Vraagje aanbetaling pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:38

Ik vind het ook zeer bijzonder dat je hier nog over na moet denken. Ik zou de aanbetaling terug storten en snel op zoek naar een ander baasje.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:39

Bianca41 schreef:
Ach ,ts fokt maar wat aan met haar dieren.Ik heb het idee dat je meer wakker ligt van je geld als waar je pup nu echt terecht komt.
Als je een beetje gevoel in je donder voor die pup hebt geef je haar gewoon haar geld terug en ga je naar iemand op zoek die wel moeite voor de pup doet.

Weet niet waar dit op slaat, maar als het me niks deed had ik ook niet aangeboden om daar naar toe te rijden :\
Ik heb leuk contakt gehad voor dit gebeuren.
En snap deze reactie dan ook niet.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:40

Ik heb jaren geen auto gehad, maar ging gewoon naar de pups toe hoor als ik een pup wilde hebben, hele tochten met interliners ed, sosm werd ik dan van een station opgehaald, maar langsbrengen dat heb ik nog nooit gehoord, ook met mn kittens nu ga ik dat echt niet doen, wil ze met liefde van de bushalte ophalen, maar verder echt niet en een aanbetaling is juist om te zorgen dat men de kitten of pup echt komt ophalen, anders zijn ze die kwijt, jammer dat ze dan boos is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:41

Bokt heeft ondertussen de mening gegeven en duidelijk aangegeven wat wij in zo'n geval zouden doen. Hoe denk jij daarover?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:41

Wat een rare manier van doen! Ik vind het erg raar om een pup te kopen die je nog nooit hebt gezien. Buiten de pup zelf zou ik als koper de moeder willen zien, net als het adres en de fokker waar hij/zij vandaan komt.
Geen rijbewijs kan, maar je hebt toch altijd wel mensen die je kunt vragen om je te rijden (voor een kleinigheidje/kilometervergoeding). En anders heb je altijd nog het openbaar vervoer.
En dan ook nog eens via de mail en niet telefonisch ... ik zou er als fokker een raar gevoel bij hebben de koper nog nooit gezien en gesproken te hebben.
Ik had niet eens met een pup daar naar toe gereden. Het is aan de koper om de moeite te nemen om te komen kijken.

Ik zou de aanbetaling terug geven en een nieuw baasje gaan zoeken met iets meer interesse in de pup en in de achtergrond van de pup.
Dat mailtje in zeer gebrekkig Nederlands gaat helemaal nergens over.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:42

Gewoon geld terugstorten en een leuke baas voor de pup zoeken. Probleem opgelost :D Dit soort mafkezen wil je geen pup heen brengen en al helemaal niet bij je op de stoep.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:43

Via de mail krijg je toch nooit een goed beeld van iemand. Ze kunnen zich totaal anders voordoen, wat dan ook blijkt uit het laatste mailtje.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:43

Bianca41 schreef:
Ach ,ts fokt maar wat aan met haar dieren.Ik heb het idee dat je meer wakker ligt van je geld als waar je pup nu echt terecht komt.
Als je een beetje gevoel in je donder voor die pup hebt geef je haar gewoon haar geld terug en ga je naar iemand op zoek die wel moeite voor de pup doet.

zo dat zijn een boel oordelen zonder dat je ts kent :n

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:44

Miepie77 schreef:
Ik heb jaren geen auto gehad, maar ging gewoon naar de pups toe hoor als ik een pup wilde hebben, hele tochten met interliners ed, sosm werd ik dan van een station opgehaald, maar langsbrengen dat heb ik nog nooit gehoord, ook met mn kittens nu ga ik dat echt niet doen, wil ze met liefde van de bushalte ophalen, maar verder echt niet en een aanbetaling is juist om te zorgen dat men de kitten of pup echt komt ophalen, anders zijn ze die kwijt, jammer dat ze dan boos is.

