Goudvissen aquarium?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Goudvissen aquarium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:38

Klopt, de goudvis vergroeit namelijk gewoon. Wanneer men ze de juiste ruimte geeft zal elke goudvis uiteindelijk groot worden. Dus ja, 60 liter is gewoon te klein.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:41

Ze kunnen 30cm worden...
Inderdaad te klein, TS. Wat ik zou doen, alsje graag vissen wil; je goudvis aan iemand geven met een vijver, een flinke bak vab mininaal 60 liter kopen en een school leuke, simpele vissen, zoals een groep van +- 10 neontetra's of guppen (dat
zijn wel weer net konijnen, veel babies).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:45

Waarom mag een paard niet 24/7 in een box van 3*3 staan en een vis wel 24/7 in een veel te kleine bak/kom?

Want beide hebben de ruimte nodig om goed te kunnen bewegen (lopen of zwemmen).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:47

kiki1976 schreef:
Waarom mag een paard niet 24/7 in een box van 3*3 staan en een vis wel 24/7 in een veel te kleine bak/kom?

Beide zijn slecht.... goudvis kan beter naar een vijver, en dan bijvoorbeeld grote bak (60-70liter) met 10 neontetra's, ook leuk :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:49

Dit topic mag nu wel gesloten worden, heb mijn antwoord inmiddels al gekregen ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:52

kiki1976 schreef:

Gouvissen hebben de pech dat ze heel goedkoop zijn, dus makkelijk vervangbaar.

Bovendien zijn het gewoon taaie vissen. Als klein meisje had ik een goudvis in een kom (jup heel slecht, wist toen helaas nog niet dat dat gewoon te klein was). Kom laten vallen, gat in de goudvis. Die is gewoon weer dichtgegroeid, was echt een flink groot gat! Uiteindelijk is die goudvis wel naar een vijver gegaan gelukkig :). Veel mensen denken echter "joh hij leeft nog dus het zal wel goed zijn".

Ben benieuwd wat je nu gaat doen ts :). Grotere bak kopen of zoek je een ander onderkomen? Snap ook wel dat niet iedereen de ruimte heeft voor een groot aquarium.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:58

Ik zal overwegen om een grotere bak te kopen, maar het ligt er ook aan of ik deze nog terug kan brengen. Heb hem ook net vandaag aangeschaft.. Als ik een goedkope bak kan vinden van ongeveer 60 cm dan zal ik dat denk ik wel doen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:59

Op marktplaats staan er soms grote en goedkoop, even in de gaten houden :).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:00

In die kleine bakjes kan je wel garnalen houden :) (mits er verwarming en een filter in zit) Die zijn ook erg leuk :)
Goudvissen en sluierstaarten hebben helaas veel zwemruimte (lengte van de bak) nodig en sowieso een goede filter want ze vervuilen behoorlijk.
Nooit trouwens ál het water verschonen, hooguit 10% per keer.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:01

Ik vind het toch heel bijzonder hoe je hier altijd binnen no time als dierenbeul neergezet kunt worden..

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:01

Hi ts,
Ik zou toch groter dan 60cm gaan, aangezien je toch een nieuwe koopt. Ik zou minimaal 1m aanhouden. Goudvissen vinden soortgenootjes ook prettig. Goede filtering erin aangezien goudvissen/sluierstaarten goed vervuilen.
Veel plezier met je goudvis(sen)!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:04

Axel_Valerie schreef:
Ik vind het toch heel bijzonder hoe je hier altijd binnen no time als dierenbeul neergezet kunt worden..

Niemand noemt TS dierenbeul, zeker heel goed dat ze wat aan de situatie wil doen, want het is een feit dat de bak te klein is.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:04

Dat bedoelde ik ook niet..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 15:04

@Yiruma ik heb nu al 2 vissen :) 1 goudvis en een andere, het lijkt op een goudvis maar hij is wit gevlekt met goudkleurige en zwarte vlekjes. en heeft een lange staart, maar het is geen sluierstaart want hij heeft gewoon de slanke vorm van een goudvis.

1 meter gaat helaas niet op mijn bureau passen :p
wel bedankt voor de tip van het schoonhouden, maar hoe zit het dan met alle uitwerpselen die op de bodem liggen? die moeten er toch ook uit?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:06

Axel_Valerie schreef:

Tja jammer voor je maar soms is het gewoon zo. Jammer dat je het niet lijkt te beseffen. Wat wil je dan horen? Dat het allemaal wel kan ondanks dat alle feiten dit tegenspreekt?

