Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:36

Ik had ze ook het hele bedrag laten betalen. En echt geen cent minder.
Die hond had daar niet mogen zijn.

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Mijn overbuurman nam iemand mee naar ons en die had een duitse herder bij ons op het terrein los lopen. (geen toestemming)
Die zag op den duur mijn kat thuis komen en die vloog achter mijn kat aan de schuur in.
Veel kabaal en gejank van beide kanten. Kat in shock en hond aangepakt door mijn kat en later door de eigenaar.
Ouders zijn direct met de kat naar de Da gegaan. En heeft 2 bezoeken aan de Da gebracht en moest 2 weken aan de antibiotica en pijnstilling.

Deze eigenaar van de hond heeft direct de Wa verzekering ingeschakeld en die hebben alles betaald.
De eigenaar is nog een paar keer langs geweest om te kijken hoe het met de kat is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:36

Ossi schreef:
Ik vertrouw dat soort honden nooit en hun baasjes nog minder. Het is altijd een bepaald slag volk dat dat soort honden neemt. Ik zou aangifte doen, maar ik heb geen idee of het daar veel te laat voor is. Die mensen moeten een enorm hekwerk om hun tuin plaatsen zodat die honden nooit meer los rond kunnen lopen door de buurt, maar daar hebben ze natuurlijk ook geen geld voor...
Betalen gaan ze toch niet.

Wat een kul. Hier zitten drie soortgelijke honden. Die staan wel degelijk onder Appèl. Lekker vooroordeel weer. :x :roll:

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:37

Wanneer de hond los loopt valt dit helaas niet onder je WA verzekering is mijn ervaring.

Mijn hond is aangevallen geweest door een andere hond die zichzelf lost heeft getrokken uit de lijn samen met nog een andere hond van dezelfde eigenaar verzekering dekt de schade niet :n

Ik zou zeggen voet bij stuk houden, ik baal nog steeds dat ik achteraf geen aangifte heb gedaan bij de politie destijds. De eigenaar in mijn geval heeft er niets van op gestoken en loopt nu met 2 honden rond die mijn inzien gewoon gevaarlijk zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:37

Wat een gedoe zeg.
Hij heeft gezegd te betalen en dat moet hij dan ook gewoon doen, niets delen.
Hun honden hebben schade aangericht en zijn hun verantwoording. Snap goed dat je je poot stijf wilt houden.

Mijn zus heeft het meegemaakt in het bos echter. Hond van andere mensen daagde de hond van mijn zus uit, deze wilde spelen maar de andere hond vond dit achteraf niet zo geslaagd, hierdoor tilde de man zijn hond op, hond van mijn zus sprong daardoor omhoog en schampte iets de hond (had haar in zijn bek) en helaas een winkelhaak in de kleding. Man gaf direct toe dat hij fout was door de hond op te tillen, want ja dit was al zo vaak gebeurt...... Mijn zus wilde geen gedoe en bood ook direct aan om rekeningen te betalen van eventueel een dierenarts en de gescheurde kleding. Dus adressen uitgewisseld. Komt ze bij hun thuis aan staat die man buiten op straat in geuren en kleuren te vertellen aan buren en de boel aan te dikken. Ach de dierenarts was niet nodig geweest maar als mijn zus toch aanbood om te betalen dan zijn we er maar heen gegaan ook al was het voor niets, en ja dat shirt was al zo oud maar met een bonnetje van een recent zeer duur aangekocht shirt had hij er toch nog wat aan over gehouden... Totdat hij doorhad dat mijn zus achter hem stond... Oeps, sta je dan met je goede gedrag. Mijn zus heeft woord gehouden en wilde geen gezeur.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:38

Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:39

Dat je boos bent is logisch en begrijpelijk, maar daar los je de zaak niet mee op. Ik zou persoonlijk misschien nog wel meer geld gevraagd hebben, even afhankelijk van hoe erg je spullen (zoals de slaapkamerdeur) zijn toegetakeld en hoe moeilijk het voor jezelf is om dat op eigen kosten te herstellen.

