Vreemde katten in huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Vreemde katten in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:59

als je een raam openzet voor hem...is het geen optie om van dat raam het glas te vervangen door een plaat hout met een censor kattenluikje er in?
is heel makkelijk en redelijk betaalbaar te realiseren.

en wat voor deur heb je , een standaard houten deur, of een moderne kunstof/alu deur?
een optie is om een deur van marktplaats te halen (wel goed meten ) en daar een kattenluik in te zetten , dan hang je de originele deur gewoon terug als je nog eens weg gaat

als je een moderne alu deur hebt, daar kun je de onderste plaat heel makkelijk uit (laten) halen en er ene plaat met luikje in laten zetten

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:01

Haha een plaat hout in het raam van de woonkamer, nee dat doen we maar niet. Raam is best groot.
En die deur kan ik dan alsnog niet open zetten dus een andere achterdeur ik geen optie.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:02

Hier heb ik de kat lopen met een halsbandje met een magneet eraan zodat alleen zij naar binnen kan.
Dit bandje is speciaal gemaakt voor als men vastzit(prijzig bandje) maar dit helpt wel..
We hebben al meerdere malen een nieuw bandje/magneetje moeten kopen omdat ze is blijven hangen of iets.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:04

branka16 schreef:
Haha een plaat hout in het raam van de woonkamer, nee dat doen we maar niet. Raam is best groot.
En die deur kan ik dan alsnog niet open zetten dus een andere achterdeur ik geen optie.

Je hebt natuurlijk alleen katten in huis als de achterdeur openstaat... dan snap ik dat een kattenluik niets oplost, want je wilt toch de deur open hebben natuurlijk.

Dan lijkt me inderdaad een hordeur de beste oplossing, en als je er niet bent de ramen dicht maar dan een plekje in de schuur.

Ik heb ook een schuur met een zo'n klapraampje dat schuin open staat. Ik had er een stapeltje stoeptegels onder gezet, mijn kat sprong dan zo het raampje in. Zij had haar hoekje op een paar oude tuinkussens.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:11

Raam situatie, zou hier een hier in kunnen? Ik zit te denken aan het uitzet ijzer?
Afbeelding
Maar idd kat krijgt een plekje in de schuur voor als ik er niet ben.
En ik ga eens even kijken naar een hordeur.

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken tot nu toe.
Laatst bijgewerkt door branka16 op 02-07-14 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:12

Denk niet dat konijnen dat op prijs zullen stellen dat er een uitzet ijzer in komt _O-

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:12

Haha verkeerde foto :7 :Y)