Cyella schreef:Mizora schreef:Ik lees hier dat sommige sinds enkele weken gaan fietsen. Met 18°C naast de fiets kan al voldoende zijn voor oververhitting. Het asfalt is warm en de hond blijft rennen waardoor hij ook te warm wordt. Test eerst het asfalt door er enige tijd je platte hand op te houden in de zon. Dat moet comfortabel blijven en zorg dat je voldoende water meeneemt voor de hond.
Fietsen is een behoorlijke belasting voor de gewrichten en hierom moet de hond ook minimaal 1 jaar zijn. Ik weet niet hoe jong een jonge hond is?
Precies!
Uiteraard alleen gaan fietsen als het koel weer is en de hond ouder san 1 jaar....maar denk dat ts dat zelf ook wel bedacht had;-)
Wat betreft ineens trekken van de hond en dan onbalans met mamafiets....ik heb daar niet zo'n last van...nu draait mijn stuur vrij zwaar ivm de veren die er aan zitten(is dat op elke mamafiets???) En trekt mijn hond eigenlijk nooit ook niet bij kat oid...ik vind dat juist bij springer vervelend....bij riem in de hand kan je altijd nog loslaten mocht je evenwicht verliezen....