Het is ook eenvoudig uit te rekenen als je de maten weet, en weet hoeveel je ongeveer aan bodem/stenen/hout etc in de bak hebt.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 09-07-14 20:58
Ah ja. Maar da's te klein voor Clown botia's. Die hebben het driedubbele nodig aan water (650 liter voor tien, als absolute minimum als ze groot zijn).
Ze worden zo'n 15-30cm, zijn behoorlijk flinke vissen
Wispeltuur
Geplaatst: 09-07-14 21:20
Ik weet dat je vraag over de pomp al is beantwoord maar toch zou ik je graag nog advies willen geven over je visbestand.
Je hebt een mooi groot aquarium want 200L is niet niks maar een aantal van de vissen die je op noemt: zoenvissen, maanvissen, een clownbotia, pantsermeervallen, worden gewoon weg te groot voor in de maar 200L. Ik heb een aquarium van 1,20 en een inhoud van 350 liter, maar ik begin niet aan manen, want ook mijn bak is te klein. Clownbotia`s moeten worden gehouden in een bak van minimaal 2m en worden (mits gezond) wel 30 cm.
Als alles tot rust is gekomen zou ik zo snel mogelijk een passend huisje vinden voor een groot deel van je visjes.
En begrijp me niet verkeerd, kei leuk dat je zo een mooie bak hebt gekocht en ik wens je er heel veel succes en plezier meer!