Hond blijft maar krabben?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Hond blijft maar krabben?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 16:56

Dat hebben we ook al geprobeerd... Maar hij houdt stoer vol dat het echt geen kwaad kan en de hond toch een lekker dik vol buikje heeft. Ook trekt onze hond geregeld zijn neus op voor zijn brokken en eet ze pas de dag erna, omdat hij toch weet dat hij van opa wat krijgt. Hij krijgt van ons iedere dag een dentastix voor zijn tanden, en een stuk droog brood (het kontje van het brood). En heel soms, na het verwijderen van een teek of een wandeling waarbij hij écht goed luistert, een klokhuis van een appel of een klein snoepje.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:57

Ontvlooien dmv Comfortis. Is een tabletje dus heb je die problemen die je nu hebt niet.

Verder zou ik je toch aanraden naar een dierenarts te gaan, jeuk is erger dan pijn..

Het kan van alles zijn, ectoparasieten (vlooien, mijten), voedelallergie, atopie..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 16:59

Het is echt een drama met hem bij de dierenarts. Hij probeert gewoon zo snel mogelijk weg te komen in blinde paniek.

Dankjewel voor de tip over comfortis, zal het eens opoeken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:06

Per direct stoppen met dentastic en liever ook met het brood. Zeker de dentastix geven nogal een reactie. Maar gluten ook.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:07

Dat zou dan wel vreemd zijn... Hij krijgt zijn hele leven al dentastix dus opeens deze reactie..?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:11

Ze kunnen van de een op andere dag een allergie krijgen :j .

Dentastix zijn sowieso rommel. :o

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:12

Herkenbaar probleem... Onze volle labrador heeft ookal 4 jaar jeuk, jeuk en nog eens jeuk. Eerste jaar verschillende voersoorten geprobeerd, tweede jaar andere ontvlooiingspipetten en het derde jaar hebben we een bloedonderzoek laten doen. Hij bleek allergisch te zijn voor bomen, struiken, pollen, gras, etc...
Geen last van voer of ontwormings/ontvlooiings dingen.
Hij krijgt nu ieder jaar rond de voorjaar een injectie. (Stofnaam even kwijt, kan ik opzoeken indien gewenst)

Dat onderzoek is alleen best prijzig, dacht ik. Maar het is een optie, en heb gehoord dat labradors wel vaker allergieën hebben voor stof en/of pollen.

En anders zonder hond langsgaan bij de dierenarts en die om adviezen vragen? Als de DA dan aanraad om langs te komen dan is dat nog altijd een optie, toch?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:18

Dat klopt wel ja, alleen hoorde ik dus van mijn moeder dat alleen al langsgaan bij een dierenarts al snel 50 euro kost... Dat is niet niks en dan heb ik nog niks van medicijnen en oplossingen.

Ik zou het wel even op kunnen zoeken... Maar hij reageerde toen echt op de ontwormings/ontvlooiings/anti-teken dingen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:31

IK vind wel dat je bij alles een maar heb hoor.Ik zou haast zeggen herplaats de hond als alles te veel moeite is.

Je kan nu wel alles uitgaan zitten proberen,maar dan kost het je uiteindelijk meer als een keertje naar de DA.voor het zelfde geld heeft de hond schimmel of mijt of een hormonaal probleem.Er kunnen duizend en één reden zijn waarom de hond krabt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:36

Dat snap ik ook wel, maar ik(wij) heb(ben) het geld ook niet op onze rug groeien. En een dierenarts bezoek kost echt wel wat... Daarbij krijg ik mijn ouders niet overgehaald om naar de DA te gaan, 'want wat nou als de uitkomst te duur is en we het niet kunnen betalen?'

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:38

Dan was de keuze om een hond te nemen niet de juiste... Dieren zijn risicofactoren voor de portemonee... Je moet een dier de juiste zorg kunnen geven, ook dure dierenartsrekeningen en onderzoeken..
Ben het helemaal eens met beatje.

Citaat:
'want wat nou als de uitkomst te duur is en we het niet kunnen betalen?'