Zo gek waren wij dan wel en vroeg daar ook niks extras voor.
Ik wil er zelf een fijn gevoel bij hebben en dan maakt het niet uit dat het een stuk rijden is. Ik wacht haar reactie even af, en anders geld terug.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:45

Toen ik mijn pup wilde ben ik vooraf gaan kijken met geleende auto. Tijdens de eerste weken van de pup met regelmaat gaan kijken met openbaar vervoer. Dus er is zeker wel een mogelijkheid om te komen.
Snap het vanuit jullie kant ook wel dat jullie de omgeving graag zien waar de pup bij terecht komt. Maar zoals die mail is geschreven gaat het per direct de prullenbak in en is het fluiten naar der centen. Ik vind het niet netjes dat ze meteen zo uit der slof schiet terwijl jullie al zo netjes zijn om de pup te komen laten zien. En vervolgens niet eens goed kunnen spellen en vreemde bedreigingen uiten.
Voor mij zou het zeker een no-go zijn.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:46

Delphi schreef:
Wat een rare manier van doen! Ik vind het erg raar om een pup te kopen die je nog nooit hebt gezien. Buiten de pup zelf zou ik als koper de moeder willen zien, net als het adres en de fokker waar hij/zij vandaan komt.
Geen rijbewijs kan, maar je hebt toch altijd wel mensen die je kunt vragen om je te rijden (voor een kleinigheidje/kilometervergoeding). En anders heb je altijd nog het openbaar vervoer.
En dan ook nog eens via de mail en niet telefonisch ... ik zou er als fokker een raar gevoel bij hebben de koper nog nooit gezien en gesproken te hebben.
Ik had niet eens met een pup daar naar toe gereden. Het is aan de koper om de moeite te nemen om te komen kijken.

Ik zou de aanbetaling terug geven en een nieuw baasje gaan zoeken met iets meer interesse in de pup en in de achtergrond van de pup.
Dat mailtje in zeer gebrekkig Nederlands gaat helemaal nergens over.

Wij vroegen geen vergoeding, en we hadden mama ook mee in de auto zodat ze haar ook kon zien.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:46

Goed contact via email? Wat zegt dat nu? Helemaal niks. Ik snap ook niet dat je het überhaupt overweegt. Zoek een ander adres voor je pup. Dat hoort voor mij bij de verantwoordelijkheid van een liefdevol fokker.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:47

Seni schreef:
Toen ik mijn pup wilde ben ik vooraf gaan kijken met geleende auto. Tijdens de eerste weken van de pup met regelmaat gaan kijken met openbaar vervoer. Dus er is zeker wel een mogelijkheid om te komen.
Snap het vanuit jullie kant ook wel dat jullie de omgeving graag zien waar de pup bij terecht komt. Maar zoals die mail is geschreven gaat het per direct de prullenbak in en is het fluiten naar der centen. Ik vind het niet netjes dat ze meteen zo uit der slof schiet terwijl jullie al zo netjes zijn om de pup te komen laten zien. En vervolgens niet eens goed kunnen spellen en vreemde bedreigingen uiten.
Voor mij zou het zeker een no-go zijn.

Dat vind ik dus ook, het is verre van netjes en ben dan ook benieuwd naar de verklaring hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:48

Miepie77 schreef:
Bianca41 schreef:

zo dat zijn een boel oordelen zonder dat je ts kent :n

Nee hoor ,kwestie van een goed geheugen voor vreemde topics.
Ik houd niet van gerommel met dieren en kom keer op keer topics tegen van de Ts die vreemde kruisingen fokt zonder te testen,en als ik dit weer leest.

Iemand die serieus fokt gaat zo niet met dieren om en zou een pup niet wegbrengen .De enige die dat doen zijn de grote broodfokkers hier in de buurt daar kan je per website een pup bestellen en krijg je ze aan huis geleverd.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:48

Mijn ervaring met de kittens is dat als het contact al vreemd verloopt en ik er een slecht gevoel bij heb dan wimpel ik het af, die krijgen mn kittens niet. Aanbetaling doe ik ook alleen als ze de kittens bij me thuis hebben gezien, overmaken ed begin ik niet aan want je weet niet wat erbij hoort.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:49

Nikka schreef:
Goed contact via email? Wat zegt dat nu? Helemaal niks. Ik snap ook niet dat je het überhaupt overweegt. Zoek een ander adres voor je pup. Dat hoort voor mij bij de verantwoordelijkheid van een liefdevol fokker.

