'Spelletjes' met je puppy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Re: 'Spelletjes' met je puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:36

Op puppycursus gaan :D Erg leuk en leerzaam!

Daarnaast kun je ook koekjes in een bak met lege flessen verstoppen, of onder een bak, met een bal spelen, spelenderwijs kunstjes aan leren, met een touw laten spelen, nee aanleren, als je eten geeft je hond vast laten zitten, zoek spelletjes doen, en ga zo maar door. Op de hondenclub hebben wij ook erg veel leuke dingen geleerd (vandaar dat ik t aanraad ;) )

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:37

Trekspelletjes worden pas een probleem als een hond gaat dreigen. Ik gebruik trekspelletjes juist bij een jonge hond, regelmatig winnen is goed voor het zelfvertrouwen, en daardoor wordt een hond juist stabieler. Hij leert samenwerken met de baas. Als hij nooit mag winnen kun je juist een hond erg onderdrukken en onzeker maken. Ik werk overigens met een ras dat bekend staat als teruggetrokken en soms angstig en ik krijg vaak te horen dat mij honden zo open en benaderbaar zijn. Dank zij motiverende spelletjes dus. Ook denkspelletjes kan ze behoorlij, zelfvertrouwen geven. Ik combineer dat met gehoorzaamheid, als ik het spel voorbereid, moet de betreffende hond zitten of liggen totdat ik vrij geef om te gaan puzzelen. Twee vliegen in 1 klap.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:48

@Ajajoh: Jammer dat je niet eerst naar mijn achtergrond vraagt. Met gemiddeld 50 cursisten in de week, 10 prive consulten per week en train wekelijks met ex-vechthonden, mishandelde honden, honden uit het buitenland en honden met een trauma.

Opgeleid door ALPHA gecertificeerde gedragstherapeuten, ik train bij de meest vooraanstaande hondentrainers in Nederland, ben in opleiding voor gedragskeurmeester, afgelopen6 jaar lang 2 of 3 opleidingen tegelijk gevolgd in de dierenbranche zou ik inderdaad ook alles aan nemen van je "gt" die nog denkt volgens een theorie die tig jaar geleden al ontkracht is door degene die hem nota benen zelf bedacht heeft! (youtube: David Mech... tipje)

ZO! Nu je kennis hebt gemaakt met een schrijntje van mijn CV. Dit moest me even van mijn hart af. }:0

Ontopic: Wij leren nieuwe pups altijd een paar dingen als eerst. We gaan aan de gang met body awarnes, (bewust worden van poten, lijf, doormiddel van balans trainingen en targat training) zelf tuigje/halsbandje omdoen, we zetten er een recall (hierkomen) op en natuurlijk gaan we volop aan de gang met de crate games (bench training). Daarnaast introduceren we een nieuwkomer altijd geleidelijk in de groep, want ook de andere honden moeten op een eerlijke manier kunnen wennen. Dit doen we door op onbekend terein, aan de lijn te gaan wandelen. En dan pas naar huis. Word de pup niet zo overdondert door die zelfverzekerde honden die hier rondlopen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:50

Urko schreef:
@Ajajoh: Jammer dat je niet eerst naar mijn achtergrond vraagt. Met gemiddeld 50 cursisten in de week, 10 prive consulten per week en train wekelijks met ex-vechthonden, mishandelde honden, honden uit het buitenland en honden met een trauma.

Opgeleid door ALPHA gecertificeerde gedragstherapeuten, ik train bij de meest vooraanstaande hondentrainers in Nederland, ben in opleiding voor gedragskeurmeester, afgelopen6 jaar lang 2 of 3 opleidingen tegelijk gevolgd in de dierenbranche zou ik inderdaad ook alles aan nemen van je "gt" die nog denkt volgens een theorie die tig jaar geleden al ontkracht is door degene die hem nota benen zelf bedacht heeft! (youtube: David Mech... tipje)

ZO! Nu je kennis hebt gemaakt met een schrijntje van mijn CV. Dit moest me even van mijn hart af. }:0

Ontopic: Wij leren nieuwe pups altijd een paar dingen als eerst. We gaan aan de gang met body awarnes, (bewust worden van poten, lijf, doormiddel van balans trainingen en targat training) zelf tuigje/halsbandje omdoen, we zetten er een recall (hierkomen) op en natuurlijk gaan we volop aan de gang met de crate games (bench training). Daarnaast introduceren we een nieuwkomer altijd geleidelijk in de groep, want ook de andere honden moeten op een eerlijke manier kunnen wennen. Dit doen we door op onbekend terein, aan de lijn te gaan wandelen. En dan pas naar huis. Word de pup niet zo overdondert door die zelfverzekerde honden die hier rondlopen.

+:)+ Goed voor jou!

nu happy?

oja....ojajoh ;)
(moest mij even van het hart ;) )

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:09

Iris82 schreef:
WC rollen sparen, schoenendoos vullen met wc rolletjes rechtopstaand, brokjes erin en laat maar prutsen. :)

dat is inderdaad leuk voor je hond (en onze katten vinden het ook helemaal leuk :D )

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:40

Ja, dat een hond nooit mag winnen is ontzettend achterhaalt en sneu. En een hond mag ook best met een spel beginnen, je hoeft er alleen niet altijd op in te gaan als je niet wil. Als ik met iemand vijf monopoly spelletjes speel en ik verlies van de vijf keer dat we spelen vijf keer... Heb ik echt geen zin meer in een zesde keer :D

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:43

@Hhilde. Precies. Winnen daar gaat het om. Zo blijft je hond gemotiveerd!