Zolang je in de bebouwde kom loopt hoort een hond aangelijnt Tenzij anders wordt aangegeven (losloop gebied bv)
har166 schreef:Uhm hoe komen sommige mensen erbij dat het verplicht is om je hond aan te lijnen? In sommige stukken bos en steden is dat zo maar niet in ieder dorp of stuk natuur. Mijn hondje loopt aan de lijn totdat we het dorp uit zijn en dan laat ik hem daar los, maar dat komt omdat ie anders heel blij het dorp uit rent en misschien zo onder een auto loopt. De hond van mijn vader is echter super braaf en onder appel en die sjokt gewoon los mee.
TS, heb je enig idee waarom de buurman met zijn moeder samenwoont? Heeft zij een slechte gezondheid of heeft hij wellicht een beperking?
Ik zou een gesprek aangaan met de beide buren, dat zij ( ook ) overlast veroorzaken en dat je dat eerst met hen wil bespreken voordat je naar de woningstichting gaat. Koekje van eigen deeg, maar dan netter opgelost. Daarnaast vind ik dat stroomdraadje ook een goed idee, want dat helpt ook goed tegen hun kat, je wil niet dat je baby zometeen door de kattenpoep kruipt. Daarnaast ( bedenk ik me net ) als de buren al last hebben van een twee keer in de week blaffende hond, wacht maar tot de baby iedere nacht gaat huilen XD