Koper schreef:Niet elke kat vindt kattenkruid (catnip) aantrekkelijk. Matatabi werkt wel voor alle katten en daar worden ze ook rustiger van.
Mbt het opsluiten in de gang: het ligt er maar net aan waarom je kat onrustig is. Als hij gewoon wil spelen en een jonge adonis vol energie en zelfbewustzijn is is opsluiten in de gang wel een beetje sneu. Bij mijn katje helpt het juist wél heel goed om haar even op een rustig plekje te zetten, zonder licht. Zij raakt snel overprikkeld en weet dan geen raad meer met zichzelf. In een prikkelarme omgeving komt ze tot rust. Ze is nog steeds hoogsensitief maar het gaat een stuk beter met d'r nu ze gewend is en ook een fijne speelmuis heeft (ze heeft veel meer speelgoed natuurlijk maar deze ene muis is favoriet. Ook tuigt ze de krabpaal af en toe af)
Precies, ik heb soms het gevoel dat hij niet meer weet wat hij aan moet met zichzelf. Dan zit hij zo gek te doen dat hij nog van zichzelf zou schrikken(Dat doet hij ook.. xD). Twijfel soms ook tussen spelen of overprikkeld zijn. Want in het begin speelt hij vrij normaal met speeltjes en tuigt hij de bank soms ook af, maar na een tijdje wordt het echt een bommetje. Dan weet ik nooit of dat nou echt spelen of overprikkeling is.
)
)gang, dan hebben ze ook geen slaap.
) levende wat hij heeft. Logisch dat hij dan 's nachts -als hij wilt spelen- naar me toe komt en me wakker maakt met zijn geluiden. Daarom gun ik hem gewoon een vriendje wat er voor hem kan zijn op die momenten dat ik er niet ben voor hem. Dat verdiend hij. Ik opende dit topic om te horen of dat een goed idee is, en eventuele tips. Vind het fijn dat ik die gekregen heb, inclusief een paar hele waardevolle! Ze worden allemaal meegenomen. Heb het beste voor met hem, en dat is wat telt (: