buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:51

Betadine, wat gemeen haahhah, maar misschien wel effectief :+ moet je wel net zo'n buurman hebben die dan ook echt stopt, en niet denkt van ohh komt wel goed dus ik ga gewoon vrolijk door.

Maarja wanneer je dat zegt zal dat zich wel snel verspreiden in de buurt ben ik bang. Denk niet dat dit de situatie beter maakt. Lekker diervriendelijk is het niet, ookal is het alleen zeggen. En dat gaat ook wel weer erg ver

sneeuwpop

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:58

Ookal heb je een rare buur. Vind wel dat je er makkelijk van uit gaat dat je hond niks doet, terwijl je dat niet kan weten.

Opnemen is dan denk ik de beste manier of idd je hond meenemen of binnen houden als je van huis gaat.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:58

Uhm hoe komen sommige mensen erbij dat het verplicht is om je hond aan te lijnen? In sommige stukken bos en steden is dat zo maar niet in ieder dorp of stuk natuur. Mijn hondje loopt aan de lijn totdat we het dorp uit zijn en dan laat ik hem daar los, maar dat komt omdat ie anders heel blij het dorp uit rent en misschien zo onder een auto loopt. De hond van mijn vader is echter super braaf en onder appel en die sjokt gewoon los mee.

TS, heb je enig idee waarom de buurman met zijn moeder samenwoont? Heeft zij een slechte gezondheid of heeft hij wellicht een beperking?

Ik zou een gesprek aangaan met de beide buren, dat zij ( ook ) overlast veroorzaken en dat je dat eerst met hen wil bespreken voordat je naar de woningstichting gaat. Koekje van eigen deeg, maar dan netter opgelost. Daarnaast vind ik dat stroomdraadje ook een goed idee, want dat helpt ook goed tegen hun kat, je wil niet dat je baby zometeen door de kattenpoep kruipt. Daarnaast ( bedenk ik me net ) als de buren al last hebben van een twee keer in de week blaffende hond, wacht maar tot de baby iedere nacht gaat huilen XD

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:02

DatBenIkNou schreef:
Ayasha schreef:
Waarom niet? Het is toch haar tuin?
Die kat van de buur loopt ook zonder toezicht buiten en die blijft niet in zijn tuin.

Als ik hem het kussen zou zien nat gooien zou ik verhaal gaan halen, dan ben je andermans bezit aan het beschadigen. Wb het gesprek: gewoon er bij gaan staan. 'Nou mijnheer, zegt u het nu maar eens.'

Haar tuin, maar ook haar hond. Het zijn 'huisdieren' hé? Ik heb zelf ook 2 honden, en ik zorg dat mensen gewoon geen last hebben van het feit dat ik graag dieren heb. Dus poep opruimen, aanlijnen waar dat moet en geen geblaf of andere overlast. We wonen nu eenmaal allemaal niet op in een hutje op de hei, dus je hebt gewoon rekening te houden met je omgeving. De buurman ervaart het als overlast. Het is een kleine moeite de honden gewoon binnen te houden.

Ik dacht ook dat het een kleine moeite was om je kat in je tuin te houden, bokt leerde me anders. :D ik zou niet weten waarom je je eigen hond niet in je eigen goed af gezette tuin zou mogen laten. Zeker niet als je langs iemand met katten en duiven woont. Zeker die laatste kunnen flink herrie maken.
Had ie die hond van begin af aan met rust gelaten zou die nu veel minder reageren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:03

Zolang je in de bebouwde kom loopt hoort een hond aangelijnt Tenzij anders wordt aangegeven (losloop gebied bv)

har166 schreef:
Uhm hoe komen sommige mensen erbij dat het verplicht is om je hond aan te lijnen? In sommige stukken bos en steden is dat zo maar niet in ieder dorp of stuk natuur. Mijn hondje loopt aan de lijn totdat we het dorp uit zijn en dan laat ik hem daar los, maar dat komt omdat ie anders heel blij het dorp uit rent en misschien zo onder een auto loopt. De hond van mijn vader is echter super braaf en onder appel en die sjokt gewoon los mee.

TS, heb je enig idee waarom de buurman met zijn moeder samenwoont? Heeft zij een slechte gezondheid of heeft hij wellicht een beperking?

Ik zou een gesprek aangaan met de beide buren, dat zij ( ook ) overlast veroorzaken en dat je dat eerst met hen wil bespreken voordat je naar de woningstichting gaat. Koekje van eigen deeg, maar dan netter opgelost. Daarnaast vind ik dat stroomdraadje ook een goed idee, want dat helpt ook goed tegen hun kat, je wil niet dat je baby zometeen door de kattenpoep kruipt. Daarnaast ( bedenk ik me net ) als de buren al last hebben van een twee keer in de week blaffende hond, wacht maar tot de baby iedere nacht gaat huilen XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:12

Ik zou zeggen: laat je niet zo opnaaien, wees de verstandigste en timmer die schutting dicht. Ben jij van het gegluur en geruzie af en wordt je veel minder geconfronteerd met de aanblik van je vervelende buurman. Bespaart je een hoop gestress, iets wat je toch al niet kan gebruiken tijdens je zwangerschap en kraamtijd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:12

