Dierenpolitie inschakelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:38

Rianne1994 schreef:
Ja of je krijgt de volle lading en zit met een probleem. Nee dan zou ik inderdaad liever het overlaten aan de dierenpolitie :x

Tja, sommigen zijn bang om hun gewone sociale verantwoordelijkheden te nemen en dan maar klagen dat politie en andere hulpdiensten te laat komen en zoveel kosten..... Zijn een hoop dingen die die instanties op moeten lossen die heel gemakkelijk onderling opgelost kunnen worden hoor. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:40

Ts geeft duidelijk aan dat deze buurman volgens haar ook tot dit gedrag in staat is bij mensen. Als je dan eerst hem aanspreekt en dat helpt totaal niet en daarna aangifte doet dan zijn de rapen helemaal gaar. Ts, filmen en naar de politie gaan en daar je filmpje laten zien.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:46

feiten?
Wat je gezien hebt is dat de hond in zijn nekvel gegrepen werd ( moeders doen dat bij pups)
Je ziet dat de hond angst heeft maar hij word niet geslagen of geschopt.....
Ik hoor niet dat de hond te mager is of de hele dag vastgebonden zit.

Ik denk dat je erg weinig in handen hebt om iets mee te kunnen.
Feitelijk gebeurd er niets extreems.

Een hond uit angst in elkaar zien duiken is gewoon geen fijn gezicht.
Iemand zo tekeer horen gaan is gewoon niet erg charmant.

Mijn Labrador die ik van pup af aan heb....heeft nog nooit maar dan ook echt nooit een tik nodig gehad voor wat dan ook. (ik ben er van overtuigt dat niet 1 dier geslagen hoeft te worden).
Maar toch....als ik mijn vinger op steek en een beetje boos uh uh zeg....krimpt ze ineen alsof ze ieder moment een pak rammel kan verwachten.
Heeft niks te maken met haar opvoeding maar met haar karakter....onderdanigheid.
En toch ziet het er heftig uit als ze denkt iets verkeerd gedaan te hebben.

Dat deze pup dus de boel bij elkaar krijst terwijl er eigenlijk niet veel gebeurd dan een hoop bombarie hoeft dus niet gelijk te betekenen dat het dier het thuis zo slecht heeft.

Ik denk niet dat je zomaar dingen aan kan gaan nemen tenzij je gezien hebt dat het dier echt onterecht geslagen word

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 13:03

Allereerst: bedankt voor de vele reacties. Ik ga proberen om op alle berichten te antwoorden.

Filmen kan ik niet echt onopgemerkt doen. Ik kan wel een geluidsopname maken met mijn telefoon, maar kun je hiermee wel bewijzen dat dit niet iemand anders is, of een willekeurige geluidsopname?

EartFocus: ik vind het helemaal niet erg dat hij zijn hond op haar rug legt als ze ongehoorzaam is, maar ze begint bij voorbaat al te gillen als hij op haar afkomt. Ze loopt dan echt angstig bij hem vandaan tot ze doorheeft dat, dat geen zin heeft. Ze gaat dan zelf al op haar rug liggen maar dan nog schudt hij haar door mekaar terwijl hij haar de huid vol scheldt. Ondertussen blijft het beestje dan maar gillen tot hij klaar is met zijn tirade. Die tirade duurt zeker zo'n 5 tot 10 seconden voor hij haar aanlijnt en al sjorrend aan de lijn met haar wegloopt.

