Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

fleurtjeuh schreef:Ik weet gelukkig wat een goede brok inhoud
Ik ben ook absoluut geen fan van de brokken die hij nu krijgt, maar we hebben verder geen dierenwinkels in de buurt, en dan zou mijn moeder steeds naar de stad moeten voor hondenvoer.
Dan kan je zeggen, koop dan een grote zak, dan hoef je minder vaak heen.
Maar onze hond is al wat ouder, en de kans dat hij dan dood is halverwege een zak is redelijk aanwezig.
fleurtjeuh schreef:Warm eten krijgt hij aankomende tijd zowiezo niet, gezien mijn ouders op vakantie zijn, en ik op het huis pas.
yoghurt ga ik hem zowiezo niet geven, honden kunnen lactose niet afbreken en kunnen ze diarree van krijgen, en hij is al best wat afgevallen, dus dat wil ik vooral voorkomen.
Ik ga nu proberen hem 2 keer per dag brok te geven, met een beetje blikvoer, zodat het lekkerder is.
fleurtjeuh schreef:Ik weet gelukkig wat een goede brok inhoud
Ik ben ook absoluut geen fan van de brokken die hij nu krijgt, maar we hebben verder geen dierenwinkels in de buurt, en dan zou mijn moeder steeds naar de stad moeten voor hondenvoer.
Maar onze hond is al wat ouder, en de kans dat hij dan dood is halverwege een zak is redelijk aanwezig.
Believe schreef:fleurtjeuh schreef:Ik weet gelukkig wat een goede brok inhoud
Je zei toch dat je net nieuwe brokken en blikvoer hebt gehaald? Stel hij gaat straks dood, heb je dat ook voor niets gekocht![]()
Sorry hoor maar ik vind het een beetje raar hoe je reageert hier, ik bedoel je hebt toch veel voor je hond over? Als je toch een grote zak voer koopt daar kun je ongeveer 6 weken ( of langer ) mee doen, dan is dat toch veel handiger dan een kleine zak en dan telkens weer nieuwe ophalen omdat dat zo snel op gaat?
Je hond kan morgen dood gaan, maar dat kan ook over 2 jaar. Ik vind niet dat je maar goedkope brokken moet kopen omdat de kans groot is dat hij halverwege de zak dood gaat. Zal mijn moeder ook maar goedkope kleren en eten kopen omdat ik misschien morgen ook wel dood ben..![]()
fleurtjeuh schreef:Ja, die witten vind hij dus niet lekker.
Er ligt er al een tijd 1 in het huis, maar hij doet er verder niks mee.
) Tegenwoordig zijn er ook hertengeweien ofzoiets voor de tanden, die schijnen ook goed te zijn. Heb ze nog nooit geprobeerd, wil dat over een tijdje wel eens kopen voor m'n hond. Sassy schreef:Ach ja, ik ga er vanuit dat jullie de hond al eens hebben laten nakijken door de DA, test op Giardia e.d?
Lijkt me logisch dat je dat eerst even doet voordat je naar voer gaat kijken.
Tenminste als een hond over blijkbaar langere periode al diarree heeft...
Sassy schreef:TS: als jij aan orijen brok kan komen zou ik dat vooral doen. Prima brok.
Vlees uit blik weglaten en in de plaats daarvan af en toe een lepel yoghurt over zijn voer.
Dat ondersteunt juist de darmflora.
Als je hond binnen iets doet nadat ie uitgelaten is lijkt me eerder ook een vorm van dementie...
Heeft niks met darmprobleem te doen maar met zindelijkheid.