Wat is hier voor jou het belangrijkst? Het geld komt - als ik goed begrijp -op de tweede plaats. Voor je buren is het geld blijkbaar een groter probleem. Kennelijk schamen ze zich daar een beetje voor, want ze vermijden contact. Terwijl ze wél begrijpen hoe jij je voelde toen het gebeurde, anders had buurvrouw niet meteen aangeboden de kosten te vergoeden en hadden ze geen bloemen en speeltjes voor je kat gebracht.

Voor jou is volgens mij belangrijk dat je kat goed herstelt en weer gewoon in de tuin durft. Daarbij wil je graag zeker weten dat dit nooit weer kan gebeuren. Ik zou dáár dus met de buren over gaan praten. Nodig ze uit voor een kop koffie en vertel ze dat het geld voor jou niet het belangrijkste is zolang je zeker weet dat je kat voortaan veilig is. Kijk wat daar aan gedaan kan worden. Misschien kunnen de buren op cursus met de honden, ze een muilkorf omdoen als ze buiten lopen, ze in de tuin vast leggen, bedenk het maar. Maar ik denk dat je daar meer mee opschiet dan met de volle 160 euro en nooit meer rustig zitten als je kat buiten is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:41

saarie schreef:
Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.

Precies, het gaat hier gewoon om fatsoen, dit moet je niet willen dat je weet dat je je buren iets beloofd hebt en dan zo gaat doen.....
Als ze het niet in een keer kunnen betalen kan je dat altijd aangeven en voor een oplossing komen maar ga niet zo doen! Bah!

saarie

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:42

Dat bedoel ik ook inderdaad. Het gaat me niet zozeer om het geld maar meer dat ik het een belachelijke gang van zaken vind en me serieus zorgen maak over de veiligheid. Ik ben gewoon echt heel kwaad en verbaasd.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:46

saarie schreef:
Dat bedoel ik ook inderdaad. Het gaat me niet zozeer om het geld maar meer dat ik het een belachelijke gang van zaken vind en me serieus zorgen maak over de veiligheid. Ik ben gewoon echt heel kwaad en verbaasd.

Dat kan je ze beter op een rustige manier gewoon vertellen dan dat je er echt ruzie over gaat krijgen.
Met ruzie loop je er nooit meer op je gemak langs of zit je op je gemak in je tuin zonder je dood te ergeren.
Als je gaat praten behoud je de rust die je nodig heb normaal te kunnen wonen als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben ook van mening dat ze gewoon moeten betalen hoor....begrijp me niet verkeerd.
Maar het is misschien het overwegen van oplossingen waard om het rustig te houden voor jezelf.
Misschien weten ze niet eens dat ze het via de WA kunnen regelen

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:47

Zoals sommige al aangegeven hebben kunnen ze dit niet verhalen op hun verzekering, hond was los dus betalen ze niet uit.
Ik zou inderdaad ook de buren nogmaals aanspreken en zeggen dat je dit graag opgelost wilt hebben zoals ze ook beloofd hebben.
Lastig dat wel, zou het zelf ook niet leuk vinden om achter het geld aan te moeten.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:49

Oh ik ben heel rustig hoor, geen probleem :D ben ook absoluut niet uit op heisa. Van een WA-verzekering heeft de beste man echt wel gehoord, hij heeft een eigen bedrijf in glazenwassen. Maargoed, ik zal het zeker meenemen in het gesprek. Morgen gaan we samen even langs. Maar punt blijft dat vriendlief en ik het oneens zijn. Ik vind het fijn om de verschillende meningen hier te lezen en te zien dat ik toch wel sterk sta in mijn punt. Het geld is inderdaad niet het belangrijkste, we kunnen het wel missen, maar op deze manier is het gewoon niet opgelost.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:51

saarie schreef:
Oh ik ben heel rustig hoor, geen probleem :D ben ook absoluut niet uit op heisa. Van een WA-verzekering heeft de beste man echt wel gehoord, hij heeft een eigen bedrijf in glazenwassen. Maargoed, ik zal het zeker meenemen in het gesprek. Morgen gaan we samen even langs. Maar punt blijft dat vriendlief en ik het oneens zijn. Ik vind het fijn om de verschillende meningen hier te lezen en te zien dat ik toch wel sterk sta in mijn punt. Het geld is inderdaad niet het belangrijkste, we kunnen het wel missen, maar op deze manier is het gewoon niet opgelost.

