karuna schreef:Hok is toch echt te klein en ze lijken geen daglicht te hebben. Mogelijk ook te droog, stoffig als ze geen frisse lucht hebben. een schuur/garage zonder ramen waar veel loop is is al snel te stoffig. De grote voliere met parkieten is wel ok, kunnen ze daar niet bij in. En drie vinken is een ongelukkig aantal, tenzij het twee popjes en een man is maar dan nog niet heel fijn. Het zijn fanatieke territoriumgerdedigers.
Vinken moeten kunnen vliegen, meer dus dan van stok naar stok hupsen. En zelfs dat kunnen ze niet bij je omdat er nagenoeg geen stokken inzitten. Helaas houden veel mensen ze in een minihokje waardoor ze zowiezo vaak niet heel oud worden.
Wat hebben vinken nodig, een geschikte partner, vliegruimte, frisse lucht en daglicht, nestruimte, bij voorkeur een "gevangenisje" waar een sisal nestje ingelegd wordt, geschikt nestmateriaal waarmee ze fijn kunnen bouwen. Goed zaad voor vinkachtigen of volierevogels, een vitamineblok/jodiumblok (bij voorkeur een witte), fijn grit, een badgelegenheid en groenvoer en fruit.
In jullie situatie zou ik de ene losse vink overdoen naar een ander en de vinkjes samenvoegen met de grasparkieten. Voor beide vogelsoorten de geschikte nestruimte aanbieden en het eens aankijken hoe het gaat.
Misschien een harde post maar zoals de vinkjes erbij zitten daar word ik verdrietig van, geen diervriendelijke manier
Ze hebben dag licht, de deur staat dag en nacht los en we hebben er een speciale lamp in wat dag en nacht ritme bepaald. Mijn vader heeft dit alles gemaakt samen met een fokker, dus daar heb ik vrij weinig van te zeggen.
Moet er in het tralie hokje nog een nestje?
Te klein is het niet, we hebben dit alles laten maken met een fokker, die heeft de afmetingen gedaan.