Dit vind ik wel ontzettend kwalijk... Jullie hebben het dier in huis gehaald. Als hij straks een pootje breekt, of een andere gezondheidsprobleem waar behandeling voor nodig is.
Laten jullie hem dan inslapen omdat het geld er simpelweg niet is?
Erg kwalijk dit... :n

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:43

Het is ook heus niet de bedoeling weinig geld te hebben hoor, het klinkt bijna alsof we er lol in hebben dat we het misschien niet kunnen betalen. We hebben deze hond al 8 jaar en willen hem echt niet kwijt...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:44

De dierenarts kan om te beginnen een predsilone voorschrijven dat haalt in ieder geval zijn jeuk weg en kost niet veel.Dat is zeker niet de juiste oplossing maar onderbreekt wel even de jeuk.
En al mocht de uitkomst duur zijn dan kan je hem nu toch ook niet betalen,voor het zelfde geld is het iets heel eenvoudig en is hij er zo vanaf en zit jij aan van alles te sleutelen aan je hond wat niet helpt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:47

Ik heb het ook tussen haakjes gezet aangezien dit het argument van mijn ouders is. Als ik het zelf zou kunnen betalen en hem zelf naar de dierenarts zou kunnen krijgen had ik het al lang gedaan.

Ik wil niet dat dit een of ander reltopic wordt met verwijten die heen en weer gegooid worden. Ik vroeg alleen om tips of misschien ervaringen van iemand die hetzelfde had.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:53

Waarom bel je de dierenarts niet op en leg je het probleem uit , misschien kan je in termijnen betalen? Het is jullie plicht voor de hond te zorgen en daar hoort ook medische hulp bij. Desnoods familie die het kan voorschieten?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:55

Ik zal het er vanavond met mijn ouders over hebben. Voor nu, heeft iemand nog andere tips buiten het bellen van/gaan naar de DA?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:58

Ik denk niet dat iemand kan zien achter zijn computer wat jou hond mankeert , het kunnen zoveel dingen zijn. Laat het aan de da over en ga niet zelf experimenteren..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:58

Als mensen een beetje verstand hebben van honden niet.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:01

Heeft hij aan mand waarvan je de hoes kan wassen? Of iets anders waar hij op ligt wat kan worden gewassen? Mijn honden hadden dit probleem ook en dat zat hem in de wasverzachter! Ze kunnen allergisch zijn voor wasmiddel e.d.

Edit: anti jeuk shampoo wil ook nog weleens helpen!!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:03

MorganeR schreef:
Ik zal het er vanavond met mijn ouders over hebben. Voor nu, heeft iemand nog andere tips buiten het bellen van/gaan naar de DA?

Wassen met tee tree shampoo. De aangedane plekken insmeren met groene klei

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:04

Ik snap er helemaal geen bal van, wat wil je nou. als je echt wilt dat je hond jeuk vrij is doe je toch een beetje meer moeite. heb nu het idee dat alles maar een beetje half wordt gedaan en dat het zeker niet te veel mag kosten..............neem dan geen hond

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:07

koetjeboe schreef:
Ik snap er helemaal geen bal van, wat wil je nou. als je echt wilt dat je hond jeuk vrij is doe je toch een beetje meer moeite. heb nu het idee dat alles maar een beetje half wordt gedaan en dat het zeker niet te veel mag kosten..............neem dan geen hond

Als het geld er niet is, dan kan zij er ook niks aan doen? Het is de hond van haar ouders. Daarbij kan je jeuk 9 van de 10 keer met kleine aanpassingen al veranderen. Doe even normaal zeg. 'Neem dan geen hond' dat klinkt heel gemeen hoor dus denk even na voordat je iets typt.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:12

Als je alles al hebt geprobeerd kwa vlooien en alles.
zou ik toch wel even bellen en info vragen kost geen geld bij de da.
verder kan het een allergie tot een hotspot zijn.
veel succes iig!

edit: de da heeft hier ook een spuitje voor, zodat het tijdelijk niet jeukt en dus niet meer krabt hierdoor kan de jeuk overgaan.
dit is ook niet heel duur

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:16

Onze hond kreeg ook van de ene op de andere dag jeuk. Van alles geprobeerd (uiteraard in overleg met de da) en het bleek een allergie voor huisstofmijt te zijn. Hij krijgt nu een pipetje gecombineerd met anti-vlo en nergens last meer van.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:18

MorganeR schreef:

Ik ben best pissig geworden na het lezen van dit topic. Gewoonweg omdat jij en je ouders zo laks zijn.
Had dan geen hond genomen als je het geld niet hebt.

Toch ga ik je wel een tip geven, al denk ik niet dat je er wat mee gaat doen.

Was je hond eens met teershampoo en vraag aan de dierenarts voor een kuurtje prednison, is niet duur en het werkt meestal even tegen de jeuk.
Maar zeker niet te lang gebruiken, dat kan zijn organen aantasten.

(je hond mag ook zeker wel minimaal 3kilo afvallen na het zien van je foto's)
Dus echt tegen je opa zeggen dat die niks meer mag geven. Of alleen een stukje appel of komkommer.