Kat uit de boom kijken: wachten op de kittens!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:37

Waarom moet elk topic van een drachtige htk kat/hond/shet verziekt worden? Als je het zo graag wilt verkondigen kan dat toch via pb? Scheelt heel wat reltopic's op bokt ;)

Ze begint al lekker te groeien! Ben benieuwd wat er uit komt aan kleutertjes!

Emma_s_girl

Re: Kat uit de boom kijken: wachten op de kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 07:47

De een noemt het verzieken, een ander bewust mensen van iets bewust maken waar ze misschien eens over na zouden kunnen denken. Alternatieven die er ook zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het leuk is om een zwangere moederpoes te volgen en om te zien wat voor kittens daar uitkomen. Dat maak ik bij mijn collega-pleeggezinnen in deze tijd dagelijks mee. Leuke foto's en lief en zo schattig om te zien. Of ga weeskittens verzorgen, evt. flessen.
Maar daar hoef je je eigen poes niet voor zwanger te laten worden. Neem lekker een gedumpte zwangere en vermagerde moederpoes in huis, ga een tijdje voor haar en de kittens zorgen, laat moeder opknappen en geef haar en de kittens een mooie toekomst door ze te laten adopteren en moeder nooit meer kittens te laten krijgen. En verplicht vooral de nieuwe eigenaren om de dieren te laten chippen en steriliseren/castreren. Voorkomt enorm veel ellende en je maakt iedere zwerfkattenopvang en asiel dolblij.
En dit kan ook nog nadat de poes van TS haar kittens heeft geboren en nadat ze zijn geadopteerd.

Ik vang ook katten op, maar geen kittens.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:21

Nogmaals, dit is TS haar keuze. Het is nu al enkele keren gezegd geweest, iedereen heeft het gelezen. De volgende opmerkingen hierover kunnen prima via pb gegeven worden.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:29

Ik wil nog een keer duidelijk maken dat dit niet een pretnestje is waar jullie bang voor zijn!
"Jullie" pretnestjes worden gefokt door mensen die denken goh leuk ik wil kittens! En verder niet nadenken over de gevolgen! Vervolgens erachter komen dat het toch wel veel geld en tijd kost en dat die kittens ook nog een huis nodig hebben.

Bij dit nestje is dat absoluut niet het geval! Er is dit 5 maanden aan planning vooraf gegaan. Uitzoeken wat voor risico's er allemaal zijn, adresjes zoeken en die goed doorlichten, medische kosten erbij betrekken etc etc.
Met zijn alle hebben we besloten om ervoor te gaan. De kittens zijn allemaal zeker van een goed huis en zullen niet in een asiel terecht komen.

Eventuele andere berichten hierover zal ik per pb beantwoorden als jullie dat willen. Voor nu is dit topic bedoelt om de vooruitgang van Noekie te laten zien en voor de mensen die het leuk vinden om te volgen!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:44

Dus ts mag geen kittens bij de kat wie allemaal goed plek krijgt, en de mainecoon katten oid die duure katten, daar mogen ze wel mee fokken en daar word niks van gezegd ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:15

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:19

En Ts., houdt de poes het een beetje vol in die hitte met haar zwangere buik?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:23

lyanne_sanne schreef:
@morrie wat lijken die twee verschrikkelijk veel op elkaar zeg! Super leuk! Waar in de buurt woont Kliko? Wie weet zijn ze wel familie haha :p

Kliko komt uit het Gooi en heeft veeeeeele nakomelingen geproduceerd, ze is half wild, heeft jaren bij mijn buurvrouw op stal gewoond en besloot anderhalf jaar geleden bij mij te komen wonen (waar ook al 2 kleinzonen van haar wonen) De hele familie is te herkennen aan het rare loopje met de achterpoten :+

Het laatste kitten van Kliko is Maxi, die is bij mij geboren en dat vond ik het leukste wat ik ooit heb meegemaakt met dieren in de 56 jaar dat ik op aarde rondloop. Een beestje geboren zien worden en zien opgroeien. Ik heb Maxi uiteraard nog steeds! Kliko bleef na de bevalling te dik en is geopereerd, ze krijg nu ook geen kittens meer, ze is al 15+ volgens de v-arts.
Toen Kliko drachtig was, was ze ook zo extreem lief en aanhalig, nu mag ik haar aaien als het haar betaamd, we noemen haar dan ook the Queen :')

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:24

Maakt voor mij geen onderscheid, hielkebro.

TS, ik maak geen verschil tussen mensen die denken 'leuk, ik wil kittens' en jou.
Door eenieder die kittens geboren laat worden waarvan er in NL al meer dan genoeg zijn wordt het probleem groter.
Raskat, huis-tuin-en-keuken-kat, maakt niet uit. Jij (en ieder ander) had namelijk in je planning en nadenken ook erop uit kunnen komen dat het misschien behalve lief en schattig ook een probleem instand houdt of vergroot. De mensen die jouw kittens nu gaan adopteren hadden namelijk ook een asielkatje of een zwerfkitten een goed leven kunnen bieden. En jij had....maar goed dat is niet.
Ik laat het hierbij wat dit topic betreft.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:32

Hou nou toch eens op met dat gezever joh. :)

Deze katjes hebben al een nieuwe baas. Je hoeft je mening niet zo op te dringen bij anderen.