Ik heb zelf ook een hond, een flinke bouvier, maar die wil ik daar absoluut niet bij betrekken. Een paar jaar geleden is hij erbij geweest toen mijn toenmalige vriend mij te lijf ging en sindsdien is hij heel beschermend naar mij. Als mijn huidige vriend mij kietelt -waar ik niet tegen kan- of zijn stem tegenover mij verheft dan staat Renzo er meteen tussen. Die kans is dus ook heel groot wanneer de buurman zijn ongenoegen tegenover mij uitspreekt en hij lijkt me niet iemand die zich door een blaffende Renzo laat afschrikken. Daarnaast wil ik het niet op mijn geweten hebben wanneer Renzo wel van zich afbijt.
Ik woon hier nog maar zo'n 4 maanden, maar aan alles is te merken dat hij geen enkele vorm van kritiek duldt. Het is verder echt geen onaardige kerel, maakt altijd wel een praatje met iemand op straat, maar je moet niet laten blijken dat je het niet met hem eens bent ergens over. Als ik hem tegenkom zeggen we ook altijd wel even gedag maar ik durf met zekerheid te zeggen dat ik niet hoef te proberen om hem op het gedrag van hem en zijn hond te wijzen, op wat voor manier dan ook.

De hond ziet er verder ook helemaal niet onverzorgd of ondervoed uit. Sterker nog, als hij gewoon met haar ergens loopt dan ziet ze eruit als een blije pup. Maar zodra hij zijn stem verheft dan is het ineens een heel angstige hond.

Springs: mijn vriend is niet heel erg groot en intimiderend. Sterker nog, hij probeert mijn woede hierover nog wat te sussen. Niet dat het hem niks doet hoor, hij is net zo goed een hondenvriend als ik, maar hij wil vooral geen gezeur in de buurt hebben hierover.

Slimmerik: hopelijk verklaart bovenstaand stukje een beetje waarom ik nog niks heb gedaan en ik o.a. eerst dit topic geopend heb. Ik ben erg impulsief en stond van de week al op het punt om de dierenpolitie te bellen. Ik wil sowieso wachten tot het nog eens gebeurt om nog eens goed te kunnen zien wat er nu precies gebeurt wanneer hij haar aanpakt.
En nee, ik zit er inderdaad niet op te wachten om de politie op de stoep te hebben voor iets wat ik heb gedaan, maar ik ben ook iemand die daarover aan te spreken is op straat. Ik ga niet midden op straat lopen schelden en vloeken. Laat staan dat ik mijn hond zo hardhandig aanpak. En even voor de duidelijkheid: ik ben "maar" een jonge vrouw van 1.65 tegenover een spierbonk die toch echt al wat jaartjes ouder is. Hij zou mij bij wijze van spreken met 1 vinger omver kunnen krijgen. Geloof me, die man op zijn gedrag aanspreken wil je echt niet doen. Al zou ik het nog zo voorzichtig brengen vanaf mijn balkon.
Daarnaast wat bigone zegt: als ik hem eerst op zijn gedrag zou aanspreken en vervolgens staat een week later de dierenpolitie bij hem op de stoep, dan kan hij natuurlijk wel raden wie er een melding heeft gedaan. En volgens mij heeft hij ook wel genoeg 'vriendjes' die je niet tegenover je wil hebben.

quartel: dat is dus ook waarom er nog een groot vraagteken boven mijn hoofd hangt. De hond ziet er verder niet ongezond uit, maar het baasje schroomt niet om haar midden op straat van onderuit de zak te geven. En dat blijft echt niet alleen maar bij een vinger opsteken waardoor ze in elkaar kruipt. Mijn eigen hond is ook heel gevoelig en in de meeste gevallen heeft hij heel weinig nodig om gecorrigeerd te worden dus ik weet precies wat je bedoelt. Sommige honden kunnen erg dramatisch reageren in verhouding met wat er nu werkelijk gebeurt. Maar geloof me: dit baasje gaat echt niet zachthandig met haar om als ze niet luistert, ook al laat ze al heel snel merken dat de boodschap wel duidelijk is. Hij gaat rustig nog een tijdje door met zijn tirade terwijl het beestje zich allang aan hem heeft onderworpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:53

Jolien87 schreef:
Ik woon hier nog maar zo'n 4 maanden, maar aan alles is te merken dat hij geen enkele vorm van kritiek duldt. Het is verder echt geen onaardige kerel, maakt altijd wel een praatje met iemand op straat, maar je moet niet laten blijken dat je het niet met hem eens bent ergens over. Als ik hem tegenkom zeggen we ook altijd wel even gedag maar ik durf met zekerheid te zeggen dat ik niet hoef te proberen om hem op het gedrag van hem en zijn hond te wijzen, op wat voor manier dan ook.

