Kruising kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Kruising kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:30

Bedenk wel goed dat bepaalde modekruisingen een makkelijke manier zijn om geld te verdienen aan pupjes zonder de rompslomp van testen en stambomen, waar uiteindelijk de pupkoper de dupe van is.
Als je zo'n kruising wilt, ga dan goed na of de ouders getest zijn op erfelijke afwijkingen ed, dat is bij een kruising net zo belangrijk als bij een rashond.

Maar ik zie hierboven al dat het duidelijk broodfok was, heel triest, zit me af te vragen of je daar wat mee kunt met melden bij dierenpolitie ofzo.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:17

super dat je dat pupje niet mee genomen hebt!!!!!

Welke stichting ben je nu naar toe gegaan (ook daar zitten hele slechte tussen helaas).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:48

Sterk hoor, dat je niet gezwicht bent. Echt goed.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:05

Goed dat je m niet gekocht hebt. Ik snap dat je meteen helemaal verliefd bent.
Zal je later vandaag nog even een pb sturen. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:07

Kun je hun ajb ergens melden met naam en adress samen met het gehele verhaal? Zodat mensen die na jou googlen op die naam het direct lezen.

Naam van de winkel, naam waarmee zij mailde etc.

Zoek ook ajb goed of de stichting die je noemt goed is. Ik heb het meer op die grotere rassen, gekruisd. Heb nu een 10 jarige amstaf x pitbull.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 12:34

Ik zal mijn verhaal komende dagen even mooi herschrijven en (anoniem) posten op een hondenforum.. Ik heb altijd bang dat ze me gaan aanklagen ofzo :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:41

Ze kunnen je niet aanklagen, is gewoon een ervaring. Je hebt hun nergens van beschuldigd. Is net hetzelfde als dat je een recensie plaatst over een restaurant of hotel (:

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:30

kellykeuhh schreef:
Nu hadden we op het internet een kruising gezien tussen Maltezer (papa) en Poedel (mama).
Ik persoonlijk denk dat je als je voor een kruising gaat minder kans hebt op genetische afwijkingen maar vroeg me af of dit werkelijk zo is.

Dus, wat is jullie ervaring met kruisingen? :D

Van dit bovenstaande zou ik niet vanuit gaan. Kruisingen zijn niet per definitie gezonder. Als je twee rashonden neemt die beide (erfelijke) afwijkingen hebben, waarom zou een kruising daarvan dan gezonder zijn? :D
Een echte bastaard zou nog wel 'gezond' kunnen zijn. Maar die vind je niet zo snel meer.

Zoek inderdaad ook even uit bij welke stichting het is, omdat er ook een aantal stichtingen zijn die niet erg 'goed' zijn, en een beetje misbruik maken van de situatie.

Kruisingen vind ik trouwens erg leuk hoor. Ik ben zelf geen rashonden type, ook geen puppy-type trouwens dus ik zal altijd wel eindigen bij herplaatsers. Heb zelf ook een kruising van iets, soort spaanse herdershond. Ontzettend lief, leuk, actief, alles wat ik eigenlijk zocht.

Knap trouwens dat je bij die broodfokker zo bent weggelopen!! Veel mensen kunnen dan uiteindelijk toch niet de puppy's weerstaan of gaan het goedpraten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:40

Applaus dat je daar bent weg gegaan.
Ik ben wel een echt rashonden mens.
Kruizing gezonder? Nee daar geloof ik niet in. Heb zelf 5 oudere rashonden waarvan de oudste 17 jaar is.
Ik zou zeggen koop een mooie poedel middenslag. Sportieve honden en het type wat jij leuk vind.