Houdt poes het inderdaad nog vol zo? Zelfs ik vind het te warm.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:33

Je noemt dit gepland? Je laat poes door random katers die ziektes zoals FIP, FIV, FELV, en kattenaids kunnen dragen en verspreiden dekken, het arme beest krijgt ook nog eens de.pil die op lange termijn hartstikke slecht. Prims dat je een kitten wilt, prima dat je dat doet via een boerderij kat ( waar ik het niet mee eens ben maar dat is al gezegd) maar maak er dan geen sprookje van en ben eerlijk.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:35

Laat het rusten, het is nu wel duidelijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:40

Mijn god, stelletje azijnpissers! Zoek een ventilator op een ga afkoelen!
Wat wil je er nog aan doen? Het beest is al 7 weken drachtig, die kittens komen er dus wel, of je het nu leuk vind of niet!
Stuur TS een pb of druk op dat rode kruisje en ga verder discussiëren in het topic dat Sammie gaf.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:45

Hoe is het met mama-to-be TS? :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:39

Moderatoropmerking:
Jammer dat elk topic over kittens of puppy's lijkt te moeten verzanden in een discussie omtrent verantwoordelijk fokken. Hierbij nog maar eens het verzoek om deze discussie NIET in zo'n topic te voeren, maar in het discussietopic wat daarvoor in leven geroepen is. Bedankt.

Sammie schreef:

(en wegens aantal foto's in de OP ook even verplaatst naar BB-ITP. )

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 14:28

Poes houd zich redelijk goed in de warmte! Ze ligt voornamelijk in de schuur, languit op de grond :p
En als ze wil kan ze ook lekker uitwaaien op het erf!

Ik ga vanavond weer proberen te voelen. Zo'n leuk gevoel als je die kleintjes voelt rommelen in die buik :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:30

Heb je zelf al een idee hoeveel kittens je gevoelt hebt?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 14:33

Nee ik vind het echt heel lastig.
Ik voel wel duidelijk aan de linkerkant meer beweging dan rechts dus het zou me niet verbazen als er links 2 grote zitten en rechts 3 kleintjes ofzo!
Ik weet alleen dat ze vorig jaar ook ongeveer zo dik was en toen 5 kittens had.

De stress van een echo wil ik haar niet aandoen, zoals ik eerder al zei, dus het wordt echt een verassing hoeveel eruit komen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:48

mijn kattenfamilie
de tweelingzus van de poes van de TS, haar zwart/witte kind (van ruim een jaar) en haar 2 zwarte kleinkinderen.

Zo leuk, ik heb de hele bevalling op foto's! Ik hoop dat TS dat ook lukt!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:11

Zou leuk zijn maar zeer waarschijnlijk ben ik op vakantie als ze geboren worden! Tenminste, ze zou ongeveer nog 1.5e week moeten en ik ga over 9 dagen op vakantie :p helaas! Maar er zal goed op ze worden gelet en ik krijg meteen bericht als ze er zijn!

Updateje van vandaag! Ze is in 1 dag echt enorm veel dikker geworden. Alsof ze 2 eieren heeft ingeslikt haha.
Afbeelding

Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:45

ze is inderdaad dikker geworden, denk dat ze snel gaan komen ben benieuwd!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:33

Spannend! Ze heeft al een lekker ronde buik.
Ik volg ook

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 16:13

Update!! *\o/*

Ik heb vanmorgen nog eens goed aan haar buik gevoeld en ik voelde de kleintjes duidelijk bewegen! Eerder voelde ik zachte stompjes tegen mijn hand maar nu hele draai en golf bewegingen :D allemaal aan de linkerkant te voelen. Aan de rechterkant had ik tot vandaag toe nog niets gevoeld maar nadat Noekie er eens mooi voor ging liggen voelde ik daar toch ook kleine stompjes. Het kan natuurlijk zijn dat er rechts gewoon minder zitten of dat ze kleiner zijn. De baarmoeder ligt een stukje aan de linkerkant dus dat kan ook verklaren waarom ze links beter te voelen zijn dan rechts.

Noekie zelf vind alle aandacht echt heerlijk! Luid spinnen en iedereen kopjes geven haha :Y)
Ze krijgt wel steeds meer last van beschermende moedergevoelens. Helaas is de hond daarvan het slachtoffer :+ ook al loopt hij aan de andere kant van het erf, zodra ze hem ziet dan gaat ze erachteraan! Vandaag kreeg ze het zelfs voor elkaar om hem in een hoek te drijven om vervolgens flink uit te halen met d'r nageltjes, oopsie! }> heb hond maar gauw even in veiligheid gebracht hihi :o die zal wel flink uit de buurt blijven als ze eenmaal geboren zijn <<)

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:23

die komen heel snel hoor, kijk maar naar de tietjes :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:25

Ja zes roze puntjes :D