Plassende gecastreerde kater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:05

cam schreef:
Weet niet of dat onderzoek genoeg is voor je :D
Maar voor mij is het duidelijk.

Voor mij is het nog steeds geen onderzoek, voor jou blijkbaar wel. De uitspraak is gebaseerd op jouw ervaringen. Da's prima, maar ik denk dat je er mee op moet passen om dergelijke conclusies uit o.a. een asiel door te trekken naar een thuissituatie.

Overigens kan het zeker geen kwaad om het te proberen met de kat uit de OP, maar er van uit gaan dat het wel daar aan moet liggen zou ik niet zo snel doen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:21

Sammie schreef:
cam schreef:
Weet niet of dat onderzoek genoeg is voor je :D
Maar voor mij is het duidelijk.

Voor mij is het nog steeds geen onderzoek, voor jou blijkbaar wel. De uitspraak is gebaseerd op jouw ervaringen. Da's prima, maar ik denk dat je er mee op moet passen om dergelijke conclusies uit o.a. een asiel door te trekken naar een thuissituatie.

Overigens kan het zeker geen kwaad om het te proberen met de kat uit de OP, maar er van uit gaan dat het wel daar aan moet liggen zou ik niet zo snel doen.

Ik heb nergens gesuggereerd dat deze kat zindelijk is als hij alleen wordt gehouden, ik geef alleen aan dat veel katten door stress onzindelijk zijn, en dat veel stress veroorzaakt wordt door dat katten slecht om gaan met andere katten in het zelfde huis.
En de katten waar ik over spraak waren katten die in een huissituatie onzindelijk waren en daarvoor in het asiel terecht kwamen, en na plaatsing in een huis zonder katten zindelijk bleken te zijn

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:21

cam schreef:
In huis plassen is vaak toch een stress reactie.
Katten zijn solitair levende dieren en als katten te weinig ruimte hebben is plassen of poepen naast de bak al snel een reactie daarop.
Ken aardig wat katten die na verhuizen naar een andere baas waar ze dan alleen waren plots weer netjes zindelijk waren.

Mijn twee katers zijn eigenlijk vanaf het begin af aan samen, ze kwamen hier allebei als kitten. Ze hebben voor katten een hele goede band. Ze liggen tegen elkaar aan, wassen elkaar, etc. Dat doen katten alleen als ze echt een goede band hebben. Geen van beiden doen ze dit met de jongere poes, een siamees. Het plassen was er al voordat de siamees kwam en ook al voordat de hond kwam (4,5 jaar terug). Ik betwijfel dus echt of dit de reden is...

picobello schreef:
Je zegt in de OP dat hij tegen blaasgruis aan zat in de test? Wanneer is hij voor het laatst getest? Kan het niet zijn dat hij nu echt last heeft van gruis??

Een paar maand terug denk ik? En ze krijgen speciaal voer dus dan zou je denken dat het niet verergert toch?

Sammie schreef:

Waar doel je precies op? Zouden we een ander huis voor hem moeten zoeken?

mcfly

Re: Plassende gecastreerde kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:44

Mijn gecastreerde kater plaste ook mijn hele huis onder. Hij had dus ook blaasgruis, maar nadat de dierenarts hem leeg had gehaald, bleef hij overal plassen. Heb ook verschillende brokken geprobeerd, andere korrel in de kattenbak. Dat hielp niet. Nu heb ik mijn kat al meer dan een half jaar op vers vlees staan en hij doet het niet meer. Zelfs niet op vuile was die op de grond blijft liggen. Misschien een tip?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:51

Misschien dat bach bloesems uit te proberen zijn? :)
Hier helaas ook zo'n probleem en dan helaas wel echt dagelijks of soms zelfs meerdere keren per dag. Zo goed als alles geprobeerd en nu bij bach bloesems uitgekomen die tot nu toe als enige vooruitgang geven. :)