Voor morgen even op 1 lijn zien te komen.......anders vragen of hij ondanks een andere mening toch op dat moment even achter je wil komen staan.
Wel een bagger situatie hoor.........Ik hoop dat jullie tevreden uit dat gesprek gaan komen.

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:55

saarie schreef:

Ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ook echt een klote situatie :(:)
Desondanks denk ik dat aangifte doen wel het beste werkt, hopelijk worden ze er op gewezen dat ze een groot hek om hun tuin moeten zetten, of beter nog, worden de honden ingeslapen. Ze hebben schijnbaar geen controle over die honden.
Je kunt het de honden ook niet echt kwalijk nemen, want het is hun natuur, maar hun baasjes des te meer, want die moeten zorgen dat ze altijd boven de honden staan in hiërarchie. Ik zei het al eerder, het is altijd een bepaald slag volk met dit soort honden, een soort machocultuur hangt er omheen.

Dat soort honden zijn gewoon niet te houden als ze los gaan en daarom zouden dit soort honden verboden moeten zijn als je het mij vraagt. (kom er maar in liefhebbers :'))

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:57

maura schreef:
Dat je boos bent is logisch en begrijpelijk, maar daar los je de zaak niet mee op. Ik zou persoonlijk misschien nog wel meer geld gevraagd hebben, even afhankelijk van hoe erg je spullen (zoals de slaapkamerdeur) zijn toegetakeld en hoe moeilijk het voor jezelf is om dat op eigen kosten te herstellen.

Wat is hier voor jou het belangrijkst? Het geld komt - als ik goed begrijp -op de tweede plaats. Voor je buren is het geld blijkbaar een groter probleem. Kennelijk schamen ze zich daar een beetje voor, want ze vermijden contact. Terwijl ze wél begrijpen hoe jij je voelde toen het gebeurde, anders had buurvrouw niet meteen aangeboden de kosten te vergoeden en hadden ze geen bloemen en speeltjes voor je kat gebracht.

Voor jou is volgens mij belangrijk dat je kat goed herstelt en weer gewoon in de tuin durft. Daarbij wil je graag zeker weten dat dit nooit weer kan gebeuren. Ik zou dáár dus met de buren over gaan praten. Nodig ze uit voor een kop koffie en vertel ze dat het geld voor jou niet het belangrijkste is zolang je zeker weet dat je kat voortaan veilig is. Kijk wat daar aan gedaan kan worden. Misschien kunnen de buren op cursus met de honden, ze een muilkorf omdoen als ze buiten lopen, ze in de tuin vast leggen, bedenk het maar. Maar ik denk dat je daar meer mee opschiet dan met de volle 160 euro en nooit meer rustig zitten als je kat buiten is.

hier ben ik het ook mee eens.
Jij en je vriend staan niet op 1 lijn, daar moet je eerst uit komen. Dus vind ik niet het hele bedrag, maar wel wat terug op de veiligheid eisen een goede compromis.
Dit mag gewoon niet meer gebeuren en blijkbaar schamen die buren zich wel erg ondanks dat het niet netjes over komt.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:59

saarie schreef:
Van een WA-verzekering heeft de beste man echt wel gehoord, hij heeft een eigen bedrijf in glazenwassen. Maargoed, ik zal het zeker meenemen in het gesprek.

