Ik word een katten mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Ik word een katten mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:19

Bij mij staan ok altijd brokjes en 1x per dag een zakje met natvoer.Maar eigenlijk vinden ze dat niet lekker en likken alleen de saus er af.
Bij zooplus hebben ze ook hele leuke krabpalen,ik zou alleen nog even oppassen met hoge palen,als ze zo klein zijn kunnen ze nog hard vallen.
Ook geen speeltjes met touwtjes er aan laten rondslingeren als ze alleenzijn,het zal niet het eerste kitten zijn wat zich ophangt.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:21

Leuk, kattenmama worden :D Ik heb er inmiddels 3.
Zou toch wel 2 kattenbakken aanhouden, je vraagt je af waar je deze kwijt kan, daar kan ik je helaas niet bij helpen ;) Maar gewoon naast de andere kattenbak? Er is vast wel een plekje te vinden, voor 2 katten heb je ook best wat ruimte nodig namelijk. Veel plezier ermee! Ze zien er leuk uit :)

Ik voer 3x per dag KVV, geen brokjes dus. Maar voor allebei geldt, goed kijken of ze mooi slank blijven, er zijn zoveel katten te dik. En dat is zonde en kost je dubbel: eerst het extra voer en vervolgens de dierenarts bij evt gezondheidsproblemen :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:21

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

Ik heb 4 katten en 3 kattenbak ken waarvan er 4 kingsize zijn.

Nu gaat het nog wel met 1 bak nu ze klein zijn maar ik denk dat je straks wel aan 2 bakken komt.

Onze katten hebben in principe de hele dag Door brokken tot hun beschikking. Ik vul de voerbakken s ochtends en s avonds bij. Meestal zijn ze nog niet helemaal leeg.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 19:32

Ik was ook van plan het buffet maar onbeperkt geopend te houden :).

Nu heb ik een simpele krabpaal met een schuilhokje onder op en dan de paal en op de paal plateau. Die is niet zo heel hoog. Heb bij Zooplus hele leuke gezien dus daar zal ik zeker nog een grotere bestellen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:41

Onbeperkt brokjes is best voor de poezies.... ze eten echt vele malen per dag kleine beetjes, is helemaal de natuur van de kat !

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 19:45

Nou als ik jullie reacties zo allemaal lees denk ik dat het helemaal goed gaat komen.

Al vind ik het wel spannend hoor hihi.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:36

Ik heb zelf twee kattebakken omdat mijn kat hem niet wil delen. Dan gaat ze ongestoord naast de bak zitten. Sinds ik twee bakken heb doen ze het beide in hun eigen bak. Mijn katten komen wel buiten. Maar komen binnen om hun behoeften op de bak te doen. Opzich best netjes haha. Verder staat er de hele dag brok en water. Ze krijgen af en toe nat voer. En kome zelf met muizen etc thuis.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:35

Ladyloe schreef:
Ik was ook van plan het buffet maar onbeperkt geopend te houden :).

Nu heb ik een simpele krabpaal met een schuilhokje onder op en dan de paal en op de paal plateau. Die is niet zo heel hoog. Heb bij Zooplus hele leuke gezien dus daar zal ik zeker nog een grotere bestellen.

Als je dat vanaf het begin doet zullen ze ook niet vreselijk veel gaan eten.
Misschien werkt het toch niet, en worden ze te dik, maar nouja dat merk je vanzelf.

Ik zou wel vanaf het begin twee bakken neerzetten. Want als het met 1 bak mis gaat en je moet het dán oplossen: erg moeilijk.

Al zet je er twee vlak naast elkaar. Als dat qua ruimte gaat, zeker doen.

Mijn twee katten eten maar 1 soort voer, One van Purina. Ik ben daar blij mee. Het is niet de goedkope Whiskastroep, maar wel bij de supermarkt te verkrijgen. De poezen eten het al 10 jaar en zijn nog nooit ziek geweest.

Als natvoer zijn de blikjes gourmet mousse ERG geliefd. Elke avond krijgen ze elk een half blikje. Dat is eigenlijk vooral om Minipoes dan binnen te krijgen voor de nacht. Wáár ze ook is, als ze mij op het schoteltje hoort tikken komt ze als de wiedeweerga over daken en schuttingen aangerend.

Voor de Brits Korthaar is het geweldig omdat ze dit mous-achtige natvoer goed naar binnen kan slobberen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:39

Ahhh wat leuk dat je 2 katjes krijgt, wil er ook graag een maar dat kan nog niet helaas!