Ik zou me vooral zorgen maken of zo'n kerel niet een worstje met rattengif over de schutting zou gooien als ik niet thuis was......mijn hond ging mooi naar binnen!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 08:18

Mijn hond opsluiten van 1 tot 7 in huis gaat me te ver, mijm hond is graag buiten en daarbij heb ik mijn tuin omheind voor de hond, ik woon in een straat waar veeeel honden zijn rn ik zelf ook last heb van de overburen hun hond die snachts in de kennel zitten en veel blaffen,

En mbt aanlijnen, mijn tuin is pas sinds 3 weken omheind, daarvoor had ik enkel een draadje en liep mijn hond wel is naar het uitlaat veldje, iedereen kent mijn hond, ook honden uit de buurt, hij speelt wanneer het mag en hij negeert ze wanneer ze uitgelaten worden. Dus mbt het aanlijnen is er miemand die er last van heeft mijn hond hb ik ondrr controle

Er staat nergens toch dat iemand klaagt over dat mijn hond los loopt? Vele honden lopen hier los, woon vlak bij Bos /veld

Mijn buurjongen de zoon vd buurman loopt ook wel is bij mij achter thuis om een hark te lenen oid ook dan is mijn hond niet vals en toen ik nog niks omheind had zag de hond ook de nare buurman dagelijks!

Mijn hond slaapt veel en vermaakt zich prima ls ik er niet ben

Camera ophangen is indd een optie!

Ik heb nu het stukje waar de hond dan zogenaamd bij omhoogdspringt mijn tuin tafel voor gezet, en hoorfe net de buurmsn met fe boormachine in fe weer

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 08:23

safina schreef:
Ik zou zeggen: laat je niet zo opnaaien, wees de verstandigste en timmer die schutting dicht. Ben jij van het gegluur en geruzie af en wordt je veel minder geconfronteerd met de aanblik van je vervelende buurman. Bespaart je een hoop gestress, iets wat je toch al niet kan gebruiken tijdens je zwangerschap en kraamtijd.

Nadat ik net mijn hele tuin heb op geknapt heb ik geen budget meer om dat ook nog is te doen,..

Verder een gesprek aan gaan kan ik in ieder geval nog is proberen, maar voor mij zijn er in 4 jaar tijd 3 mensen verhuisd uit mijn huis, wat ik hoor door de buurman, maar dan heeft ie aan mij wel een uitdaging

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 08:27

-O-
Billy schreef:
Ik zou me vooral zorgen maken of zo'n kerel niet een worstje met rattengif over de schutting zou gooien als ik niet thuis was......mijn hond ging mooi naar binnen!

Maar dan straf ik mijn hond en zou ik mijn kat nu ook moeten opsluiten dat kan toch niet!

Maar hier had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zal strax meteen Naar hem toe gaan en op een normale manier te zeggen zoals met dat water gisterr dan schiet ik zn duiven iit de boom en als ie er ook maar aan denkt om mn hond iets te geven dan woont ie daar niet veilig

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:30

Maar is het nou huur of koop? Huurhuis kun je ook nog bij de woningbouw aankloppen, die willen wel eens mediators inzetten. EN tja hond los is je eigen keuze maarvoor nu zou ik hem even aanlijnen.. Geef die vent nou geen extra munitie, want of je hond last veroorzaakt of niet als hij klaagt kan het je wel een boete opleveren.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:30

Ik zou het ook tegen je buurman zeggen als je besluit een camera op te hangen. Eventueel onder het mom van 'dan kan ik zien of de hond overlast bezorgd' o.i.d. Dan denkt hij ook wel drie keer na voordat hij een keer besluit iets met je hond uit te halen :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:32

Bon_charmeur schreef:
-O-
Billy schreef:

Maar dan straf ik mijn hond en zou ik mijn kat nu ook moeten opsluiten dat kan toch niet!

Maar hier had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zal strax meteen Naar hem toe gaan en op een normale manier te zeggen zoals met dat water gisterr dan schiet ik zn duiven iit de boom en als ie er ook maar aan denkt om mn hond iets te geven dan woont ie daar niet veilig

Dat vind ik niet normaal zeggen, dat is gewoon bedreigen, en dat is strafbaar....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:36

Flinke braamstruik voor de schutting. Dan groeit het vanzelf dicht en kan de buurman er niet overheen. Maar dit soort potentiële stalkers kun je beter op film zetten. Keiharde bewijzen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 08:38

Choco het is huur

En Billy bedreigen vind ik minder erg dan dierenmishandeling!

Moet er niet aan denken!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:39

Ik zou gewoon met hem een gesprek aangaan, met begeleiding van de wijkagent.
Hij heeft overlast van je hond. Tja heel vervelend, maar jij van zijn kat, die in je tuin komt, de duiven die op je schutting schijten. Je woont toch naast elkaar en dat zul je toch met elkaar moeten proberen te leven.

