Reu en teefje 20 seconden geslachtsgemeenschap gehad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Reu en teefje 20 seconden geslachtsgemeenschap gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:15

Ik hoop overigens ook niet dat jullie de honden van elkaar getrokken hebben toen jullie het zagen? :o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:20

dierenfan schreef:
Hoe komen nu zoveel mensen erbij dat ze drachtig kan zijn? Een week geleden is haar loopsheid van 3 weken lang gestopt (als ik het zo goed lees). Dan is de kans dat ze door deze 'dekking' drachtig is als deze gisteren plaats gevonden heeft gewoon 0,0 toch?

't is al 7 dagen na de loopsheid mij lijkt dat stug tenzij ik het verkeerd lees of de dagen niet kloppen.

Ook op het eind van de loopsheid kan een hond dragend worden. Het is niet altijd netjes de 13e dag enz. Dat komt regelmatig voor. Een teef laat zich normaal niet dekken als ze niet zover is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:21

ik zou gewoon voor de zekerheid even contact opnemen met de DA,
althans, dat zou ik de teef eigenaar aanraden , als het een week geleden is dat ze gebloed heeft , kan ze absoluut nog wel vruchtbaar zijn, een teef zal buiten de vruchtbare periode niet zomaar een dekking toestaan ,
het kan allebei de kanten op (wel niet dragen) maar zekerheid krijg je maar op 1 manier ,

Neej

Re: Reu en teefje 20 seconden geslachtsgemeenschap gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:16

Ik vind het een onduidelijk verhaal. Als de loopsheid vorige week geheel ten einde was dan acht ik de kans zeer onwaarschijnlijk dat er überhaupt een dekking heeft plaatsgevonden, laat staan een succesvolle. Zoals ik al zei, een teef buiten haar vruchtbare periode laat zich doorgaans écht niet dekken :P Als het een week geleden is dat ze gebloed heeft dan kan er zeer zeker wel iets gebeurd zijn, maar echt zekerheid heb je pas als je (of nouja, de teefeigenaar) even naar de DA gaat :)