@Ajajoh: Jammer dat je niet eerst naar mijn achtergrond vraagt. Met gemiddeld 50 cursisten in de week, 10 prive consulten per week en train wekelijks met ex-vechthonden, mishandelde honden, honden uit het buitenland en honden met een trauma.
Opgeleid door ALPHA gecertificeerde gedragstherapeuten, ik train bij de meest vooraanstaande hondentrainers in Nederland, ben in opleiding voor gedragskeurmeester, afgelopen6 jaar lang 2 of 3 opleidingen tegelijk gevolgd in de dierenbranche zou ik inderdaad ook alles aan nemen van je "gt" die nog denkt volgens een theorie die tig jaar geleden al ontkracht is door degene die hem nota benen zelf bedacht heeft! (youtube: David Mech... tipje)
ZO! Nu je kennis hebt gemaakt met een schrijntje van mijn CV. Dit moest me even van mijn hart af.

Ontopic: Wij leren nieuwe pups altijd een paar dingen als eerst. We gaan aan de gang met body awarnes, (bewust worden van poten, lijf, doormiddel van balans trainingen en targat training) zelf tuigje/halsbandje omdoen, we zetten er een recall (hierkomen) op en natuurlijk gaan we volop aan de gang met de crate games (bench training). Daarnaast introduceren we een nieuwkomer altijd geleidelijk in de groep, want ook de andere honden moeten op een eerlijke manier kunnen wennen. Dit doen we door op onbekend terein, aan de lijn te gaan wandelen. En dan pas naar huis. Word de pup niet zo overdondert door die zelfverzekerde honden die hier rondlopen.