Hoe stoelgang van de hond verbeteren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:34

Ik ben mijzelf ook aan het verdiepen in hondenvoer zie : Cyella @ [BB] Brokken hond, welk merk!

Maar ik denk dat je al veel beter maakt door een goede brok met veel vlees en geen granen. Honden zijn echt vleeseters, de brokken van de supermarkt bevatten vooral goedkope vulstoffen waar je hond niks aan heeft. Goede brokken zijn duurder, maar je hoeft er minder van de voeren, en je hond heeft dan vaak goede niet stinkende ontlasting. Wat de pot schaft zou ik niet geven, teveel kruiden, en dat bot is ook rotzooi. Succes met je hond!

fleurtjeuh

Re: Hoe stoelgang van de hond verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 10:37

Ik weet gelukkig wat een goede brok inhoud :)
Ik ben ook absoluut geen fan van de brokken die hij nu krijgt, maar we hebben verder geen dierenwinkels in de buurt, en dan zou mijn moeder steeds naar de stad moeten voor hondenvoer.
Dan kan je zeggen, koop dan een grote zak, dan hoef je minder vaak heen.
Maar onze hond is al wat ouder, en de kans dat hij dan dood is halverwege een zak is redelijk aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:43

fleurtjeuh schreef:
Ik ben ook absoluut geen fan van de brokken die hij nu krijgt, maar we hebben verder geen dierenwinkels in de buurt, en dan zou mijn moeder steeds naar de stad moeten voor hondenvoer.
Maar onze hond is al wat ouder, en de kans dat hij dan dood is halverwege een zak is redelijk aanwezig.

Je zei toch dat je net nieuwe brokken en blikvoer hebt gehaald? Stel hij gaat straks dood, heb je dat ook voor niets gekocht 8)7

Sorry hoor maar ik vind het een beetje raar hoe je reageert hier, ik bedoel je hebt toch veel voor je hond over? Als je toch een grote zak voer koopt daar kun je ongeveer 6 weken ( of langer ) mee doen, dan is dat toch veel handiger dan een kleine zak en dan telkens weer nieuwe ophalen omdat dat zo snel op gaat?

Je hond kan morgen dood gaan, maar dat kan ook over 2 jaar. Ik vind niet dat je maar goedkope brokken moet kopen omdat de kans groot is dat hij halverwege de zak dood gaat. Zal mijn moeder ook maar goedkope kleren en eten kopen omdat ik misschien morgen ook wel dood ben.. |o |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:43

fleurtjeuh schreef:
Warm eten krijgt hij aankomende tijd zowiezo niet, gezien mijn ouders op vakantie zijn, en ik op het huis pas.
yoghurt ga ik hem zowiezo niet geven, honden kunnen lactose niet afbreken en kunnen ze diarree van krijgen, en hij is al best wat afgevallen, dus dat wil ik vooral voorkomen.
Ik ga nu proberen hem 2 keer per dag brok te geven, met een beetje blikvoer, zodat het lekkerder is.

Yoghurt kunnen ze prima verdragen, word vaak bij vers vlees als extra gegeven.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:45

fleurtjeuh schreef:

Zooplus bezorgd gewoon thuis, dus dan hoeft je moeder niet eens ' steeds naar de stad..' Daarbij is het ook nog eens veel goedkoper als bij de dierenwinkel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 10:56

Believe schreef:
fleurtjeuh schreef:

Je zei toch dat je net nieuwe brokken en blikvoer hebt gehaald? Stel hij gaat straks dood, heb je dat ook voor niets gekocht 8)7

Sorry hoor maar ik vind het een beetje raar hoe je reageert hier, ik bedoel je hebt toch veel voor je hond over? Als je toch een grote zak voer koopt daar kun je ongeveer 6 weken ( of langer ) mee doen, dan is dat toch veel handiger dan een kleine zak en dan telkens weer nieuwe ophalen omdat dat zo snel op gaat?

Je hond kan morgen dood gaan, maar dat kan ook over 2 jaar. Ik vind niet dat je maar goedkope brokken moet kopen omdat de kans groot is dat hij halverwege de zak dood gaat. Zal mijn moeder ook maar goedkope kleren en eten kopen omdat ik misschien morgen ook wel dood ben.. |o |o

Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen, en misschien heb ik het niet duidelijk gemaakt.
We halen nu steeds een kleine zak en een aantal blikken voer.
Dit haalt mijn moeder gewoon in de supermarkt.
Er is hier in de buurt geen goede dierenwinkel met goede kwaliteit brokken, of vers vlees.
Zouden we beter voer willen hebben, dan zouden we naar de stad moeten.
Dit is 3 kwartier met de auto om daar te komen.
Omdat mijn ouder beide werken, is er niet veel tijd om steeds naar de stad te rijden voor hondenvoer.
Dan zou je kunnen zeggen, dan koop je toch een grote zak honden voer?
Maar dan is de kans groter dat we met vreselijk veel voer blijven zitten, als hij wel binnenkort komt te overlijden.