Sorry maar ik vind toch dat het allemaal maar aannames zijn. Want wat heb je hem zien doen of wat heb je gehoord wat er gebeurt dat als je het niet met hem eens bent? Heb je al andere buren gevraagd of het die opvalt dat hij zijn hond raar behandelt. Je woont er dus 4 maanden. Ik zou eens gaan kennismaken met die man.

En wat Quartel zegt: je hebt tegenover de politie totaal geen "zaak". Zou me ook vreselijk verbazen dat ze iemand erop aanspreken die boos wordt op een hond die tegen de wil van het baasje wegloopt.

Misschien is het wel een gewoon simpele ziel die gek is met zijn hondje. En daar zomaar de politie voor op zijn dak krijgt. Echt te gek voor woorden in mijn ogen. Maar vooral doen als je er zo'n behoefte aan hebt.....

ThreeFingers

Re: Dierenpolitie inschakelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:59

Idd proberen te filmen met je mobiel....zo dat het niet opvalt.
Ermee naar de politie en duidelijk vermelden dat jij anoniem wilt blijven uit angst voor die hondenbeul.
Dan komt het heus goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:10

Inderdaad filmen, zonder bewijs kunnen ze er niks mee.
Boos worden is iets anders dan je hond compleet verkloten omdat je jezelf niet onder controle kan houden.
Hond kan zelf niks aangeven en dus zal er iemand moeten zijn die dit voor hem doet.
Een brul geven ok, maar de hond mishandelen (en ja zo ver gaan dat de hond geen kant op kan en zo bang is dat hij ligt te gillen en niet meer weet wat hij doen moet vind ik mentale mishandeling) gaat gewoon te ver.
Iemand aanspreken hangt af van de persoon, ik weet dat hier iemand loopt die zijn hond aan het nekvel over straat sleept, ik heb het zelf helaas nog niet gezien, maar als ik het zie gebeuren heeft hij een probleem.
Diegene durf ik er op aan te spreken, maar er loopt hier ook iemand waarvan ik zelf gezien heb dat hij zijn hond met een slipketting een flinke klap gaf, ik heb me ingehouden want ik heb het vermoeden dat als ik zelf iets gezegd had ik de ketting ook had kunnen verwachten.. En nee dit is niet alleen op uiterlijk gebaseerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:03

Met je mobiel kun je wel onopvallend filmen, desnoods houd je tussen de spijlen en kijk je zelf de andere kant op, lukt vast wel een keer en dan kun je alsnog beslissen of het gedrag van die man zo verkeerd is. Dan kun je eerst ook nog met het filmpje bij de wijkagent langsgaan en laten zien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:19

slimmerik schreef:
Jolien87 schreef:

Sorry maar ik vind toch dat het allemaal maar aannames zijn. Want wat heb je hem zien doen of wat heb je gehoord wat er gebeurt dat als je het niet met hem eens bent? Heb je al andere buren gevraagd of het die opvalt dat hij zijn hond raar behandelt. Je woont er dus 4 maanden. Ik zou eens gaan kennismaken met die man.

En wat Quartel zegt: je hebt tegenover de politie totaal geen "zaak". Zou me ook vreselijk verbazen dat ze iemand erop aanspreken die boos wordt op een hond die tegen de wil van het baasje wegloopt.

