Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ossi schreef:Ik vertrouw dat soort honden nooit en hun baasjes nog minder. Het is altijd een bepaald slag volk dat dat soort honden neemt. Ik zou aangifte doen, maar ik heb geen idee of het daar veel te laat voor is. Die mensen moeten een enorm hekwerk om hun tuin plaatsen zodat die honden nooit meer los rond kunnen lopen door de buurt, maar daar hebben ze natuurlijk ook geen geld voor...
Betalen gaan ze toch niet.

saarie schreef:Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.
saarie schreef:Dat bedoel ik ook inderdaad. Het gaat me niet zozeer om het geld maar meer dat ik het een belachelijke gang van zaken vind en me serieus zorgen maak over de veiligheid. Ik ben gewoon echt heel kwaad en verbaasd.
ben ook absoluut niet uit op heisa. Van een WA-verzekering heeft de beste man echt wel gehoord, hij heeft een eigen bedrijf in glazenwassen. Maargoed, ik zal het zeker meenemen in het gesprek. Morgen gaan we samen even langs. Maar punt blijft dat vriendlief en ik het oneens zijn. Ik vind het fijn om de verschillende meningen hier te lezen en te zien dat ik toch wel sterk sta in mijn punt. Het geld is inderdaad niet het belangrijkste, we kunnen het wel missen, maar op deze manier is het gewoon niet opgelost. saarie schreef:Oh ik ben heel rustig hoor, geen probleemben ook absoluut niet uit op heisa. Van een WA-verzekering heeft de beste man echt wel gehoord, hij heeft een eigen bedrijf in glazenwassen. Maargoed, ik zal het zeker meenemen in het gesprek. Morgen gaan we samen even langs. Maar punt blijft dat vriendlief en ik het oneens zijn. Ik vind het fijn om de verschillende meningen hier te lezen en te zien dat ik toch wel sterk sta in mijn punt. Het geld is inderdaad niet het belangrijkste, we kunnen het wel missen, maar op deze manier is het gewoon niet opgelost.
saarie schreef:Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.
) maura schreef:Dat je boos bent is logisch en begrijpelijk, maar daar los je de zaak niet mee op. Ik zou persoonlijk misschien nog wel meer geld gevraagd hebben, even afhankelijk van hoe erg je spullen (zoals de slaapkamerdeur) zijn toegetakeld en hoe moeilijk het voor jezelf is om dat op eigen kosten te herstellen.
Wat is hier voor jou het belangrijkst? Het geld komt - als ik goed begrijp -op de tweede plaats. Voor je buren is het geld blijkbaar een groter probleem. Kennelijk schamen ze zich daar een beetje voor, want ze vermijden contact. Terwijl ze wél begrijpen hoe jij je voelde toen het gebeurde, anders had buurvrouw niet meteen aangeboden de kosten te vergoeden en hadden ze geen bloemen en speeltjes voor je kat gebracht.
Voor jou is volgens mij belangrijk dat je kat goed herstelt en weer gewoon in de tuin durft. Daarbij wil je graag zeker weten dat dit nooit weer kan gebeuren. Ik zou dáár dus met de buren over gaan praten. Nodig ze uit voor een kop koffie en vertel ze dat het geld voor jou niet het belangrijkste is zolang je zeker weet dat je kat voortaan veilig is. Kijk wat daar aan gedaan kan worden. Misschien kunnen de buren op cursus met de honden, ze een muilkorf omdoen als ze buiten lopen, ze in de tuin vast leggen, bedenk het maar. Maar ik denk dat je daar meer mee opschiet dan met de volle 160 euro en nooit meer rustig zitten als je kat buiten is.
saarie schreef:Van een WA-verzekering heeft de beste man echt wel gehoord, hij heeft een eigen bedrijf in glazenwassen. Maargoed, ik zal het zeker meenemen in het gesprek.

kimmie261 schreef:waarom keert een wa verzekering niet uit,als een hond ontsnapt en schade maakt is toch juist daar de verzekering voor??
dat is toch niet met opzet gebeurd??
Ossi schreef:saarie schreef:Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.
Ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ook echt een klote situatie![]()
Desondanks denk ik dat aangifte doen wel het beste werkt, hopelijk worden ze er op gewezen dat ze een groot hek om hun tuin moeten zetten, of beter nog, worden de honden ingeslapen. Ze hebben schijnbaar geen controle over die honden.
Je kunt het de honden ook niet echt kwalijk nemen, want het is hun natuur, maar hun baasjes des te meer, want die moeten zorgen dat ze altijd boven de honden staan in hiërarchie. Ik zei het al eerder, het is altijd een bepaald slag volk met dit soort honden, een soort machocultuur hangt er omheen.
Dat soort honden zijn gewoon niet te houden als ze los gaan en daarom zouden dit soort honden verboden moeten zijn als je het mij vraagt. (kom er maar in liefhebbers)
Blijft er weinig over qua honden. .. 
quartel schreef:kimmie261 schreef:waarom keert een wa verzekering niet uit,als een hond ontsnapt en schade maakt is toch juist daar de verzekering voor??
dat is toch niet met opzet gebeurd??
De honden zijn niet ontsnapt maar liepen gewoon los.
Dat maakt net dat verschil.
Alleen de verzekering was er niet bij dus kunnen ze ook ontsnapt zijn