binnen kort aussie pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Re: binnen kort aussie pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:57

Ontzettend leuke hond heb je!
Hier zelf een kruising border collie x aussie maar ooit komt er een volle ben er echt weg van :)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:00

Aussie zijn gaaf

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:01

Ze zijn zo gaaf! <3
Ik volg.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 17:29

dierenfan schreef:
prachtige honden!! Zo te lezen is red tri dus geen merle gen? Ik heb daar geen verstand van hoor maar voor mij zijn beide honden, honden met het merle gen wat voor mij in zou houden dat het merle x merle wordt maar neem aan dat ik dit totaal verkeerd zie??

Ik vind het echt een prachtig ras maar helaas zie ik zelden aussies die mij qua karakter ook aan staan. Het is qua uiterlijk helemaal een ras voor mij maar qua innerlijk net niet (vandaar waarschijnlijk dat er zoveel rassen zijn haha)

Die op de foto hier boven is niet de reu die ik gebruik,want dan krijg je merle x merle en dat wilt geen goede fokker.dan krijg je blinde en dove pups.de reu die wij gebruiken staat in een link onder de foto's van onze teef.
wat vind je kwa karakter dan niet bij jou passen,want niet alle aussies passen ook bij ons hoor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:22

keona schreef:
dierenfan schreef:
prachtige honden!! Zo te lezen is red tri dus geen merle gen? Ik heb daar geen verstand van hoor maar voor mij zijn beide honden, honden met het merle gen wat voor mij in zou houden dat het merle x merle wordt maar neem aan dat ik dit totaal verkeerd zie??

Ik vind het echt een prachtig ras maar helaas zie ik zelden aussies die mij qua karakter ook aan staan. Het is qua uiterlijk helemaal een ras voor mij maar qua innerlijk net niet (vandaar waarschijnlijk dat er zoveel rassen zijn haha)

Die op de foto hier boven is niet de reu die ik gebruik,want dan krijg je merle x merle en dat wilt geen goede fokker.dan krijg je blinde en dove pups.de reu die wij gebruiken staat in een link onder de foto's van onze teef.
wat vind je kwa karakter dan niet bij jou passen,want niet alle aussies passen ook bij ons hoor.

Ik keek niet verder dan de bovenste foto bij de link maar Hank nu gezien en nu zie ik ook dat red tri zeer zeker geen merle is. Dat van merle x merle en dove en blinde pups weet ik vandaar dat mijn vraag was of red tri dan geen merle is (zag de foto van de idd merle hond in de link en ging er dus vanuit dat die red tri genoemd werd haha het is warm zeg maar ;) )

Wat niet bij mij past is onderdanigheid, terughoudendheid, zenuwachtigheid en (angst) agressie naar andere honden. Eén van deze 4 punten zie ik altijd weer wel terug bij de aussies die ik ken (en eerlijk is eerlijk dat zijn er maar weinig hoor hier zie je ze niet zoveel)
Wat wel bij mij past is de baasgerichtheid, formaat, uiterlijk en de wil om samen te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:27

Oeh mooie combi :D , kan alleen maar iets knaps uit komen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 20:10

Dierenfan sommige dingen die je omschrijft hoort zeker niet bij onze aussie.ze heeft geen agressie ze is wel gereserveerd naar sommige vreemde,niet naar ons,zenuwachtig is ze ook niet,onderdanig weer wel maar niet vervelend.we hebben voor een aussie gekozen omdat borders veel te zenuwachtig zijn en echt steeds willen werken en enorm baas gericht zijn,hier zou ik gek van worden.we hebben ook een engelse staff heel anders,maar die 2 matchen heel goed.

misschien moet je eens naar een kataloea leoparddog kijken,zal het vast verkeerd geschreven hebben,karakter is beetje zo tussen een aussie en een staff in,mij lijkt dit een erg fijne hond

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:12

leuke foto hoor op je paard, grappig!
Succes met de geboorte, je plaatst tzt wel foto's toch?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 20:14

Knakker schreef:
leuke foto hoor op je paard, grappig!
Succes met de geboorte, je plaatst tzt wel foto's toch?

Zeker,ik ben jullie ook nog een goede stand foto verschuldigd

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:49

Ik ken pepper en kan met zekerheid zeggen dat het echt een hele lieve hond is en zeker niet aggressief ofzo.
Wanneer "moet" ze ongeveer loops worden?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 15:52

arabella2000 schreef:
Ik ken pepper en kan met zekerheid zeggen dat het echt een hele lieve hond is en zeker niet aggressief ofzo.
Wanneer "moet" ze ongeveer loops worden?