Misschien is het wel een gewoon simpele ziel die gek is met zijn hondje. En daar zomaar de politie voor op zijn dak krijgt. Echt te gek voor woorden in mijn ogen. Maar vooral doen als je er zo'n behoefte aan hebt.....

hij is zo gek op zijn hond dat hij hem laat gillen van angst? :7

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:36

Als ik je verhaal zo lees, dan gaat deze man wel een grens over. Het geeft geen pas om een al erg angstige hond te vloeren en te bedreigen, want dat is wat hij doet. Ik snap je probleem. Ik zou daarom eerst de dieren bescherming bellen, om advies vragen, want dan weet je of zij er iets mee zullen kunnen. Wat ontzettend zielig voor die hond, waarom neemt zo iemand een hond? En ook jammer dat hij denkt zijn hond alleen met dreigementen te kunnen opvoeden. Misschien kunnen ze eens proberen aan hem uit te leggen dat het ook anders kan.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:54

En wat ga je doen?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:39

slimmerik schreef:
Jolien87 schreef:

Ik begrijp niet zo goed waarom er meteen vanuit wordt gegaan dat deze aannames overdreven zouden zijn. Zelf zou ik niet graag een persoon willen aanspreken die zijn hond op een behoorlijk agressieve manier behandeld. En zie het maar zo: niemand wil aangesproken worden op zijn opvoedvaardigheden, bij kinderen niet maar ook niet bij hun honden. Zo maar advies gaan geven of vragen heeft in de meeste gevallen weinig zin, je moet van te voren al bewust zijn hoe je iets gaat vragen, hoe je het gesprek gaat aanknopen etc. etc. Dat heeft niet echt zin.
Plus dat het gevaarlijk kán worden als deze persoon in kwestie daadwerkelijk agressief is, dat hij TS kan gaan bedreigen of ruzie gaat zoeken of iets dergelijks. Ik zou me dan niet heel veilig voelen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:46

Wat ik vreemd vind is, dat hier niemand wat aan doet...
Als ik hier mijn hond op straat terrecht corrigeer. Dan komt er al ccommentaar. .

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:01

Ik zie zo vaak dat mensen een pup nemen en niet weten hoe om te gaan met de opvoeding. Zo een hondje moet je belonen als die naar je toekomt of en niet afstraffen. Veel mensen raken gefrustreerd als zo een hond niet luistert en draaien door. Ik zal gewoon eens vragen of die een cursus volgt. Daar leggen ze uit wanneer je moet straffen en wanneer je moet belonen.

Uit welke feiten maak je op dat die ook tegen jou aggresief kan doen? Hij slaat zijn hond toch ook niet dus waarom jou wel?

Geef die man advies en gooi geen verwijten naar hem toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:01

ThreeFingers schreef:
Wat ik vreemd vind is, dat hier niemand wat aan doet...
Als ik hier mijn hond op straat terrecht corrigeer. Dan komt er al ccommentaar. .

Ben jij ook een grote kerel waarvan bekend is dat je nogal een type bent of een gewone meid waar niemand een straatje om voor loopt want daar zit hem nu juist het verschil in.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:06

Als de DB zou zeggen dat ze er niets mee kúnnen, dan kun je jezelf de moeite besparen. Want dan bereik je daarmee dus toch niets. Wat je dan wél kunt doen ... moeilijk ...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:12

Slimmerik: ik heb nu al een paar keer een poging gedaan om je uit te leggen waarom ik liever niet op hem af stap. Aangezien je maar blijft volhouden dat het allemaal aannames zijn, heb ik niet echt het idee dat het zinvol is om mij nog langer nader te verklaren tegenover jou.

HannahFrouk: dat is ook nog wel een goed idee. Dan hoef ik niet eens meteen een melding te maken.

ThreeFingers: ik wacht sowieso tot na onze vakantie. Mocht het dan weer raak zijn, dan beslis ik wat ik ga doen. Als ik op dat moment het lef heb om hem erop aan te spreken dan doe ik dat. En anders toch gewoon even bellen, al is het alleen om advies in te winnen.
Nogmaals: ik bemoei me niet graag met andermans zaken, maar als ik zie hoe hij met zijn hond omgaat in dit geval, dan wil ik mijn ogen daar niet voor sluiten. Ik heb aardig wat kennis van (het opvoeden van) honden en dit is overduidelijk dat het gegil van het hondje niet uit de lucht komt vallen. Als ik zie dat zij bij voorbaat al begin te gillen als het baasje op haar afkomt, dan ga je mij niet wijsmaken dat hij altijd zacht handig met haar omgaat.
En de mensen die erbij staan, zijn allemaal vriendjes van 'm. Ze staan erbij en kijken ernaar. Dat zijn mensen die een beetje de hele dag op een bankje rondhangen omdat ze niets beters te doen hebben. Zegt ook wel genoeg, of niet? ;)

