Hier zelf een kruising border collie x aussie maar ooit komt er een volle ben er echt weg van
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:prachtige honden!! Zo te lezen is red tri dus geen merle gen? Ik heb daar geen verstand van hoor maar voor mij zijn beide honden, honden met het merle gen wat voor mij in zou houden dat het merle x merle wordt maar neem aan dat ik dit totaal verkeerd zie??
Ik vind het echt een prachtig ras maar helaas zie ik zelden aussies die mij qua karakter ook aan staan. Het is qua uiterlijk helemaal een ras voor mij maar qua innerlijk net niet (vandaar waarschijnlijk dat er zoveel rassen zijn haha)
keona schreef:dierenfan schreef:prachtige honden!! Zo te lezen is red tri dus geen merle gen? Ik heb daar geen verstand van hoor maar voor mij zijn beide honden, honden met het merle gen wat voor mij in zou houden dat het merle x merle wordt maar neem aan dat ik dit totaal verkeerd zie??
Ik vind het echt een prachtig ras maar helaas zie ik zelden aussies die mij qua karakter ook aan staan. Het is qua uiterlijk helemaal een ras voor mij maar qua innerlijk net niet (vandaar waarschijnlijk dat er zoveel rassen zijn haha)
Die op de foto hier boven is niet de reu die ik gebruik,want dan krijg je merle x merle en dat wilt geen goede fokker.dan krijg je blinde en dove pups.de reu die wij gebruiken staat in een link onder de foto's van onze teef.
wat vind je kwa karakter dan niet bij jou passen,want niet alle aussies passen ook bij ons hoor.
)
, kan alleen maar iets knaps uit komen!
Amandavd schreef:Je kan trouwens progesteron laten prikken om de dekdatum te bepalen.
Amandavd schreef:Hey, even een vraagje uit interesse, moeten de aussies ook door bepaalde exterieur/gedrags keuringen heen, of telt bij de aussie alleen de gezondheidstest?
Mandy schreef:de nederlandse fokkers gaan ook naar de inventaristatiedagen. daar worden van de nesten bekeken hoe het gedrag is en hoe ze zich herstellen na een schrikreactie. tegenwoordig zie je steeds meer aussies maar helaas wordt er nu veel vermeerderd ipv gefokt en gelet op karakter bouw e.d. Ik kom steeds meer agressiviteit binnen dit ras tegen echt jammer.