En nogmaals: Het is NIET mijn hond.
Als het mijn eigen hond was, dan kreeg hij al andere brokken, mogelijk met vers vlees, of volledig op vers vlees. Net wat goed voor de hond zou passen.
Maar het is mijn hond niet, dus ik moet me aan de opgelegde beperkingen houden van mijn ouders.

Maar ik wil hem wel graag helpen gezien hij wat ouder wordt, en overal meer moeite mee heeft.
Daar vroeg ik tips voor.

En zo'n tip als Zooplus is heel fijn, want dat wist ik bijvoorbeeld niet!
Dankjewel CK88

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:07

Bedoel je dat de hond van je ouders is of is de hond helemaal niet van jullie?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 11:08

Iemand ervaring met Orijen Senior?
Wat voor brokken zijn dit? Grote of kleine brokjes?

@Believe
De hond is van mijn ouders

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:42

fleurtjeuh schreef:
Ja, die witten vind hij dus niet lekker.
Er ligt er al een tijd 1 in het huis, maar hij doet er verder niks mee.

Ah dat is jammer! Ook de kleinere niet? (sommigen willen de grote niet, maar de kleine dan weer wel :+ ) Tegenwoordig zijn er ook hertengeweien ofzoiets voor de tanden, die schijnen ook goed te zijn. Heb ze nog nooit geprobeerd, wil dat over een tijdje wel eens kopen voor m'n hond.

Zooplus is trouwens erg fijn hoor, daar bestel ik ook de brokken. Leveren bijzonder snel en je hoeft helemaal niet meer de deur uit. Meestal betaal je boven 20 euro of 30 euro (weet ff niet meer) geen verzendkosten. Ideaal.

Maar je had het over de stoelgang van de hond hee. Heeft hij dan last van diaree? Dat hij het steeds binnen doet?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 11:44

Nee alle soorten en maten wil hij niet hebben van die witte..

Hij heeft een tijdje last gehad van diarree, maar dit kwam doordat hij vreemde dingen at.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:34

fleurtjeuh schreef:
Nee alle soorten en maten wil hij niet hebben van die witte..

Hij heeft een tijdje last gehad van diarree, maar dit kwam doordat hij vreemde dingen at.

Orijen is de beste brok samen met acana wat je kunt voeren, dus dat zal al zeker een hele vooruitgang zijn!

Gr Claudia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:48

fleurtjeuh schreef:
Iemand ervaring met Orijen Senior?
Wat voor brokken zijn dit? Grote of kleine brokjes?

@Believe
De hond is van mijn ouders

Sorry dan heb ik je verkeerd begrepen dacht dat het jouw hond was.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 05:49

TS: als jij aan orijen brok kan komen zou ik dat vooral doen. Prima brok.
Vlees uit blik weglaten en in de plaats daarvan af en toe een lepel yoghurt over zijn voer.
Dat ondersteunt juist de darmflora.

Als je hond binnen iets doet nadat ie uitgelaten is lijkt me eerder ook een vorm van dementie...
Heeft niks met darmprobleem te doen maar met zindelijkheid.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 06:16

Ach ja, ik ga er vanuit dat jullie de hond al eens hebben laten nakijken door de DA, test op Giardia e.d?
Lijkt me logisch dat je dat eerst even doet voordat je naar voer gaat kijken.
Tenminste als een hond over blijkbaar langere periode al diarree heeft...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 07:40

Sassy schreef:
Ach ja, ik ga er vanuit dat jullie de hond al eens hebben laten nakijken door de DA, test op Giardia e.d?
Lijkt me logisch dat je dat eerst even doet voordat je naar voer gaat kijken.
Tenminste als een hond over blijkbaar langere periode al diarree heeft...

Hond is inderdaad getest door de DA
Diarree was omdat hij vreemde dingen ging eten, dat is inmiddels over :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:45

Orijen senior zijn redelijk kleine brokjes.
Soms moeten ze het wel een beetje leren eten (minder zout dan wat hij gewend is).

Maar onze leus was altijd: heeft je hond drie poten groeit de vierde er weer aan, echt superbrok!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:41

Sassy schreef:
TS: als jij aan orijen brok kan komen zou ik dat vooral doen. Prima brok.
Vlees uit blik weglaten en in de plaats daarvan af en toe een lepel yoghurt over zijn voer.
Dat ondersteunt juist de darmflora.

Als je hond binnen iets doet nadat ie uitgelaten is lijkt me eerder ook een vorm van dementie...
Heeft niks met darmprobleem te doen maar met zindelijkheid.

Of gewoon heel erg moeten: dat is het probleem met diarree. :+