Diesel zit soms al aan haar plasjes,dus denk niet dat het nog 2 weken gaat duren eigenlijk.dank je arabella

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 07:53

Ze is loops!!!! :D nou wachten op het geschikte moment,maar dat is nog niet want diesel is nu nog gewoon te houden zo samen met haar

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:55

Spannend hoor :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:55

Hey, even een vraagje uit interesse, moeten de aussies ook door bepaalde exterieur/gedrags keuringen heen, of telt bij de aussie alleen de gezondheidstest?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:57

Oeeeh spannend :D ik volg
Laatst bijgewerkt door Ariannee op 22-07-14 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:58

Je kan trouwens progesteron laten prikken om de dekdatum te bepalen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 08:15

Amandavd schreef:
Je kan trouwens progesteron laten prikken om de dekdatum te bepalen.

Doe ik ook ,maar dat is nu nog te vroeg mijn reu geeft dat duidelijk aan.nee geen officieele gedrachts testen,maar ook de gezondheidstesten moeten niet om aan papieren voor de pups te kunnen komen.de ras vereniging wilt dat wel.en als je fokt moet je dat ook gewoon doen.en gedrag is zeker belangrijk,onze teef heeft een fijn karakter,beetje gereserveerd zo als het eigenlijk ook hoort.maar kent ze je dan is ze dikke maatjes met je..verder super lieve hond met alles en iedereen om zich heen loopt ook altijd los luisterd goed.dus geen ongewenst gedrag,ken wel aussies met ongewenst gedrag,en daar wil je niet mee fokken
Laatst bijgewerkt door keona op 22-07-14 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:23

Ah oke, bedankt voor de info! Ik ga volgen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 08:30

Ze gaat ook soms mee naar het werk van mijn vriendin,zij werkt met autisten,en dat gaat ook heel fijn met haar

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 09:01

Amandavd schreef:
Hey, even een vraagje uit interesse, moeten de aussies ook door bepaalde exterieur/gedrags keuringen heen, of telt bij de aussie alleen de gezondheidstest?

Net even in de papieren gezocht en kwam ik de gedragstest tegen van pepper, we hebben in belgie gewoont en daar kon je inderdaad een sociaalheidstest doen. We hebben dit met beide honden gedaan en zijn toen geslaagd.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:06

de nederlandse fokkers gaan ook naar de inventaristatiedagen. daar worden van de nesten bekeken hoe het gedrag is en hoe ze zich herstellen na een schrikreactie. tegenwoordig zie je steeds meer aussies maar helaas wordt er nu veel vermeerderd ipv gefokt en gelet op karakter bouw e.d. Ik kom steeds meer agressiviteit binnen dit ras tegen echt jammer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 09:25

Mandy schreef:
de nederlandse fokkers gaan ook naar de inventaristatiedagen. daar worden van de nesten bekeken hoe het gedrag is en hoe ze zich herstellen na een schrikreactie. tegenwoordig zie je steeds meer aussies maar helaas wordt er nu veel vermeerderd ipv gefokt en gelet op karakter bouw e.d. Ik kom steeds meer agressiviteit binnen dit ras tegen echt jammer.

klopt wat je zegt ik ken ook 2 aussies met vreemd gedrag,en ook paar hele fijne.gekukkig wel. Je ziet ze inderdaad steeds meer,en ik vind dat gedrag ook een hele belangrijke rol speelt,het gereserveerde vind ik zelf fijn. Onze staff bv is helemaal niet gereserveerd en duikt op iedereen af. Dan zie ik ze zelf liever wat gereserveerd en dat hoort bij het ras,maar angst en agressie is een no go voor mij. Mijn honden zijn dan ook nergens bang van zelfs met oud en nieuw wandelen we gewoon en kijken we samen vuurwerk geen punt hier. Maar die test wat jij zegt over gedrag zal de ascn wel irganiseren,terwijl ik vind dat zo iets open moet zijn voor iedereen die een nest doet met de hond. In belgie kon dit ook en was het iets vanuit de kussh. Ik weet in iedergeval dat de karakters van mijn beide honden fijn is en ook bij het ras hoort

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:29

Ik hou van aussies, vind ze echt heel leuk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:30

ik was jullie nog een foto verschuldigd,hier pepper op stand ook niet de beste foto maar mevrouw moet alles kunnen zien.zo als jullie zien doen we niet veel aan haar vacht,we hebben haar wel eens naar de trimsalon gebracht en dan ploft haar haar enorm,helaas hier geen foto van.we hebben haar ook vooral voor de hobby.hoop dat jullie foto kunnen zien
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 461&type=1

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:39

Goed borstelen helpt al veel, verder, ach ja, hier lopen ze er ook soms als rageborstels bij, zolang ze geen klitten hebben ofzo ben ik al blij.