Tjah, het contract is niet duidelijk hierin maar normaal gesproken gaat een 'kapot' product wel terug als je vergoeding of vervangend product wilt. Ik snap jouw redenatie ook volledig, maar denk dat je geen poot hebt om op te staan. Misschien wel als je een vervangende hond wilt, maar niet bij geld terug, dan kan hij ook de hond terug eisen en als het tot een rechtszaak komt zal hij wel in het gelijk worden gesteld.
Estera schreef:Zijn 1e reactie was ook echt de verschrikte vraag "of ik de hond wel ging houden". Het is een fokker die echt fokt voor de sport en daar gaan al zijn honden ongeveer heen. Mensen die de honden echt voor de sport hebben (niet allemaal en dit is geen oordeel!!) zullen zo'n hond misschien idd wel terugbrengen, omdat de hond niet voldoet aan hun wens om hoog de sport in te gaan. Fokken gaat het ook niet worden met zo'n hond, dus dan blijft een liefhebber over...
Denk dat je beste kans is om het op de man te spelen en misbruik te maken van wat je hier nu zegt.
Hij wil dus duidelijk de hond niet terug, hoe graag wil hij die niet terug? En hoe graag behoud hij zijn goede naam als fokker van sporthonden? Als jij de hond terugbrengt moet hij er zelf een plek voor zien te vinden en dat is echt lastig met een hond die niet gezond is, daar gaat hij iig geen geld voor vangen.
Dus ik zou dat tegen hem uitspelen en kijken hoe hij erop reageert, niet geschoten altijd mis.