Met je kat wandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Met je kat wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 08:08

@Daphne__ een hele lading kattenkruid misschien? :') haha, het is echt een leuk beest :P

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:20

Mijn kat loopt vrij rond, maar toen ik op de basisschool zat liep hij altijd met me mee naar school. Echt het hele stuk, tot ik op het schoolplein was en dan ging hij weer op huis aan. Hij kwam me ook wel eens ophalen en was een graag geziene gast in het speelkwartier.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 08:23

@Sanned wat leuk dat je kat zelfs in zijn eentje naar het schoolplein kwam! Lijkt mij ook erg gezellig!

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:33

Als mijn kat ziet dat ik ga wandele met de hond loopt ie vaak mee, krijg je leuke blikken en opmerkingen van mensen :-)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:38

Geweldige foto van je katten TS! :D

Hier ook wel eens geprobeerd met de kat van mijn vriend, maar dat was geen succes, hij dook altijd onder een struik :P

Met ons fretje wandelen we wel buiten in het park, telt dat ook? :=

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:40

Mijn kat liep elke avond de ronde mee die ik wandelde met mijn hond. Nu na de verhuizing mag hij niet meer alleen naar buiten, maar het is niet zo een tuigjes-kat. Hij draagt het wel maar zodra hij de lijn eraan voelt zet ie zich schrap en gaat niet meer mee. Meneer is 10 jaar.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:49

Ja! Ik heb een siamees van nu bijna 5 maanden. Meteen de eerste dag het tuigje omgedaan in de auto op de terugreis van de fokker. Daarna alleen tijdens het spelen aangedaan. Stiekem de lijn er aan vastgemaakt, en vervolgens de deur uit. Ik had zo'n speelhengel bij me, dus als hij niet doorliep lokte ik hem ermee. Hier in de buurt veel gelopen, vervolgens zijn we naar een bos gegaan. Daar liep hij niet mee omdat alles nieuw en spannend was natuurlijk. Dus een lang touw eraan vastgeknoopt(Zodat ik er nog op kon staan als hij wegschoot) en het touw losgelaten. Uiteindelijk zat hij overal wat te snuffelen, en rende weer achter ons aan om ons in te halen. Hele leuke reacties altijd!

Hij loopt eigenlijk vrij goed mee, behalve de eerste 10 minuten. Dan moet hij overal aan snuffelen en blijft hij stil staan. Hij kan verder ook zitten op commando, en pootje geven! Maar wat hij het liefste doet is in rare houdingen op de bank in slaap vallen! :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 12:44

^Wat leuk dat je kat ook allemaal trucjes kan! En ook slim om met je siamees te gaan wandelen, lijkt me niet veilig om hem zomaar los te laten lopen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:45

Heb het één keer geprobeerd met mijn kat.
Hij vond het tuigje maar niks en ik had de grootste maat gekocht en die paste geen eens :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:51

IsaCalixa schreef:
Grappig dat jullie het allemaal met tuigjes doen, mijn kat vind het echt verschrikkelijk. Die loopt gewoon los mee. Vaak vragen mensen ook: waar is je hond gebleven? Maar dan ben ik mijn kat aan het zoeken, die op dat moment ergens in de bosjes verstopt zit :P

Ook een grappig verhaal: Een tijdje geleden liep ik met mijn kat langs een slootje, en achter dat slootje stond een hek met daarachter een grote, blaffende hond. (volgens mij zo'n Berner Sennen)

Wat deed mijn kat? Ze sprong over de sloot heen, en ging met de hond in gevecht! Het arme beest kreeg flinke klappen op zijn neus. Uiteindelijk heeft de hond maar de strijd opgegeven en is weggelopen. Stoere kat, of niet soms? Ze had volgens mij zoiets van: al die honden, ik word er gek van!

Mag jij stoer vinden maar de dag dat ik zo iets zie gebeuren bij mijn hond is het je beste dag niet. Bah wat onbeschoft!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:55

Mijn vorige kat liep altijd mee naar de basisschool toen ik kind was. Elke ochtend liep hij helemaal mee en als ik om 3 uur uit school kwam stond hij me altijd op te wachten om weer mee terug te lopen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 13:09

Citaat:
Mag jij stoer vinden maar de dag dat ik zo iets zie gebeuren bij mijn hond is het je beste dag niet. Bah wat onbeschoft!!

Wat moet ik dan doen, over de sloot springen en m'n kat pakken? Zo'n grote hond kan heus wel ergens tegen hoor, en hij zag het volgens mij gewoon als spelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:14

Wat had je gedaan als hondlief hem verscheurd had ipv zich laten doen?