Ik zou ook zeker de woningstichting op de hoogte stellen, zeker als er in vier jaar tijd al drie mensen in het huis hebben gewoond. Zij kunnen dat zo nakijken en door hun op de hoogte te stellen voorkom je wel dat jij straks wordt aangewezen als aanleiding voor conflict en veroorzaker van problemen.

Misschien is er wel iets waar je hem mee kunt indammen. Heeft hij bijvoorbeeld een duiventil, zo ja is er wel een bouwvergunning voor afgegeven? Werkt hij of werkt hij misschien wel zwart? Vaak als je dit soort mensen met hun fouten confronteert is het gezeur snel over. Aan de andere kant moet je je wel afvragen of je dit wel wilt doen. Praten met een wijkagent er bij is meestal de beste oplossing.

Ik zou niet gelijk dreigen met ik doe je duiven iets aan....je gooit dan water op hete olie. Dan komen jullie er nooit samen uit.

Met betrekking over het loslopen, we kunnen daar wel een hele discussie over voeren, maar daar gaat het in dit topic niet over.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:41

Camera ophangen, of simpeler/goedkoper: zet skype op je computer en telefoon. Stel skype op de pc zo in dat hij automatisch opneemt als je belt (even nieuw account aanmaken en dus niemand anders accepteren als vriend daar) en zet de computer/webcam zo voor het raam dat je de tuin goed ziet. Zorgen dat 'ie niet op slaapstand gaat uiteraard, en je kan elk moment bellen om de hond in de gaten te houden. Zo doen wij dat ook.
Edit: Bramenstuik planten zou ik niet doen; dat groeit als een tierelier, krijg je haast niet meer weg en de doorns zijn nog gevaarlijk voor de hond ook als hij er in springt.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 18-07-14 08:43, in het totaal 2 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:42

Door vriendelijk te blijven en beleefd bij dit soort mensen bereik je meestal helemaal niets. Dan beleven ze er juist plezier aan. Heb zelf in zo gebouwencomplex gewoond met kleine gebouwen van 2 verdiepen en een grote gedeelde parking. Die oudjes maakten het daar een hel om te leven. Dan stond je auto op de witte lijn. Dan was je hond een gevaarlijk dier, terwijl er nooit iets is voorgevallen. Dan is het weer dit en dan weer dat. Die maakten er daar een spelletje van om elkaar steeds op de regels te wijzen en elkaar het bloed onder de nagels te halen.
Ben benieuwd hoe vriendelijk jij zou blijven als iemand emmer water over je hond zijn bench gooit.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 08:42

Bridget je hebt gelijk,.. Maar vind raar eerst zeurt ie over paar haren en nu is mn hond opeens vals

Scw is dat gewoon mogelijk joh? Ik zal meteen is kijke dadelijk

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:43

bridgetF schreef:
Misschien is er wel iets waar je hem mee kunt indammen. Heeft hij bijvoorbeeld een duiventil, zo ja is er wel een bouwvergunning voor afgegeven? Werkt hij of werkt hij misschien wel zwart? Vaak als je dit soort mensen met hun fouten confronteert is het gezeur snel over. Aan de andere kant moet je je wel afvragen of je dit wel wilt doen. Praten met een wijkagent er bij is meestal de beste oplossing.

Vind ik een goed idee :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:44

Bon_charmeur schreef:
Bridget je hebt gelijk,.. Maar vind raar eerst zeurt ie over paar haren en nu is mn hond opeens vals

Scw is dat gewoon mogelijk joh? Ik zal meteen is kijke dadelijk

Jahoor, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel (knopje "automatisch opnemen" is nogal verstopt in de instellingen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:49

Bon_charmeur schreef:
safina schreef:

Nadat ik net mijn hele tuin heb op geknapt heb ik geen budget meer om dat ook nog is te doen,..

Je hebt toch ook budget om een camera op te hangen? En er staat al een hek van 1.80 hoog, toch? Daar kan je zo lang een zeil tegenaan hangen, tot je gespaard hebt voor wat beters. Of van die rieten matten. Dat is mooier en ze kosten ook geen drol.

Waar een wil is, is een weg hoor. ;)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:11

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:22

Bon_charmeur schreef:
Choco het is huur

Moet er niet aan denken!

Maar in Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus om nu meteen te gaan bedreigen is ook niet netjes dan, want je hebt geen bewijs dat hij echt iets van plan is. Je baseert dat nu op een onderbuikgevoel (dat ik overigens goed snap, ik zou ook voor de dood zijn dat er zoiets gaat gebeuren).

Ik vind die tip een goede om naar je buurman te gaan en te zeggen dat je een camera opgehangen hebt om te zien wat de hond doet. Je haalt daarmee de wind uit zijn zeil. Want enerzijds geef je hem het idee dat je zijn klacht serieus neemt en anderzijds weet hij dat hij niets moet flikken want dan staat het op camera.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:03

Bon_charmeur schreef:
Choco het is huur

Moet er niet aan denken!

Zie maar dat je hem niet op ideeën brengt.