Heeft geen nut, keren toch niet uit ;)
In ieder geval veel succes morgen hopelijk komen jullie er onderling uit, je moet er toch langs blijven leven :j

kimmie261

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:03

waarom keert een wa verzekering niet uit,als een hond ontsnapt en schade maakt is toch juist daar de verzekering voor??

dat is toch niet met opzet gebeurd??

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:05

kimmie261 schreef:
waarom keert een wa verzekering niet uit,als een hond ontsnapt en schade maakt is toch juist daar de verzekering voor??

De honden zijn niet ontsnapt maar liepen gewoon los.
Dat maakt net dat verschil.
Alleen de verzekering was er niet bij dus kunnen ze ook ontsnapt zijn :')

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:06

Ik sluit me aan bij sneeuwpop & maura..

Maar, jeetje ik heb het met een brok in m'n keel gelezen. Arme kat... En wat een rotbeesten dat die zo gericht waren op het aanvallen..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:07

Ossi schreef:
saarie schreef:

Ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ook echt een klote situatie :(:)
Desondanks denk ik dat aangifte doen wel het beste werkt, hopelijk worden ze er op gewezen dat ze een groot hek om hun tuin moeten zetten, of beter nog, worden de honden ingeslapen. Ze hebben schijnbaar geen controle over die honden.
Je kunt het de honden ook niet echt kwalijk nemen, want het is hun natuur, maar hun baasjes des te meer, want die moeten zorgen dat ze altijd boven de honden staan in hiërarchie. Ik zei het al eerder, het is altijd een bepaald slag volk met dit soort honden, een soort machocultuur hangt er omheen.

Dat soort honden zijn gewoon niet te houden als ze los gaan en daarom zouden dit soort honden verboden moeten zijn als je het mij vraagt. (kom er maar in liefhebbers :'))

Welja... laten we alle honden die niet onder appèl staan vooral inslapen :') Blijft er weinig over qua honden. ..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:10

Die waren er bij mij een stuk minder goed afgekomen dan die 160 euro, geloof me...
Echt te zot voor woorden !
Ze mogen blij zijn dat je de schade in je slaapkamer etc niet gedeclareerd hebt.
Ook had ik direct een hek geëist, zo niet ? Aangifte gedaan.
Zijn ze nou helemaal.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:11

Hebben jullie een wijkagent? Ik zou het dan via deze weg proberen, bemiddeling. Je geeft al aan dat er niets aan gedaan is om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Het zou toch van de gekke zijn dat jij alles dicht moet timmeren om een andermans hond buiten je terrein en huis te houden. Geld of niet, je bent dan toch zo netjes dat je een regeling treft.
Waarschijnlijk is je deur ook nog beschadigd....

Honden in laten slapen is wel heel drastisch, dan mogen heel veel mensen ook wel een spuitje hebben. Kijk maar eens naar het aso-gedrag op de weg.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:11

quartel schreef:
kimmie261 schreef:

De honden zijn niet ontsnapt maar liepen gewoon los.
Dat maakt net dat verschil.
Alleen de verzekering was er niet bij dus kunnen ze ook ontsnapt zijn :')

Dit en daarnaast vallen huisdieren of dieren überhaupt niet altijd onder wa verzekering...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:12

Ze hebben zelf aangeboden de rekening volledig te betalen, ze kunnen nu niet terugkrabbelen vind ik, dat is echt aso van hun! Mooi dat ze meelevend reageerden in eerste plaats, maar afspraak is afspraak, ze hadden best kunnen weten dat een DA duur is.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 11:15

Oh die honden hoeven van mij ook helemaal niet weg. Het is hun natuur. Ik vind het alleen belachelijk dat als je hond niet onder appèl staat deze los mag lopen in zo'n buurt. En als er dan daadwerkelijk iets gebeurd is, hoor je dat toch echt naar behoren op te lossen. Ik ga in elk geval even met mijn vriend bespreken dat het geld me inderdaad niet uitmaakt maar dat ik niet op deze manier het zomaar laat gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:17

Belofte maakt schuld.... :P
je hebt gelijk hoor!