Ts, in jouw bakje kun je echt heel goed garnalen houden! Bijvoorbeeld vuurgarnalen, die kun je vaak ook goedkoop op marktplaats vinden en ze zijn niet erg moeilijk. Iets duurder en moeilijker zijn bijvoorbeeld crystal red garnalen. Je hebt ook nog andere soorten, maar deze zie je veel voorbij komen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 15:07

zou het ook kunnen dat ik een bak van 60 cm koop, met 2 visjes erin (die ik nu dus heb) en garnalen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:10

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:11

IsaCalixa schreef:
zou het ook kunnen dat ik een bak van 60 cm koop, met 2 visjes erin (die ik nu dus heb) en garnalen?

Ik zou het persoonlijk echt niet doen. Het is in principe als nog te klein.

Met een 60 cm aquarium kun je echter hele leuke dingen doen hoor! Er zijn echt hele leuke vissen te vinden die daarin passen, en in principe hoeft het ook helemaal niet duur te zijn als je goed rondzoekt op marktplaats.

Ik kon mijn 60 cm aquarium inclusief lichtkap, filter en verwarming voor 30 euro ophalen :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:12

Waarom kijk je niet eens naar guppies? Hebben een stuk minder ruimte nodig dan goudvissen. Wel iets grotere bak dan 15 liter nodig maar geen aquarium van 2 meter lang 8)7 Want dat is wel érg groot en lelijk!

Gewoon tweedehands een aquarium op de kop tikken, filter/pompje en eventueel verwarmingselement erbij en je bent klaar. Stuk of 4 guppies erin.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:12

ik vind 15 liter wel veel te klein. 60 cm voor 2 ook, ik zou minimaal 1 meter of 90 cm voor 2 goudvissen doen.

met 60cm kan je wel hele andere leuke vissen of garnalen in doen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:13

Ik zou ook voor andere beestjes/vissen gaan, dit is gewoon echt veel te klein voor goudvissen. Waar woon je? Ik heb nog een 60 x 30 aqua staan met licht/filter etc wat weg moet :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:13

BaileyMix schreef:
Waarom kijk je niet eens naar guppies? Hebben een stuk minder ruimte nodig dan goudvissen. Wel iets grotere bak dan 15 liter nodig maar geen aquarium van 2 meter lang 8)7 Want dat is wel érg groot en lelijk!

Gewoon tweedehands een aquarium op de kop tikken, filter/pompje en eventueel verwarmingselement erbij en je bent klaar. Stuk of 4 guppies erin.

Die passen inderdaad in een bak vanaf 60 cm :)
Hebben wel verwarming nodig (water temp +- 23/25 graden)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:14

BaileyMix schreef:

Aquarium van 2 meter lelijk??? Ben jij even mal??? Mijn tante had echt een prachtig tropisch aquarium met maanvissen van 2.5 meter, was echt zo mooi! Maar het moet natuurlijk wel in je huis passen :+

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:15

IsaCalixa schreef:
@Yiruma ik heb nu al 2 vissen :) 1 goudvis en een andere, het lijkt op een goudvis maar hij is wit gevlekt met goudkleurige en zwarte vlekjes. en heeft een lange staart, maar het is geen sluierstaart want hij heeft gewoon de slanke vorm van een goudvis.

1 meter gaat helaas niet op mijn bureau passen :p
wel bedankt voor de tip van het schoonhouden, maar hoe zit het dan met alle uitwerpselen die op de bodem liggen? die moeten er toch ook uit?

Oeps, overheen gelezen denk ik. Uitwerpselen op de grond kan je weghalen met een 'stofzuigertje', deze kan je kopen bij dierenwinkel/aquariumspeciaalzaak, maar je kan net zo goed een klein (dun) slangetje nemen, water erin (geen lucht erbij) eraan zuigen en dan loopt deze vanzelf. Zo kan je over de bodem gaan en vuil wegzuigen.
Is het inderdaad geen goed idee om guppies te houden? Deze zijn hartstikke makkelijk én mooi, passen in 60cm aquarium.
Gr Yiruma

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:16

muntdrop schreef:
BaileyMix schreef:

Aquarium van 2 meter lelijk??? Ben jij even mal??? Mijn tante had echt een prachtig tropisch aquarium met maanvissen van 2.5 meter, was echt zo mooi! Maar het moet natuurlijk wel in je huis passen :+

maanvis?! <3

maar ik zou voor garnalen,guppies of andere kleine visjes gaan als je een 60 cm bak wilt