwens ook een keertje gehad dat de hond kreupel was met opstaan, drie passen deed en toen weer gewoon liep. Toen bleek ze een gescheurd nageltje te hebben wat dus pijn deed als het nageltje de grond raakte tijdens het opstaan. Dus het is altijd erg lastig om van achter een pc te beoordelen wat iets is. Gelukkig hebben we daar dierenartsen voor.
hier een tijd geleden met de hond gehad. twee dagen flink kreupel, derde dag toch maar naar de dierenarts omdat het niet vanzelf over wilde gaan en te weinig verbetering.. Ze liep na het opstaan met een hanepoot zoals je die bij paarden wel eens ziet.. dus ik maakte mij toch wat bezorgd over eventuele neurologische aandoeningen.
stap daar uit de auto, madam in haar achteruit over de drempel.. Geen kik.. niets te zien, alleen lichte knars in het gewricht (ja ook mijn hond heeft lichte ouderdomsreuma, lol stelletje oude knarren hier).
DA vraagt om haar buiten op steen te laten draven en stappen.. NIETS TE ZIEN. Wonderbaarlijke genezing die mij 30 euro heeft gekost (lichste ontstekingsremmers meegekregen voor het geval het een reumatische aanval was, op de gok dus.. was daar niet echt heel gelukkig mee).