Nimfee: bedankt voor de bevestiging. Dat is ook precies waar ik dus mee zit. Ik zit echt niet te wachten op problemen omdat een ander zijn hond niet fatsoenlijk weet te behandelen. Ik hoor hem regelmatig praten met anderen op straat en hij spreekt dan regelmatig zijn ongenoegen over dingen uit. Hij schijnt nogal vaak gezeur te hebben met anderen en telkens weer is het de schuld van een ander en vind hij het doodnormaal hoe hij in die situatie heeft gehandeld. Hij is duidelijk nogal vol van zichzelf. Als hij midden op straat op een dergelijke manier met zijn hond omgaat dan is het wel duidelijk dat hij dat de normaalste zaak van de wereld vindt en zich er dus ook absoluut niet voor schaamt. Mijn hond luistert ook niet altijd en dan wil ik nog weleens tegen hem lopen mopperen. Nou, dan voel ik me al banketstaaf en hoop ik maar niet dat mensen denken dat ik niet goed voor mij hond zorg. Laat staan dat ik hem midden op straat tot gillens toe door elkaar schudt terwijl hij al op z'n rug ligt te spartelen.

xEline: ook zonder iemand te slaan of op een andere manier aan te raken, kun je diegene "mishandelen" of bedreigen.
Daarnaast slaat hij de hond niet, dat heb ik hem althans nog niet zien doen. Maar het hondje met grof geweld op de grond drukken, door elkaar schudden en met volle kracht aan de slipketting trekken vind ik toch aardig naar mishandeling neigen.

En tot slot wil ik graag melden dat ik het jammer vind dat er nog steeds mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat ik aannames maak en niet bereid ben om hem erop aan te spreken en eventueel advies te geven. Ik heb inmiddels een paar keer uitgelegd wat voor iemand het is en daarnaast zal het niet de eerst persoon zijn die me aanvliegt dus ja, daar ben ik wel voorzichtig mee. Ik zou het vervelend vinden als mensen denken dat ik bij het minste of geringste naar de (dieren)politie ga als een klein kind dat erop kickt om anderen te verklikken. Ik heb hier niet voor niets de vraag neergelegd wat slim is om te doen.
Als er weer eens een nieuwsbericht verschijnt over mishandelde dieren, dan zijn de reacties niet van de lucht, laat staan de manier waarop er wordt gedacht over mensen die ervan af wisten maar niet hebben ingegrepen. Maar nu ik mij afvraag of ik hier iets mee moet doen, dan wordt er commentaar geleverd omdat ik eerst maar die persoon erop aan moet spreken. Ik mag dus hopen dat nu wel duidelijk is waarom ik dat nog niet heb gedaan en waarom ik daar ook niet zo om sta te springen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:27

Ik heb het niet gezien dus voor mij is het wel een aanname.
Ik begrijp dat hij zelf vind dat hij het goed doet dus daar valt inderdaad niet mee te praten zou ik ook niet proberen want dat heeft geen zin.
Wel zou ik informatie inwinnen wat binnen de grens van toelaatbaar is en eventueel anoniem een melding doen.
Geestelijke mishandeling is ook mishandeling alleen moeilijker te bewijzen.
Of iemand die wat dominanter is er wat van laten zeggen zodat hij op straat tenminste normaal met het dier omgaat.
Het blijft moeilijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:38

lady62: het ging mij er meer om dat anderen menen te beweren dat ik aannames maak.
Hij lijkt inderdaad volledig achter zijn eigen manier van opvoeden te staan en hij is echt niet iemand die je moet proberen te overtuigen van jouw mening want dat brengt een hoop gezeik met zich mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:39

Als er adviezen komen die niet in je straatje passen, haak je af. Doe dan wat jezelf wilt en durft. Gooi een briefje bij hem door de bus. Doe een anonieme aangifte of ga stilletjes in een hoekje zitten mokken....