Wat zegt goed contakt life dan, daar heb ik ook hele slechte ervaringen mee met een paard, achteraf zeer veel spijt van gehad maar dat kun je niet terug draaien, dat zegt dus niks.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:49

Volgens mij ben je het overwegen al voorbij, aangezien je de pup vandaag opnieuw op Marktplaats hebt gezet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:52

Ik snap niet dat je een fijn gevoel kunt hebben bij iemand die je enkel per mail gecontacteerd hebt en niet eens per telefoon. Je hebt de koper nooit echt gesproken of gezien. De koper heeft de pup nooit in het echt gezien, net als de moeder van de pup en de fokker en het adres waar de pup vandaan komt.
Dit wil je toch zien als koper!!??
Heb jij daar dat geen twijfels bij dat iemand gewoon nooit is komen kijken en niet eens gebeld heeft?

In principe hadden jullie een overeenkomst. Jij hebt haar de pup toegezegd en zij heeft zelfs al een aanbetaling gedaan. Wat nu als je daar wel was gekomen en er een heel raar gevoel bij had gehad? Dan had je niet zomaar terug kunnen krabbelen lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-07-14 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:52

Bianca41 al mijn dieren zijn getest, en er zijn geen vreemde kruisingen.
Ik heb 1 kruising nestje verder niks.
En omdat ik het hondje naar haar wilde brengen om te laten zien en weer mee te nemen tot einde maand betekend dat je broodfokker bent????
Ook het jaar garantie???? en de bewijzen van gezondheid ouders.
Dan ben ik een broodfokker is goed jij zal er verstand van hebben!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:54

Nikka schreef:
Volgens mij ben je het overwegen al voorbij, aangezien je de pup vandaag opnieuw op Marktplaats hebt gezet.

Nee hoor dat is haar zusje ik had er nog 2 waarvan zij er 1 van was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:07

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:11

ironic__ schreef:
Ik heb al heel wat mensen die interesse hebben mochten er meer dan 2 geboren worden.
Ik zou haar dan dan 1 keer weg brengen en niet zoals vaak gebeurd op de 11 en 13 dag om zo het aantal pups te vergroten die stres doen we haar ook niet aan, net als een tafel dekking.
De fokker fokt al zon 20 jaar en ik kan mij erg vinden in haar werkwijze.
Ons hondje is nu bijna 3 jaar ook een mooie leeftijd voor een eerste dekking en mocht het doorgaan dan is het weloverwogen in het belang van haar.

citaat uit 1 van voorgaande topics....
ook ik krijg de kriebels bij het lezen van TS haar berichten....
Tis geen zuivere koffie :=

waarom staan de pups op MP ts? je had toch mensen?
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 15-07-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 21:14

Bianca41 schreef:

Wat is jou probleem?
Ik mag niet kruisen?????
Dan heb je nog heel wat mensen te onderzoeken, want het staat vol met kruisingen.
Ik wens je erg veel succes met deze bezigheden gezien je daar blijkbaar de tijd voor hebt ;)
En aangezien ik niet verder ben gegaan op dat topic en je juist dit hebt geplakt moet ik wel om lachen.
Want de hengst is wel getest, je hebt je huiswerk dus maar half gedaan.
Prettig onderzoek verder...

ironic__

Re: Vraagje aanbetaling pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 21:27

Ojajoh Maak ik me druk dat ik ze niet kwijt raak???
En goed inlezen ze mogen nu pas weg ;)
En ook geen probleem als ze langer blijven ook dat had ik duidelijk aan gegeven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:41

ironic__ schreef:
Ojajoh Maak ik me druk dat ik ze niet kwijt raak???
En goed inlezen ze mogen nu pas weg ;)
En ook geen probleem als ze langer blijven ook dat had ik duidelijk aan gegeven.

dat weet ik niet of jij je druk maakt. staat er ergens dat ik dat zeg dan??????

waarom staan de pups op MP als je al mensen hebt? Of had zoals je zelf zei?