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:15

Onze kat liep eerder ook altijd met onze vader mee als hij de hond uit liet, totdat hij de weg overstak, omdat mn moeder thuis kwam. Dat was zn einde, werd zo geschept door een auto. Onze katten nu, lopen ook wel eens mee, maar om eerlijk te zijn hou ik er niet meer zo van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:17

Zo ik ben weer klaar met mijn rondje , poes loopt slecht mee al die geurtjes :P .

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:42

Die van ons loopt ook gewoon los in de buurt.
Laatst gingen m'n zus en m'n nicht naar de bus.
Ze zagen onze kat lopen en riepen d'r naam.
Toen is ze achter hun aan gelopen en mee de bus in gelopen.
Hebben ze de kat terug gebracht en hadden ze de bus gemist xD

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:59

Die van ons gaan wel aan een tuigje naar buiten, maar ik ga niet met ze wandelen. Ze zijn namelijk stokdoof, ben veel te bang dat ze zich losrukken en de hort op gaan. Denk ook dat vooral de korthaar geboeid raakt door wat er buiten de schutting speelt, dus ik hou het lekker bij de tuin.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 18:56

Bij deze weer een upje :D

Vandaag weer heerlijk een rondje met mijn lieve Mindy gewandeld. Onderweg even lekker bij een meertje gezeten met haar. Ze had het wel erg warm, begon te hijgen net zoals een hondje :P Daarom lekker bakje fris water erna gegeven!

Afbeelding

Af en toe roept ze ook even MAAAUW! Zo van, wacht even, ik moet ff m'n behoefte doen :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:02

Hier ging mijn kat (ragdoll x maine coon) ook mee met de honden uit laten maar de laatste tijd wil ze niet meer en dat is ook goed. In het begin hadden wij nog geen goede omheining rond de tuin dus kon ze niet los in huis en buiten lopen. Nu wel. Toen ze dat niet kon gaf ze regelmatig aan mee te willen en dan een tuigje en riem aan en ging ze mee aan de zeedijk of door de polder lopen. Daar komen we zelden andere honden tegen en als ik iets niet vertrouwde tilde ik ze op. Ze liep altijd vrolijk mee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:05

Slina schreef:
Heb het één keer geprobeerd met mijn kat.
Hij vond het tuigje maar niks en ik had de grootste maat gekocht en die paste geen eens :')

Ik heb neit de grootste maat kattentuig maar van rogz for dogz tuigje en riem voor kleine honden. Dan moet het op de kleinste stand hier en past het prefect. Dit is heel wat beter en sterker materiaal dan kattenriem en tuigje. Graag neem ik mijn kat mee als ik ze daarmee een plezier doe maar nog veel liever neem ik ze weer mee terug :D

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:09

Hier in de buurt is er ook iemand die dat doet! Echt een grappig zicht, hond aangelijnt en de kat loopt er naast of achter.

zelf heb ik geen kat :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:10

Ik heb het geprobeerd met mn brits korthaar. Ze wilt érg graag de wereld verkennen, maar ik laat haar de tuin niet uit. Dus ik vond aan de lijn wat verder weg wel het proberen waard.

Helaas is ze wel erg onder de indruk van dingen en haar eerste reactie is "wegwezen!" en als ze dan aan een lijn zit raakt ze in paniek... dus ik heb het opgegeven. Nu mag ze af en toe onder toezicht door de voortuin of in het steegje achter mn huis, maar meer niet.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:13

Mijn poesebeest had toen ze op stal was wel eens de neiging om mee te gaan als ik met de pony's op pad ging.

Heb ergens ook nog een foto dat ik met poes , hond en geit op pad ben :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:19

Ayasha schreef:
Wat had je gedaan als hondlief hem verscheurd had ipv zich laten doen?

Of de kat had een oog ongelukkig geraakt en die hond had serieuze DA behandeling nodig... leuk voor de eigenaar.

Dat je op zo'n moment de kat niet kunt terughalen, okee. Maar om er nu zo bijdehand en leuk over te gaan doen.... naaaahhh... (dit tegen de kateigenaar uiteraard, niet tegen ayasha)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:44

^ Ik heb liever dat het leuk blijft in dit topic en dat hier geen discussies over worden gemaakt. Trouwens gebeurd is gebeurd, mocht ik het toch niet goed hebben gedaan dan kan ik daar toch niets meer aan veranderen. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje mierenneukerij hoor, als twee katten elkaar op straat tegenkomen en ze gaan vechten kan de een de ander ook wel een oog uitkrabben. En ik kan dan ook wel weer zeggen dat die mensen hun hond maar niet los in de tuin rond hadden moeten laten lopen, want mijn kat/of een andere kat had ook net zo goed zonder baasje erbij met de hond kunnen gaan vechten, tja dan ligt de verantwoordelijkheid weer bij de eigenaar van de hond.

Maar liever niet hier over doorgaan, daar is het topic niet voor bedoeld. Dit was dan ook mijn laatste reactie over dit onderwerp.