En je doet wel aannames want je kent die gast niet eens.

Pb anders zijn Telefoonnummer dan bel ik hem wel ff. Sjonge.....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:43

TS ik snap je helemaal.

Dan doe je toch aannames? Wat geef jij erom. Als die aannames (sommigen noemen dit ook wel gezond boeren verstand) kloppen dan zou ik ook zo iemand niet op straat aanspreken over de opvoeding van de pup.

En als de aannames niet kloppen en het blijkt een schatje van een vent te zijn: boeien. Iemand die zo met zijn pupje omgaat, juk.

Moeilijk verhaal wel, ik denk inderdaad dat filmen de enige manier is....

Ik spring ook niet zelf tussen dingen. De laatste keer dat ik politie heb gebeld is een paar weken geleden, de buren hadden slaande ruzie op straat. Buurman is zo'n petjesfiguur. Erg kort lontje. Mooi dat ik alleen bel en me nergens mee bemoei. Ben niet levensmoe.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:54

Wel... je hebt een paar tips gekregen die mij wel goed lijken:
- de dierbescherming/politie bellen en om advies vragen. Is dit iets waar zij wat mee kunnen doen? Dus nog niet rapporteren, maar gewoon advies vragen (noem nog geen namen/adressen).
- en de tip van xEline. Gewoon belangstelling tonen. Opmerken dat je hebt gemerkt dat de pup niet altijd doet wat hij wil en of hij al over een puppycursus heeft nagedacht. En als hij er een volgt eens vragen hoe het gaat op de puppycursus. Gewoon doen alsof je neus bloedt en alsof het doodnormaal en gewoon is dat alle puppy-eigenaren op puppycursus gaan (eventueel jouw ervaringen delen). Mocht hij zeggen dat hij dat niet doet, gewoon weer belangstelling tonen. Wacht hij tot de pup wat ouder is of heeft hij al vaker pups gehad? Wat voor rassen waren dat?
Gewoon dus een gezellig babbelpraatje (proberen te) houden en op die manier bovenstaande uitvissen. Wie weet krijg je nog wel de kans om een goede cursus aan te raden (waar jij baat bij hebt gehad).

Als je het gesprek op die manier kunt aanpakken, heb je a) geen kritiek op hem geleverd, b) hij denkt dat je hem echt belangstelling hebt, c) wie weet gaat hij jou wel om raad vragen aangezien jouw hond zo goed luistert, d) wie weet gaat hij inderdaad naar een puppycursus.
Maar dat is natuurlijk allemaal positief gedacht ;) . Maar die houding heb je ook nodig bij mensen die niet tegen kritiek kunnen. Complimentjes geven waar het kan (hond = zo goed verzorgd/glanst) en via delen eigen ervaringen (hoe heb jij het aangepakt) subtiel tips geven helpt bij hen beter dan iets anders.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:51

Mag dan een grote kerel zijn, maar ik zou toch echt opkomen voor de hond en met zekerheid informatie inwinnen!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:51

TS heeft agressie gezien en vraagt aan ons hoe wij het zouden aanpakken.
Misschien denkt ze daardoor dat deze man altijd zo is dat is inderdaad een aanname maar zouden jullie dat risico nemen om hem erop aan te spreken?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:22

Ik wel. Zoals zippora hierboven netjes omschrijft zijn er veel manieren om in gesprek te gaan.

Lees dit eens TS: [NM] 144 bellen hoe pak je dat aan?

Hieruit blijkt dat dierenpolitie het niet zomaar voor je gaan opknappen.