Ben benieuwd naar de foto's

Heeel veel plezier met ze

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:28

Wat leuk wij hebben 2 poezels sinds vorige week. een cypers korthaar. en een lapje langhaar

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 12:51

Nou ze zijn er hoor! Zal straks ff proberen een foto te plaatsen. En verhaal doen:-)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:52

ja leuk!!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:57

veel plezier met je 2 tal..
maar als je slaapt, moeten ze in de keuken, en als je werkt/weg bent ...
dus alleen als je thuis bent, tot naar bed toe los.
dat is wel vaak opgesloten dan. :\

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 15:31

Voorlopig nog wel ja. Ik wil ze eerst laten wennen en zeker weten dat ze hun kattenbak en speeltjes goed gebruiken. Maar de ruimte die hebben is groot hoor. Ik heb een grote keuken en bijkeuken. Dus ze komen daar echt niks te kort!

Verder was het natuurlijk even wennen voor de mannen maar na een uurtje werd er al uitbundig gespeeld!

Afbeelding

Afbeelding

En daarna heeeeeeeeeel lang samen slapen!

Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:34

wat zijn ze schattig, haha ze spelen ook echt leuk met elkaar echt leuk om te zien!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 15:36

Ja maar ze kunnen ook ruzie maken om een muisje. En daar heb ik maar een stuk of 5 van :+

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:38

hahaha, zullen straks vast dikke maatjes worden!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:42

Oh verliefd :+: Ik had ook 2 rooie beebies 2 jaar geleden, helaas heb ik er nu nog maar 1. Over 5 weken komen daar 2 blote beebies bij, kan niet wachten !!

Hier staan de brokjes onbeperkt, mijn 2 mannen hebben altijd samen met 1 kattenbak gedaan. Een grote krabpaal is wel een must merk ik achteraf nu hij al staat voor mijn nudisten. Verder zo snel mogelijk chippen, en castreren met 6 maanden en dan pas het liefst naar buiten (zo heb ik het met die van mij ook gedaan en is heel goed bevallen).

Geniet ervan, ze zijn geweldig!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 15:46

Bedankt! :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:53

Wat een schatjes!
Ik heb net als jij mijn kat 's nachts niet in de kamer omdat ie dan aan m'n meubels krabt. Hij heeft 's nachts (en als we niet thuis zijn) de hele bovenverdieping en de gang beneden.
Ik heb een krabpaal maar daar heeft ie nog nooit iets mee gedaan.
Ik heb hem met 6 maanden laten castreren en hij heeft gelukkig nog nooit gesproeid.
In het begin vond ik het heel spannend om hem naar buiten te doen. Ik heb de eerste weken een bandje aangedaan en hem aan een lijn vastgemaakt. Ik bleef er dan bij (zodat hij zich niet ophing aan een boom of zo). Na een paar keer heb ik hem losgelaten en dat vindt ie helemaal fantastisch. Het is echt een buitenkat.
Bij mij krijgt hij niet onbeperkt eten omdat het echt een vreetzak is... Hij krijgt 2x daags op vaste tijden eten en iedere dag als tussendoortje 2 snoepjes.

Veel plezier met je katjes.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 16:47

Ik wil volgende week langs de dierenarts. Ze even laten na kijken. Gewoon om zeker te zijn en mezelf even te laten infomeren over het castreren.

Die van mij gaan ook wel naar buiten over een tijdje. Nu is zo dat ik nog geen schutting heb maar daar is mijn vader nu mee bezig om die te plaatsen. Dus als ze gewend zijn dan mogen ze daarna langzaam aan buiten gaan wennen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:55

Supercute! Veel plezier ermee :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 17:03

Dank je! :) Ben ook erg blij met mijn keuze. Ondanks dat ze zo lief zijn hebben ze ook iets stoers en stouts!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:05

oh gefeliciteerd! wat leuk :)
wij hebben bij papa thuis ook 4 poezels lopen. 3 vrouwtjes, en een knul die denkt dat ie nog een echtje man is ... ^^ wij hebben maar 2 (grote) kattenbakken voor ze. 1 beneden en 1 opzolder. er is er maar 1 van die 4 die haar behoeftes altijd op zolder doet, de andere 3 gaan vrolijk alle3 beneden. we maken hem uiteraard wel iedere dag schoon.
Een krabpaal zou ik zeker aanraden. 3 van de 4 bij ons zijn er gek op, en hangen er geregeld in. scheelt echt veel meubels :3
ook zou ik zo'n hangmandje voor aan de verwarming echt aanraden. de favoriete plek van alle 4 onze katten. in het mandje of er bovenop, maakt niet uit. ze vinden het geweldig, ze kosten geen drol, en die van ons gaan nu al jaren mee (ooit met 4 katzels in 1 mandje..)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... gmat/27236
zo'n ding :)

veel succes met je knappe kleine rode mannetjes

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:07

ze hebben bij ons overigens de hele dag beschikbaarheid tot brokjes. en elke avond delen ze met zn 4tjes 2 zakjes vlees (van die katten zakjes...)
doen ze het prima op, eigenlijk is er maar 1tje een klein beetje te dik